Ne le Mona Lisa, v Louvre vabila predvsem Beyonce in Jay-Z

Louvre je lani obiskalo več kot 10 milijonov ljudi, kar je svojevrsten rekord. 
Fotografija: Louvre letno obišče ogromno mladih turistov. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Louvre letno obišče ogromno mladih turistov. FOTO: Reuters

Louvre je lani podrl rekord v številu obiskovalcev. Umetnine, ki jih hrani francoski muzej, si je ogledalo več kot 10 milijonov ljudi. Veliko večino obiskovalcev so predstavljali tuji turisti, in sicer iz ZDA in Kitajske.

V muzeju poudarjajo, da gre nenaden porast pripisati najverjetneje (tudi) videospotu, ki sta ga v Louvru posnela zvezdnika Beyonce in Jay-Z. Videospot, ki je že sam po sebi prava paša za oči, si je na spletu ogledalo skoraj 150 milijonov ljudi.

Lani je muzej obiskalo 10,2 milijona ljudi, kar je 25 odstotkov več kot leta 2012. Številka je rekordna, z njo Louvre pušča za seboj Nacionalni muzej na Kitajskem in Umetnostni muzej v New Yorku. Pariz se po terorističnih napadih leta 2015, ki so zmanjšali obisk turistov, tako hitro pobira.



Tri četrtine obiskovalcev Louvra so predstavljali tujci, okrog 2,5 milijona je bilo Francozov. Povečalo se je predvsem število šolarjev, s tem Louvre nadaljuje tradicijo enega izmed vodilnih muzejev, v katerega zahajajo mladi - več kot polovica jih je mlajših od 30 let - k čimer je precej pripomogel videospot Apeshit Beyonce in Jay-Z-ja. V spotu se med drugimi umetninami pojavi tudi Mona Lisa, poroča Guardian


Učna pot po muzeju. Ali videospotu?


Videospot je naletel na številne pozitivne odzive in po mnenju mnogih predstavlja pomemben doprinos k razumevanju in popularizaciji tradicionalne in sodobne umetnosti, opozarja pa tudi na rasizem in kolonializem. V Louvru so »brezplačno reklamo« hitro izkoristili in pripravili »učno pot«, ki temelji na zgodbi iz spota. S to zanimivo blagovno znamko so privabili seveda v prvi vrsti mlade. 

Tri četrtine obiskovalcev Louvra so lani predstavljali tujci, okrog 2,5 milijona je bilo Francozov. FOTO: Lionel Bonaventure/Afp
Tri četrtine obiskovalcev Louvra so lani predstavljali tujci, okrog 2,5 milijona je bilo Francozov. FOTO: Lionel Bonaventure/Afp


»Leto 2018 je bilo za mednarodno prepoznavnost Louvra naravnost odlično,« je povedal muzejski direktor Jean-Luc Martinez. »Tako videospot kot odprtje naše izpostave v Abu Dabiju sta pomagala, da se je o Louvru govorilo po vsem svetu. In tako so nas obiskali številni turisti.« Letos upajo, da bodo z razširjeno ponudbo v Louvre privabili še več obiskovalcev - prvo soboto v mesecu bo vstop v muzej brezplačen. 



Louvre je lani privabljal ljubitelje umetnosti z vsega sveta tudi z odmevnimi začasnimi razstavami, kot je bila razstava del Eugena Delacroixa. Leto 2019 bo predvsem v znamenju 500. obletnice smrti Leondarda da Vincija. Iz muzeja so še sporočili, da nedavne demonstracije rumenih jopičev obiska pri njih niso okrnile. zaradi protestov je bil muzej sicer en dan zaprt, a se to na številu prodanih vstopnic ni prav zelo poznalo. 

Komentarji: