Ljubezen, ki je prerasla v uspešno turistično zgodbo

Kar je ponekod na tujem praksa, sta Pia Tuma Bendall in njen mož Dan uspešno uveljavila tudi pri nas.

Objavljeno
05. september 2018 09.00
Posodobljeno
05. september 2018 10.01
Pia Tuma Bendall in Dan Bendall z ekipo poskrbita, da tujci Slovenijo zapustijo z dobrimi vtisi. Foto Jože Suhadolnik
Ljubezen Slovenke in Angleža je po več letih skupnega življenja napredovala še v uspešno turistično-podjetniško zgodbo, ki sta jo Pia in Dan zapakirala pod znamko Think Slovenia. Da se danes večji del službenega (pa tudi prostega) časa ukvarjata s tujimi gosti, ki so si prišli ogledat lepote Slovenije, je bolj ali manj naključje, saj nista pričakovala takšnega odziva.

Začelo se je pred leti, ko je Pia Tuma iz Šmarja - Sapa še v času, ko Slovenija ni bila članica velike evropske družine, sklenila, da bo okusila življenje na Otoku. Po študiju ekonomije se je sprva zaposlila v Sloveniji v avtomobilski industriji, potem pa sklenila, da bo poslovno kariero nadaljevala v Londonu, kjer je odprla jezikovno šolo za otroke in odrasle. Življenje v tujini pa se ji čez čas ni obrnilo na glavo le poslovno, ampak tudi zasebno. »Obrnilo na bolje, seveda,« pove Pia z nasmehom. Spoznala je namreč takrat še 20-letnega Londončana Dana Bendalla, ki ga je, kot poudari, takoj vpisala tudi v jezikovno šolo slovenščine.
 

Od prevajanja prek nepremičnin do turizma


Po nekaj letih skupnega življenja sta si usodni »da« izmenjala na Bledu, a sta se kljub temu, da je bila Slovenija Danu čedalje bolj pri srcu, odločila ustaliti v Londonu. Ko je Slovenija postala članica Evropske unije, je oživelo tudi gospodarsko povezovanje med državama. Predvsem so v Veliki Britaniji Slovenijo začeli spoznavati z različnih zornih kotov, med drugim je bilo pri posameznikih vse več zanimanja za nepremičnine, predvsem pa so začeli odkrivati turistični dragulj na sončni strani Alp.
»Sprva sva s Pio, takrat še nisva bila poročena, želela živeti v Londonu. To je bilo, preden je bila Slovenija v Evropski uniji in ko še ni bilo tako enostavnega prehoda državnih meja. Za življenje v Londonu je takrat potrebovala vizum. Pia je prišla na idejo, da bi dejavnost razširila, in sicer da bi v Angliji pomagala pri vsem, kar zadeva poslovanje s Slovenijo. Pri tem ni imela v mislih samo strogo poslovnega vidika, ukvarjanja z birokracijo, ampak še kakšno prevajanje, kar koli. Potem se je vse skupaj počasi začelo razvijati, nadgrajevati. Vse več je bilo strank, ki so povpraševale po nepremičninah v Sloveniji. In počasi se je z nepremičninami razvila še turistična ponudba,« se poslovnih začetkov spominja Dan.

Zdaj ne mine dan, da ne bi tudi v prostem času prejemala telefonskih klicev tujih gostov, ki jim urejata nastanitev v kateri od hiš ali apartmajev po vsej Sloveniji. A se vse skupaj začne že mnogo prej, preden v nastanitvenih zmogljivostih, ki jih tržita, prespijo tuji gostje.

Samo letos je prek Think Slovenia v našo deželo na oddih prišlo skoraj 5000 gostov.

 

Celoten servis


Večji del posla, ki ga opravljata s sodelavci in zunanjimi izvajalci v družbi Think Slovenia, je, da tujcem priskrbita nepremičnino v Sloveniji. Ponavadi najdeta takšno, ki jo je treba povsem obnoviti. »Opravimo celoten servis: od iskanja nepremičnin po željah kupca do urejanja dokumentov, opremljanja, prenove, oddaje, vzdrževanja … Za oddajo urejamo vse, oglaševanje, odnose z gosti, papirologijo, davke, čiščenje. Vsega seveda ne delamo sami, ampak imamo zunanje partnerje oziroma izvajalce,« pravi Dan. Okoli 90 odstotkov kupcev nepremičnin je iz tujine; dolgo so bili na prvem mestu Angleži, a niso več. Njihove stranke so še iz Italije, Avstrije, Nizozemske, Belgije, Švedske, Finske, z Malte. Prevladujeta zahodna in severna Evropa. Zunaj Evropske unije je veliko strank iz Južne Afrike, Dubaja, Avstralije, Amerike, Kanade. Nikakor pa se ne branita niti domačih – da ne bo pomote, poudarita v en glas.

Dober glas o Think Slovenia se je širil od ust do ust, medtem ko Pia dodaja, da glavni del turistov za njihove turistične nastanitve izve prek svetovno znanih turističnih portalov. Nekateri kupci nepremičnin imajo tudi kakšno povezavo s Slovenijo, lahko da se je tukaj na primer rodil njihov dedek ali kaj podobnega, večina pa je le navdušena nad lepotami narave in prijaznostjo ljudi.

​Nepremičnina, ki se jo tujci odločijo kupiti, je zanje ponavadi naložba, ki jim omogoča tudi oddih. »Imajo določena sredstva za investicijo, nihče si ne želi soda brez dna. Večina rada vidi, da se z oddajo pokrijejo stroški vzdrževanja, vendar zaslužek ni na prvem mestu. Se jim pa ne zdi racionalno, četudi si katera od naših strank to lahko privošči, da bi hiša večino časa samevala in hkrati propadala, če je nihče ne vzdržuje. Zato se odločijo nameniti nepremičnino za potrebe turizma,« pojasni Dan.

image
Pogled skozi okno apartmaja v Jereki Foto Think Slovenia

 

Anglež, ki se je zaljubil v Bohinj


Kot primer odličnega sodelovanja navede 64-letnega Britanca (identitete iz poslovnih razlogov ni razkril), ki je pred leti investiral v propadajočo hišo v vasici Jereka v Bohinju. Prišel je v stik s Pio in Danom in začelo se je neločljivo poslovno sodelovanje. Letošnje poletje je bila apartmajska hiša v osrčju narave polno zasedena, le v dneh, ko je prišel na oddih lastnik iz Velike Britanije, ni bila na voljo drugim gostom. Omenjeni 64-letnik se je za njen nakup in popolno obnovo odločil iz dveh razlogov: iz ljubezni do Slovenije in zaradi dolgoročne investicije.

»Po svetu, denimo v Franciji, Italiji, Španiji, takšen način dela, kot ga izvajamo mi, ni nič novega. V Sloveniji pa je to kar novost in redkost,« pojasni Dan. Njegova življenjska sopotnica pa doda: »Zadnja leta je tovrstni turizem močno pospešila platforma Airbnb. Je preprosta za uporabo za lastnike, oglaševalce in tiste, ki iščejo turistično nastanitev. Pred leti je imel Booking samo hotele, zdaj je ponudbe res veliko, to je za potrošnika odlično, saj je možnost izbire ogromna. Naša spletna stran thinkslovenia.com je povezana z vsemi glavnimi platformami, kar nam omogoča res velik nabor potencialnih strank.«

Dan za konec opiše svoje videnje Slovenije kot turistične destinacije. »Država je res čudovita in priložnosti je še ogromno. Tudi nekatere naše stranke poudarjajo, da ne vidijo razloga za nakup nepremičnine, denimo, v Švici ali Avstriji, saj dobijo tukaj za isti denar veliko več. Da ne govorimo o nadaljnjih stroških vzdrževanja in življenja nasploh, če sem pridejo kot gostje.«
»Večkrat slišim, kako je Slovenija lepa in zelena, a se mi zdi, da se včasih tega niti ne zavedate. Mene je očarala,« sklene. Tudi okolica ga je že od začetka odlično sprejela, kar je po njegovem velika prednost, saj brez dobrih ljudi ni dobrega turizma.

Samo letos je prek Think Slovenia v našo deželo na oddih prišlo skoraj 5000 gostov.