Džin, sirček, šampanjec

V letošnjem predbožičnem času kraljujejo lepotilni adventni koledarji.
Objavljeno
07. december 2018 12.00
Posodobljeno
07. december 2018 13.11
Adventno razkošje londonske veleblagovnice Liberty Foto promocijsko gradivo
V adventnih koledarjih, ki odštevajo dneve do rojstva Odrešenika, niti navadnim smrtnikom ne zadošča več ne odpiranje okenc ne drobni sladki priboljški za njimi.

Tudi predbožični čas postaja le še nova priložnost za vsakodnevno razvajanje samega sebe – s 24 izbranimi lepotilnimi stekleničkami, pomanjšanimi šampanjci, džini, sirčki ali drugimi prigrizki – ter uspešen prodajni kanal izdelovalcev prestižnih izdelkov. Najdražji adventni koledar, vreden kar milijon dolarjev, so pred osmimi leti le v petih »izvodih«, za vsako celino po enega, izdali pri Porscheju.

image
Za vsak dan tudi nekaj iz Bodyshopa Foto promocijsko gradivo


Dvometrski »koledar«, ki so ga na ogled postavili tudi v prestižni londonski veleblagovnici Harrods, je bolj kot na kaj drugega spominjal na sofisticirano črno umetniško instalacijo iz brušenega aluminija, za njegovimi 24 okenci pa so se poleg, denimo, sončnih očal iz 18-karatnega zlata in zlate ure iz omejene »koledarske« serije skrivale še fotografije dizajnerske kuhinje in oseminpolmetrske jahte royal falcon fire 28 s 525 konjskimi močmi, ki so jo zasnovali prav za ta prestižni božič leta 2010. A kot so tedaj zapisali pri CNN, so za koledar dobili le eno naročilo.

image
Predbožično drevesce izbranih džinov iz ponudbe prodajalca The Pip Stop Foto Promocijsko Gradivo


Nekaj za lastno razvajanje


Vznik sodobnih adventnih koledarjev sega vsaj v leto 2010, so že lani zapisali pri Guardianu, analitiki trga pa so ugotavljali, da medtem ko predpraznični čas in božični prazniki postajajo vse napornejši, ljudje pospešeno iščejo nekaj za lastno razvajanje. Ta egocentrična ideja, že tako ali tako zlita z naravo luksuznih izdelkov, je v adventnih koledarjih, ki jih začnejo prodajati v začetku oktobra, odkrila še eno uspešno marketinško potezo. Imenitnejši adventni koledarji so vse številčnejši zlasti v zadnjih petih predbožičnih sezonah. Letošnja slovi po lepotilnih in tudi pri Google Trends potrjujejo, da se je letos za dvajset odstotkov povečalo iskanje po teh ključnih besedah. Pri britanski verigi drogerij Boots so njihov letošnji adventni koledar No7 razprodali v 72 urah, še pred tednom dni je menda njihov čakalni seznam štel kar 130.000 imen. A za priljubljenostjo se bolj kot ne skriva preračunljivost kupcev, saj so kremice, maskare in lake v tem za povrhu ličnem prazničnem pakiranju dosegale le četrtino svoje cene; namesto 177 funtov le 42. Večina si je torej privoščila set kozmetike (in ga odprla v enem dnevu), ne pa 24 presenečenj, kar pa proizvajalcev ne moti. Računajo, da se bodo navdušene uporabnice po izpraznitvi škatlic iz predbožičnega paketa vrnile po običajna pakiranja po običajnih cenah. K evforiji svoj lonček pristavljajo tudi družbena omrežja. Blogerke že od avgusta razkrivajo, kaj skriva posamezni koledar. Simone Partner je na svojem youtube kanalu Eltoria z nadrobno predstavitvijo presenečenj v koledarju britanske veleblagovnice Debenhams v zgolj 24 urah pritegnila 20.000 ogledov.

image
Nič kaj skromna zaloga izbranih penečih se vin The Pip Stop Foto Promocijsko Gradivo


Lično ali vsaj domiselno oblikovani koledarji ostajajo priljubljena forma tudi za priboljške drugih vrst, poleg čokoladic še za prigrizke in pijače, od šampanjca, džina in butičnih vrst piva do čajev. Ljubitelje značilnih britanskih pivskih prigrizkov – ocvirkov – bo tako še 17 dni razveseljeval adventni koledar The Snaffling Pig Co., medtem ko na najmlajše v zadnjih letih merita tudi Lego in proizvajalec barvic Crayola. Še danes so najbolj razširjeni čokoladni adventni koledarji, ki so se prvič pojavili po drugi svetovni vojni. Kultni britanski proizvajalec čokolade Cadbury je z njimi prvič posladkal predbožični čas leta 1971, za več kot desetletje pa jih je prehitela nemška založba Sellmer, še danes edina nemška, ki se ukvarja s tiskanjem adventnih koledarjev in božičnih voščilnic, in to vse leto. Tudi v časih interneta in hitrih sporočil jih prodajajo po vsem svetu, celo na Japonsko in v Savdsko Arabijo.

image
Da bo čas do božiča - s prigrizki Snaffling Pig Co. - hitreje minil Foto Promocijsko Gradivo

 

Kartonasti spremljevalci prazničnega časa


Prvi adventni koledar z motivom manjšega zasneženega mesteca, prvega nemškega po vojni, je Richard Sellmer natisnil 9. decembra 1946 z dovoljenjem ameriških okupacijskih sil, ki so po vojni prevzele Stuttgart. Povpraševanje po teh kartonastih spremljevalcih božičnega časa je iz leta v leto naraščalo, posel pa je začel cveteti v 50. letih. V začetku desetletja se je Sellmer želel prebiti na ameriški trg, in ko se je leta 1953 v enem od lokalnih časopisov pojavila fotografija vnukov ameriškega predsednika Dwighta D. Eisenhowerja z njihovim koledarjem, so ga želeli imeti mnogi Američani. Eden najdragocenejših dokumentov v Sellmerjevem arhivu pa ostaja božična voščilnica, ki jo je v zahvalo za adventni koledar z motivom Bele hiše poslal eden izmed Eisenhowerjevih naslednikov Bill Clinton.

image
Koledar prestižnega pariškega proizvajalca kozmetike in sveč Diptyque Foto promocijsko gradivo


Pri Sellmerju, ki z razstavami svojih koledarjev pogosto gostuje v muzejih, povzemajo še nekaj zgodovine svojih predhodnikov. Najstarejši adventni koledarji naj bi segali v sredino 19. stoletja, dneve do božiča pa da so v vernih družinah odštevali najprej s črticami s kredo, svečami in adventnimi urami pa tudi s 24 majhnimi sličicami, ki so jih menjavali do Jezusovega rojstva. Leta 1908 naj bi pri Reichhold & Langu izdelali prve koledarje, na katerih je bilo mogoče odpirati okenca. A za njimi še pol stoletja ni bilo čokoladic, so pa bili, času kontemplacije primerno, tudi biblijski zapisi.

image
Eden od 140 Sellmerjevih adventnih koledarjev Foto arhiv Sellmer