Dobro jutro: Zakaj? Ker lahko

Načelo, da se nekaj počne, ker se pač lahko, je že prestopilo meje dobrega okusa.

Objavljeno
19. maj 2016 21.14
Peter Rak
Peter Rak
Sredi prihodnjega meseca bodo odprli novo krilo londonskega muzeja Tate Modern. Je bila stavba premajhna? Vsakomur, ki je kdaj vstopil v dvorano turbin nekdanje elektrarne, je popolnoma jasno, da gre za zelo velik prostor, ki bi ga težko napolnil še tako megalomanski projekt. Pravzaprav se je, ne glede na to, kaj se je v njem razstavljalo, zdelo, da je še vedno prazen.

V muzeju Tate Modern odgovarjajo, da zato, da bo lahko razstavljalo še več umetnikov in da bodo lahko predstavili še bolj različne likovne oziroma vizualne prakse. Težko bi verjeli, da ob več sto muzejih in galerijah London nujno potrebuje še en tak desetnadstropni kolos, zato je odgovor verjetno nekoliko bolj preprost in tudi bolj prozaičen – zato ker lahko.

Kar ni nujno nekaj slabega, lepo, da se nekaj gradi, in to celo v kulturne namene, četudi gre za prestiž, šarado in tekmovanje, kdo ima večjega. A načelo, da se nekaj počne, ker se pač lahko, je že prestopilo meje dobrega okusa. To velja tudi za številna druga področja, kjer se dogajajo stvari, ki so v nasprotju z zdravo pametjo, vendar se začuda najde le malokdo, ki protestira.

Res zna biti stroga racionalnost precej dolgočasna in duhamorna, nekaj norih domislic je vedno potrebnih, vendar je nekje pač treba potegniti črto. Če nič drugega, zaradi zdaj že popolnoma dominantnega občutka, da je forma popolnoma prevladala nad vsebino. Muzeji so zanimivi sami po sebi, tudi prazni, podobno velja za druge kulturne pa tudi nasploh družbene in politične institucije. Je dovolj, da imamo formalno demokracijo, ali jo je treba vsak dan znova osmišljati? Morda bo kdo kot rešitev za pomanjkljivo delovanje le te predlagal gradnjo novega veličastnega parlamenta. Ker lahko.