Prvi veliki tehnološki šov razkriva zaostanek slovenskega trga

Na CES-u je bilo mogoče spremljati razburljive tehnološke novosti, ki bodo večinoma na voljo že letos.

Objavljeno
12. januar 2018 17.47
Jernej Horvat
Jernej Horvat

Nikjer bolj ne drži pregovor, da je prihodnost že prispela, a ni enakomerno porazdeljena, kot je to na največjem sejmu zabavne elektronike CES. S sladko-grenkim občutkom je bilo spremljati razburljive tehnološke novosti, ki bodo večinoma na voljo že letos.

Za grenak priokus poskrbi dejstvo, da se Slovenija nahaja na globalni periferiji in večina novosti ne bo na voljo še vsaj nekaj let. Kupna moč slovenskega trga se enostavno ne more primerjati s tistimi v razvitejših državah. To še posebej velja za novo generacijo izdelkov, kot je na primer kopalna kad ToTo Floating Tub.

Za 19.000 ameriških dolarjev vam je na voljo iz marmorja sestavljena kad, ki simulira breztežnostno stanje. Za to poskrbijo šobe umeščene ob dnu. Kot dodatek kad ponuja tudi LED osvetljavo s katero se ustvari primerno vzdušje ob sproščanju v topli vodi. Za mejnik pri napajanju so poskrbeli pri PowerCastu z napravo PowerSpot Transmitter. Gre za prvo napravo pri kateri je resnično možno brezžično polniti naprave.

Polnjenje naprav je možno do razdalje 24 metrov, vendar pa se ob tem moč hitro zmanjšuje. Naprava bo na voljo v drugi polovici leta za 50 ameriških dolarjev. Slabo novico zaenkrat predstavlja še prazen seznam kompatibilnih naprav, katere bi lahko polnili povsem brezžično.

Prvič letos prisoten tudi Google

V velikem slogu se je letos na sejmu z lastnim razstaviščem predstavil tudi Google. Predstavljenih je bilo morje naprav, ki so povezane s pametnim asistentom, toda Googlovemu asistentu je bilo namenjeno največ pozornosti. Trženje Googlovega asistenta je bilo agresivno in besedna zveza »Hey Google«, s katero si pridobite pozornost asistenta, je bila prisotna skoraj na vsakem koraku, od jumbo plakatov do javnih prevoznih sredstev. Razlog za takšen »napad« Googla je Amazon. Slednji je s pomočjo virtualne asistentke Alexe v kombinaciji s pametnimi zvočniki Echo uspel ustvariti nov tržni segment na katerem zaenkrat prevladuje.

Proizvajalci pomivalnih in pralnih strojev, hladilnikov, avtomobilov in letos po novem celo WC školjk, se pospešeno odločajo za integracijo Amazonove umetne inteligence. Slednjo kupci uporabljajo tudi kot iskalnik in s tem Amazon posega v Googlovo domeno. Kako resno je stanje priča tudi dejstvo, da na Amazonovih pametnih napravah na primer ni možno uporabljati Googlove storitve YouTube.

Revolucionarnih novosti pri Googlu na CES-u niso predstavili z eno izjemo. V sodelovanju s partnerskimi podjetji, med katera med drugim spadata Sony in Lenovo, so pri Googlu predstavili štiri naprave, ki jih imenujejo pametni zasloni. Slednji so namenjeni domači uporabi in omogočajo brskanje po spletu in aplikacijah s pomočjo glasovnih ukazov. Naprava sprva deluje kot preoblikovana tablica, vendar pri Googlu in Lenovu poudarjajo, da je glavni namen prostoročna uporaba. Oblika ohišja, ki ni namenjena držanju v rokah, to potrjuje. Naprava je neposredna konkurenca Amazonovemu Echo Showu in bo na voljo v dveh izvedbah z 8- in 10-palčnim zaslonom. Cena za manjši model je 199 ameriških dolarjev, medtem ko je večji model za 50 dolarjev dražji.

Nerodna situacija za Huawei

V okviru dogodka so se odvijale številne predstavitve novih izdelkov skoraj vseh pomembnejših tehnoloških podjetij, a si bodo obiskovalci najverjetneje zapomnili nastop Richarda Yu-a, ki vodi Huawei. CES je bil sprva načrtovan kot mejniški dogodek za kitajsko podjetje, saj naj bi se tudi uradno napovedalo partnerstvo pri prodaji telefonov z ameriškim mobilnim operaterjem AT&T. A so si pri drugem največjem ameriškem mobilnem operaterju v zadnjem hipu premislili in sodelovanje odpovedali.

Neuradno naj bi se v ozadju odvijali politični pritiski in interesi, katerih razlog naj bi bil v nezaupanju v kitajsko podjetje. Huawei zaradi odpovedi sodelovanja ni ostal povsem praznih rok in Mate 10 Pro je ameriškim kupcem najverjetneje na voljo prek različnih alternativnih prodajnih kanalov. Vendar pa bo na ta način težko konkurirati na trgu, kjer se 90 odstotkov pametnih telefonov proda prek mobilnih operaterjev.

Neprijeten trend razvoja človeku podobnih robotov se nadaljuje

Rahlo neprijetno je bilo opazovati Sophio, umetno inteligenco zapakirano v človeku podobno podobo. Napovedan nastop Sophie je obiskovalce presenetil s tem, da se robot lahko sedaj tudi sprehaja. Sophia je med vsemi roboti na sejmu še najbolj podobna človeku in s tem tudi zbuja neprijetne občutke, ko je naprava podobna človeški podobi, vendar ne dovolj. Roboti so stalnica na CES-u, a jih je bilo letos še več kot običajno.

Izstopali so roboti večjih dimenzij, kot je na primer Aeolus, ki bo poskrbel, da bo vaš dom pospravljen in tudi posesan. Spodnji del robota namreč sestavlja sesalec in v kombinaciji z možnostjo pobiranja predmetov prevzema nekatera najbolj nadležna gospodinjska opravila. Bolj za zabavo kot zares je namenjen Walker podjetja Ubtech. Robot je sestavljen iz zaslona občutljivega na dotik, ki je nameščen na dveh nogah. Pri Ubtechu obljubljajo, da bodo do leta 2019 razvili tudi roke. Zaenkrat je robot namenjen spremljanju vašega doma, snemanju v primeru, da se pojavijo nepričakovani zvoki ali gibanja ter zabavi, saj si lahko z Walkerjem podajate tudi žogo.

Po več kot desetih letih so novo verzijo štirinožnega robota Aibo predstavili pri Sonyu. Sestavljen je iz več kot 4000 delov in s pomočjo 22 motorčkov ter umetno inteligenco, ponuja simulacijo štirinožnih prijateljev. S pomočjo dveh nameščenih kamer vas Aibo prepozna in, če se ga pobožate, se na vaš dotik tudi ustrezno odzove. Nova generacija robotov Aibo je že naprodaj na japonskem trgu in stane slabih 1.500 EUR. To je tudi glavni razlog zakaj roboti še ne dosegajo masovne prodaje, a je to samo vprašanje časa.

Z uporabo umetne inteligence, ki bo sposobna empatije in reakcije na besede in čustva posameznika, predstavljajo roboti dobro priložnost za razvoj izdelkov, ki bodo pri marsikomu odpravili osamljenost. V to smer, kot kažejo najnovejši razvojni podjemi na CES-u, se usmerjajo tudi proizvajalci robotov.

Pomemben razvojni mejnik za pametne telefone

Vsakdanja tehnologija, kot so pametni telefoni, se na CES-u ne nahaja v ospredju. To še posebej velja za pametne telefone. V zadnjih treh letih so na CES-u mediji mrzlično iskali naslednjo generacijo izdelkov, ki bodo na trgu ustvarili podobno revolucijo kot so jo v zadnjih desetih letih pametni telefoni. Vendar pa kot kaže zaenkrat še tehnološki razvoj ni tako daleč, da bi se to lahko zgodilo. Kljub temu so se letos v osredje uspeli postaviti pri kitajskem proizvajalcu pametnih telefonov Vivo.

Predstavili so namreč prvi pametni telefon s čitalnikom prstnega odtisa, ki je neposredno integriran v zaslon. Čitalnik je plod dela podjetja Synaptic in je umeščen ob spodnji rob zaslona. Ko je telefon potrebno odkleniti se na zaslonu prikaže ustrezna ikona na katero uporabnik položi prst za odčitanje prstnega odtisa. Po tem se ikona skrije in celoten zaslon je namenjen uporabi aplikacij, gledanju video posnetkov ali brskanju po spletu.

Predstavitev opisanega za trg pametnih telefonov predstavlja velik mejnik, saj nakazuje na vrnitev čitalnikov prstnih odtisov nazaj na sprednjo stran telefona, tja kamor tudi spadajo. Umeščanje na hrbtno stran ali nadomeščanje s tehnologijo prepoznavanja obraza so zaenkrat kompromisne rešitve, ki niso tako udobne. Pričakovati je tako, da se bodo za podobno rešitev odločili tudi ostali proizvajalci in bomo letos lahko že preizkusili prve telefone z integriranim čitalnikom prstnega odtisa neposredno v sam zaslon.

Končno nekaj razburljivega na področju televizorjev

Tako kot vsako leto je bilo tudi letos veliko pozornosti namenjene predstavitvam novih televizijskih sprejemnikov. S predstavitvijo prvega televizorja, pri katerem se zaslon lahko sam zloži in pospravi v majhno škatlo, so največ pozornosti in občudovanja poželi pri LG-ju. Zaslon, ki po diagonalo meri 65 palcev, uporablja tehnologijo OLED in omogoča potrebno upogljivost zaradi katere se lahko takrat, ko televizije ne gledate, skrije.

Zanimivo pri tem je, da televizor ponuja možnost uporabe pri delno razkritem zaslonu pri katerem se na primer prikazuje vremenska napoved. Upravičeno vprašanje na tem mestu je ali je ugasnjeni televizor tako moteč, da bi ga želeli pospraviti, vendar pa ima tehnologija potencial in ne bo trajalo dolgo, ko se bo uporabljala v povsem nepričakovanih situacijah in morda celo ne samo pri televizorjih. Za največji televizor na sejmu so poskrbeli pri Samsungu. 146-palčni zaslon se imenuje The Wall, ki uporablja microLED tehnologijo.

Po navedbah Samsunga je televizor modularen, kar pomeni, da je lahko celotna površina še večja. Začetek prodaje naj bi bil letos, a je cena zaenkrat še skrivnost, vendar pa bo brez dvoma presegla znesek, ki bi ga morali odšteti za kakšen luksuzni avtomobil.