Zadovoljna v svoji koži

Dvanajstletna Kheris Rogers iz Los Angelesa je ustanovila svojo blagovno znamko oblačil, s katero so bori proti rasni diskriminaciji.

Objavljeno
18. december 2018 12.00
Posodobljeno
18. december 2018 12.00
Kheris Rogers je bila z 12 leti najmlajša udeleženka newyorškega tedna mode. FOTO: Youtube
K. H.
K. H.
Temnopolta deklica Kheris Rogers še kar ne more pozabiti poniževanja, ki ga je doživljala v osnovni šoli. Ko je učiteljica otrokom v razredu naročila, naj vsakdo nariše svoj portret, je Kheris namesto rjavega v roko potisnila flomaster črne barve. »Bila sem najtemnejša od vseh sošolcev,« se spomni zdaj 12-letna šolarka iz Los Angelesa. »Čeprav so bili vsi Afroameričani.«

Že pred to grenko izkušnjo je Kheris Rogers zamenjala šolo, da bi se izognila nenehnemu nadlegovanju zaradi barve kože. A zaman. Njena polt jo je ločevala od drugih, tega znamenja se nikakor ni mogla znebiti. A iz nesrečnih okoliščin, povezanih z rasno diskriminacijo, se je za Kheris vendarle izcimilo nekaj dobrega. Komaj desetletna deklica je ustanovila svojo blagovno znamko, do katere ji je pomagala njena babica. K njej se je namreč v stiski zatekla po tolažbo, babica pa ji je namignila, naj ne skriva svoje polti, ampak naj bo na njo ponosna (Flex in Your Complexion). To sporočilo je postalo zaščitni znak družine Rogers, obenem pa se skriva tudi v blagovni znamki oblačil Flexin' In My Complexion, ki jo je Kheris ustanovila lani, s pomočjo maminih stotih dolarjev zagonskega kapitala.

Odločitev za ime je padla po neverjetnem odzivu, ki ga je na tweeterju prejela za prvo objavo svoje fotografije ob zapisu #FlexinInHerComplexion. Vsuli so se izrazi podpore in tudi izpovedi ljudi, ki so bili prav tako žrtve rasno pogojenega nadlegovanja. »Niti v sanjah si nisem predstavljala, da bom doživela takšen odziv. Noro je, koliko ljudi želi nositi moja oblačila,« je navdušena osnovnošolka, ki želi zdaj s svojim gibanjem ljudi spodbuditi, da bi se v svoji koži počutili zadovoljne. »Drugim otrokom bi rada pokazala, da lahko dosežejo vse, kar hočejo.«

Skupaj s polsestro Taylor Pollard je Kheris prodala več kot 20.000 majic s tem pozitivnim sporočilom in v letu dni zaslužila dobrih 200.000 dolarjev. Med sledilci, ki so javno oblekli njena oblačila in tako podprli njeno gibanje, so tudi nekateri znani igralci in glasbeniki, denimo Snoop Dogg. Kheris, ki bi rada nekoč odprla svojo modno trgovino, je postala ambasadorka blagovne znamke Nike in najmlajša modna oblikovalka na newyorškem tednu mode do zdaj.