Namigi prireditev: Aïghetta, Oberton in Poslednja skušnjava

Štiri kitare bodo zazvenele v Viteški dvorani, osem godalcev v Narodni galeriji, v Šiški pa premiera luftballetta.

Objavljeno
10. avgust 2020 08.08
Posodobljeno
10. avgust 2020 08.08
Kvartet Aïghetta Foto Arhiv Festival Ljubljana
R. L., Deloskop
R. L., Deloskop

Ponedeljek, 10. avgusta



GLASBA


Kvartet Aïghetta


Viteška dvorana, Križanke, Ljubljana, ob 20. uri

Aïghetta kvartet s sedežem v Monte Carlu že več kot tri desetletja navdušuje poslušalce po svetu s svojimi eklektičnimi koncertnimi programi, ki presegajo žanrske meje. Kvartet je debitiral leta 1982 z izvedbo Koncerta za štiri kitare Andaluz Joaquína Rodriga s Filharmoničnim orkestrom iz Monte Carla. Sledila je obsežna evropska turneja, na kateri si je Aïghetta utrdila sloves kot zasedba z inovativnim, očarljivim zvokom, z uravnoteženimi glasovi, ki zvenijo kot eden. Seznam koncertov in festivalov, na katerih je zasedba nastopila, je obsežen, vključuje pa dvorane, kot so La Fenice v Benetkah, Palau de la Musica Catalana v Barceloni, Salle Garnier v Monte Carlu.

V Ljubljani se bo predstavila s programom, ki bo vključeval skladbe manj znanih avtorjev, kot je italijanski skladatelj zgodnjega 19. stoletja Ferdinand Carulli, priredbe odlomkov iz Rossinijevega Seviljskega brivca, Bizetove Carmen in Opere za tri groše avantgardista Kurta Weilla. Program bodo dopolnjevale izvirne skladbe, ki jih člani Aïghette v zadnjih letih vse pogosteje ustvarjajo in so pod vplivi jazza, flamenka, tanga in klasične glasbe.



GLASBA


Godalni oktet Oberton


Narodna galerija, Ljubljana, ob 20.30

image
Godalni oktet Oberton Foto Arhiv Imago Sloveniae


Osmerici godalcev iz različnih držav (Avstrija, Latvija, Slovenija, Ukrajina, Italija, Rusija, Madžarska) je zasedba godalnega okteta – ena izmed najbolj neobičajnih v komorni glasbi – nenehen umetniški izziv in spodbuda za odkrivanje brezmejnih možnosti godalnih instrumentov ter repertoarne pestrosti, od (peščice) standardnih del, izvirno nastalih za godalni oktet, prek znanih priredb do redko izvajanih skladb in novitet oziroma krstnih izvedb. Zato je Oberton med drugim začel tudi projekt, imenovan Homeland Melodies, v sklopu katerega prireja, snema in izvaja ljudske in popularne napeve z vsega sveta.

Tokrat so na programu dela Franza Schuberta, Felixa Mendelssohna in Johana Svendsena.



PREDSTAVA
 

Poslednja skušnjava


Kino Šiška, Dvorana Katedrala, Ljubljana, ob 20. uri

image
Poslednja skušnjava Foto Sunčan Stone


Premiera tako imenovanega luftballetta. Prikazuje se v obliki humanoidno okuženega svetlobnega parka Katedrale, robota in dveh mladenk gledališča a cappella. »Ker so bile luči preglasne, nezemljani veličastno izginejo v črno svetlobo. Na prijazno prošnjo robota Attitude se zelena in oranžna vrečka utapljata med publiko. Predstava nežno pleše v tvoji glavi, ker nihče drug ne. Ker je vroče, dva glasova lepo objemata tvoj vrat. Snopi svetlobe te na-ključ-no dražijo po hrbtu glave, da bi te zapeljali.«

Scenarij in režija: Vlado R. Gotvan. Svetlobni kompozitor: Jure Rubelj. Strukturiranje, klarinet, petje in performans: Marieke S. Werner. Strukturiranje, petje in ples: Manca Trampuš. Videoanimacija in robotizacija: Matej Marinček.