Namigi prireditev: Veliki Gatsby, Prebujenje narave in Hiperzaposlovanje

Premiera novega baleta v ljubljanski Operi, Modri abonma z glasbo Edwarda Elgarja in Gustava Mahlerja v Cankarjevem domu, v MGLC uvod v celoletni Aksiomin projekt na temo dela.
Fotografija: Balet Veliki Gatsby. FOTO: Darja Štravs Tisu
Odpri galerijo
Balet Veliki Gatsby. FOTO: Darja Štravs Tisu

Četrtek, 7. novembra.


BALET
 

Veliki Gatsby


SNG Opera in balet Ljubljana, premiera ob 19.30.

Strani romana Veliki Gatsby Francisa Scotta Fitzgeralda iz leta 1925 bodo nocoj na odru ljubljanske Opere in baleta premierno zaživele v obliki plesa. Iz te romaneskne predloge je namreč pri pripravi enako naslovljenega baleta črpal Leo Mujić, koreograf, ki je v zadnjih letih ustvaril niz uspešnih pripovednih baletov. Kot plesalec in koreograf je sodeloval s pomembnimi baletnimi hišami. Kako odplesati delo iz zakladnice klasične ameriške literature z izrazito kritičnim podtonom, ki osvetljuje negativne razsežnosti velikega ameriškega sna in togost dekadentne newyorške visoke družbe med obema vojnama, ki ni dopuščala prehajanja med razrednimi sloji?

Prikaz dogajanja v svetu nepredstavljivega bogastva napovedujejo kot prikaz nečesa, kar bo aludiralo tudi na aktualni svet, v katerem živimo danes in v katerem je za resnične vrednote vedno manj prostora. Glasbeno podobo predstave so sestavili iz del niza ameriških skladateljev – Philipa Glassa, Leonarda Bernsteina, Georgea Gershwina in še koga. V njej nastopajo István Simon, Petar Đorčevski, Tjaša Kmetec, Rita Pollacchi, Lukas Zuschlag, Nina Noč, Ana Klašnja, Iulian Anatol Ermalai in drugi. Veliki Gatsby je druga Mujićeva stvaritev na odru SNG Opera in balet Ljubljana.

GLASBA
 

Prebujenje narave


Cankarjev dom, Ljubljana, 7. in 8. 11. ob 19.30.

Natalie Clein. FOTO: Cankarjev dom
Natalie Clein. FOTO: Cankarjev dom


Tretji koncert Modrega abonmaja bo v znamenju skladb sodobnikov, britanskega skladatelja Edwarda Elgarja in Avstrijca Gustava Mahlerja. Na programu bosta Elgarjeva Pesem jutra, op. 15 in Koncert za violončelo in orkester v e-molu, op. 85 ter Mahlerjeva Simfonija št. 1 v D-duru, »Titan«, orkester Slovenske filharmonije pa bo vodil poljski dirigent Jacek Kaspszyk.

V Cankarjevem domu ga napovedujejo kot enega najuglednejših poljskih dirigentov, trenutno je glasbeni in umetniški vodja Orkestra Varšavske filharmonije ter glasbeni vodja in šef dirigent Orkestra Beethovnove akademije. Tokratna solistka, čelistka Natalie Clein, prihaja iz Elgarjeve domovine. Je profesorica na Kraljevi glasbeni akademiji v Londonu in na Akademiji v Rostocku, solistka najpomembnejših koncertnih odrov, komorna partnerica eminentnih glasbenikov in zelo zaželena interpretinja Elgarjevega Koncerta.


RAZSTAVA
 

Hiperzaposlovanje


MGLC, Ljubljana, ob 18. uri (do 19. 1. 2020).

Elisa Giardina Papa: Delo spanja, 2017. FOTO: Aksioma
Elisa Giardina Papa: Delo spanja, 2017. FOTO: Aksioma


V Aksiomi imajo polne roke dela. V prihajajočih dvanajstih mesecih bodo realizirali celoletni projekt Hiperzaposlovanje, s katerim se bodo osredotočili ravno na delo ... ali na njegov izostanek, na družbo brez dela, spletno delo, umetno inteligenco in avtomatizacijo.

Kurirata ga Italijan Domenico Quaranta in domačin Janez Janša, potekal bo na več lokacijah po Ljubljani, uvodna etapa pa bo MGLC z istoimensko mednarodno razstavo z deli osmerice avtorjev, ki se osredotočajo na teme, kot so avtomatizacija in ekonomija na poziv, konec prostega časa, aplikacije za samopomoč ali utrujenost zaradi družbenih omrežij.

Komentarji: