Namigi prireditev: Dunajski klasiki, Risbe iz Dachaua in Jedača

Turški pianist in skladatelj Fazil Say in dirigent Ibrahim Yazici v Cankarjevem domu, risbe Zorana Mušiča iz italijanskih arhivov in premiera slovaške predstave.
Fotografija: Ibrahim Yazici Foto Aykut Uslutekin
Odpri galerijo
Ibrahim Yazici Foto Aykut Uslutekin

Četrtek, 27. februarja



GLASBA
 

Dunajski klasiki


Cankarjev dom, Gallusova dvorana, Ljubljana, ob 19.30

Tokratni koncertni program nudi v poslušanje trojico velikanov dunajskega klasicizma. Wolfgang Amadeus Mozart in Joseph Haydn sta se globoko spoštovala in gojila prijateljski odnos. Mozart je Haydnu posvetil šest godalnih kvartetov, pri katerih je »papa« Haydn v mladem skladatelju prepoznal mojstra. Leta 1786 je Mozart v sodelovanju z libretistom Lorenzom da Pontejem slavil izjemen uspeh z opero Figarova svatba, ki je požela ovacije. Ludwig van Beethoven, ki je leta 1792 prišel na Dunaj, da bi poglobil svoje kompozicijsko znanje pri Haydnu, se z mentorjem ni najbolje ujel.

Beethovnov Klavirski koncert št. 3 bo s svojstvenim slogom poustvaril mednarodno cenjeni turški pianist in skladatelj Fazil Say, priznan interpret Beethovnovih del. Večkrat je sodeloval z mednarodno dejavnim dirigentom in pianistom Ibrahimom Yazicijem, ki bo tokrat prvič stal pred Orkestrom Slovenske filharmonije.



RAZSTAVA
 

Zoran Mušič: Obsojeni na upanje – Risbe iz Dachaua


Moderna galerija, Ljubljana, ob 19. uri

Zoran Mušič Obsojeni na upanje – Risbe iz Dachaua FOTO: Arhiv MG
Zoran Mušič Obsojeni na upanje – Risbe iz Dachaua FOTO: Arhiv MG


Razstavljen bo izbor dachauskih risb Zorana Mušiča iz leta 1945. 23 risb so leta 2016 odkrili v arhivih Narodnega združenja italijanskih partizanov, eno pa v Pokrajinskem inštitutu za zgodovino osvobodilnega gibanja v Furlaniji - Julijski krajini. Risbe so bile leta 2018 prvič razstavljene v tržaškem muzeju Revoltella, ki jih je prevzel v hrambo.

Na razstavi v Moderni galeriji jih spremljajo še dachauske risbe iz Slovenije in ožji izbor del na papirju iz cikla Nismo poslednji iz javnih in zasebnih zbirk v Sloveniji in Italiji. Celoto spremljajo odlomki iz pričevanj preživelih iz nacističnih taborišč in tistih, ki so jih osvobajali. Razstava bo na ogled do 3. maja.



PREDSTAVA
 

Pokrm / Jedača / Repast


Plesni teater Ljubljana, ob 20. uri

Pokrm/Jedača/Repast FOTO: arhiv PTL<br />
 
Pokrm/Jedača/Repast FOTO: arhiv PTL
 


Na začetku plesno-gledališke predstave, ki je nastala v sodelovanju slovaškega režiserja Jakuba Mudráka in koreografa Milana Tomášika, stoji beseda pokrm (jedača). Na videz arhaična beseda govori o duhovni hrani v nasprotju z zemeljsko, naravno potrebno. Avtorsko pričevanje o našem vsakdanjem življenju, sobivanju, nenehnem gibanju misli in nepredvidljivih čustvih.

Projekt Jedača je nastal kot delo po naročilu umetniškega društva tri4 s sedežem na Slovaškem in koreografa Milana Tomášika. V predstavi nastopajo češki in slovaški ustvarjalci z rezidentstvom v Pragi. Po današnji premieri bo jutri ob isti uri ponovitev predstave.

Komentarji: