Prijateljstvo kot zagonski kapital

Newyorčanki sta posel začeli skoraj brez denarja, lani pa so prihodki njunega portala Food52 znašali dobrih 26 milijonov evrov.
Objavljeno
05. februar 2019 13.00
Posodobljeno
05. februar 2019 13.48
Prijateljici Amanda Hesser in Merrill Stubbs sta zaman iskali spletni portal, kjer bi našli vse o kulinariki, zato sta ustanovili kar svojega. FOTO: Youtube
H.K.
H.K.
Kapital, ki sta ga Amanda Hesser in Merrill Stubbs pred deset­letjem vložili v svoj kulinarični portal Food52, je bilo prijateljstvo. Zgodba najboljših prijateljic iz New Yorka, ki sta iskali dobre kuharske recepte za »ljubitelje hrane, kakršni sta bili sami«, a bili vsakič razočarani, je klasična zgodba o uspehu.

Dekleti sredi tridesetih sta si, da bi zagnali spletno stran, na kateri bi bilo na voljo vse, od receptov in videoposnetkov do trgovine s kuharskimi pripomočki, članki in popotniškimi nasveti, leta 2008 izposodili denar od Amandinega moža in Merrilline mame in k temu dodali predujem za knjigo. »Ko sva začeli posel, ni hotel nihče drug investirati v najino podjetje,« je povedala Amanda. Do danes je »njuno podjetje postalo virtualna kulinarična skupnost dvanajstih milijonov ljudi, ki trgujejo z recepti, kupujejo kuharske pripomočke in posodo, si ogledujejo videonapotke, izmenjujejo koristne namige in nasvete«.

Lani so prihodki podjetja Food52 znašali dobrih 26 milijonov evrov, kar jih uvršča med vodilne blagovne znamke na tem področju. Za povezovanje z uporabniki uporabljajo predvsem družabne medije in youtube. Lani sta dopolnili prodajo s svojimi izdelki, potem ko sta vprašali za mnenje kar svojo virtualno skupnost in dobili 10.000 namigov, česa bi si najbolj želeli. »[Podjetje] motivira in mobilizira ljudi, da nekaj kupijo. To je za blagovno znamko neprecenljivo.« A brez truda se ničesar ne doseže, zato ima njun marketinški oddelek enajst zaposlenih, spletno stran pa soustvarja več kot 80 mladih. »Oni so najine oči in ušesa,« je povedala Merrill.