Kitajska pri zabavni elektroniki še nekaj časa ne bo sejemska velesila

Svojo kitajsko različico je po Cesu in MWC dobila tudi berlinska Ifa, a v Shenzhenu še ni pritegnila domačih velikanov.

Objavljeno
24. april 2016 15.18
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret

Običajno sejme zabavne elektronike obiskujemo v Evropi ali v ZDA. Tokrat pa so se v podjetju Messe Berlin, ki organizira sejem Ifa, odločili prenesti svoj format še v kitajsko okolje, preden bi morda prevzeli pobudo tukajšnji organizatorji. Tako je nastal sejem CE China v skoraj 20-milijonskem Shenzhenu (če štejemo zraven širšo okolico mesta), središču industrije elektronskih naprav.

Prvi sejem je bil, še posebej v primerjavi z berlinsko Ifo, dokaj majhen. Zavzemal je namreč le eno dvorano skoraj povsem novega shenzhenskega sejmišča, v kateri se je predstavljalo 150 razstavljavcev. Površine je bilo s 15 tisoč kvadratnimi metri natanko desetkrat manj kot na največjem sejmu zabavne elektronike in bele tehnike na svetu, ki vsako leto na začetku septembra zavzame Berlin.

Sejem se zdi še manjši, če upoštevamo velikost mesta in bližino prav tako večmilijonskega Hongkonga. Novinarji in analitiki, ki so na odprtje sejma pripotovali z vsega sveta, so pogrešali zlasti pomembna domača podjetja. Manjkali so proizvajalci pametnih telefonov in drugih mobilnih naprav, Oppo, Vivo in podobni, pa tudi kitajski velikani na področju bele tehnike in zabavne elektronike, kot sta Haier in TCL. Vsi ti in še mnogi drugi ponudniki se zadnja leta odločno predstavljajo tako v Berlinu kot na lasvegaškem Cesu.

V Shenzhenu je imel tako daleč največji sejemski prostor nemški proizvajalec bele tehnike BSH, razkošnejše prostore pa so zakupila še nekatera, v evropskem okolju povsem neznana kitajska podjetja, denimo Livall, Vargo in Roobo.

Tek na dolge proge

Med razstavljavci je bilo tudi slovensko podjetje Chipolo, ki namerava s svojimi istoimenskimi iskalniki stvari prodreti na kitajski trg, čeprav imajo tam zelo močne tekmece, ki izdelujejo poceni izdelke s tehnologijo bluetooth. Po oceni Primoža Zelenška in Tadeja Jevševarja se jim je predstavitev v Shenzhenu izplačala, saj je bila nekajkrat cenejša od tistih v Berlinu in Las Vegasu. Prepričana sta, da so dobro izrabili priložnost za širjenje glasu o izdelku in navezovanje poslovnih stikov. Menita tudi, da bo sejem v prihodnjih letih kljub skromnejšim začetkom rastel. Če bo Messe Berlin le vztrajal z dogodkom.

Organizatorji so napovedali prav to. »Delamo na dolgi rok. Ne hitimo, ampak bomo dogodek razvijali postopoma,« je pojasnil direktor družbe Messe Berlin Christian Göke. Po njegovih besedah poskušajo prenesti uspeh Ife v novo okolje, vendar pa ne kopirajo koncepta iz Berlina, kar bi morda storil kakšen kitajski organizator, če bi mu berlinski prepustil pobudo. Domači veljaki so bili zadovoljni, da so Nemci izbrali prav Shenzhen za prizorišče novega dogodka, in poudarjali, kako pomembno je njihovo mesto v infotehnološkem svetu. Pred tem sta se sicer na Kitajsko že razširila sejma Ces in MWC, oba sta se odločila za Šanghaj. Toda nobeden od njiju po nekaj letih ni dosegel niti približno podobne odmevnosti kot matična dogodka v Las Vegasu in Barceloni, kamor večina pomembnih razstavljavcev usmerja proračun za razkošne predstavitve glavnih novosti.

Kaj pa novosti?

Teh je bilo na sejmu CE China malo. Videli smo denimo nedelujoč prototip očal za navidezno resničnost v podobi skoraj običajnih sončnih očal. Ogledali smo si z različnimi elektronskimi pripomočki in zasloni opremljeno ter povezano kolo, več zabavnih, a ne posebej uporabnih hišnih robotov, telefon z zaslonom 3d ter 98-palčni zaslon na dotik za predstavitve. Velika večina izdelkov je nagovarjala skoraj izključno azijske kupce. Težko si namreč predstavljamo, da bi evropski ali ameriški posegali po otroški uri, ki lastnici vsak dan pripoveduje zgodbice, naložene s povezanega telefona. Ali po kolesarski čeladi, ki je resda povezana z mobilnikom in ima nekaj (potencialno) koristnih funkcij, a je s svetečimi diodami okrašena bolj kot božična jelka.

Kljub pomembnosti azijskega trga in količini proizvedene elektronike na Kitajskem za zdaj kaže, da bosta Evropa in Amerika še nekaj časa ohranili prevlado. Navsezadnje je vrednost trga zabavne in druge elektronike na stari in ameriški celini še vedno precej večja kot Kitajskem, čeprav ta količinsko gledano že dohiteva in prehiteva druge trge. Na sejme se tako obiskovalcem v bližnji prihodnosti ne bo treba odpravljati na vzhod – če le nimajo poslovnih interesov in hočejo pravočasno prodreti na velik kitajski trg. A bodo morali proizvajalci tudi v tem primeru premagati kar nekaj ovir. V državi z največ prebivalci na svetu in največjo koncentracijo poceni elektronskih izdelkov je zaenkrat veliko teže prodajati dražje naprave in ceno upravičevati z dodano vrednostjo programske opreme, kakovosti izdelave, znamke in še česa. Messe Berlin in evropska podjetja zato na Kitajskem čaka še veliko izzivov.