Zapakirano: Samoumevna priročnost

Priročnost je zanimiv in smiseln trend, ki bo zagotovo pomagal krojiti smernice v prehrambnem sektorju še dolgo po letu 2020.

Objavljeno
19. september 2017 21.09
Anja Korenč
Anja Korenč

Živimo v času hitrih sprememb. Danes je neko živilo zelo koristno za naše zdravje, že jutri pa nam bodo vsi svetovali, naj se ga raje izogibamo. Tedni minevajo kot po tekočem traku in včasih se nam zdi, da se nam tistega občutka kronične utrujenosti ne bo nikoli uspelo znebiti. Medtem ko vsi hlastamo za še kakšno dodatno minuto prostega časa, si želimo samo ene stvari: okusnega in svežega obroka, za pripravo katerega ne bomo porabili cele ure. Tako je, časi maratonskega kuhanja so minili!

Ko sem pred nekaj tedni prebirala najmočnejše trende v živilski industriji tega desetletja, sem med drugim naletela na enega zelo zanimivega; priročnost. Sama nanj mogoče sploh ne bi pomislila, saj je verjetno (tudi) v moji podzavesti tako močno ukoreninjen, da se mi zdi že samoumeven. Priročnost je zanimiv in zelo smiseln trend današnjega časa, ki bo zagotovo pomagal krojiti smernice v prehrambnem sektorju še dolgo po letu 2020.

Priročnost se bolj kot z razvojem produkta povezuje z razvojem embalaže. Embalaža bo v očeh potrošnika veljala za priročno, če bo njeno odpiranje in zapiranje preprosto, če bomo lahko izdelek v njej uporabili samo z eno roko, če bo ponujala manjše porcije in če bo z njo izdelek primeren za uporabo na poti (to go). Vse te lastnostni pa imajo skupni imenovalec: prihranek pri času.

Upam si trditi, da pri nakupovalnem procesu največjo težo še vedno odtehtata lojalnost kupca določenemu izdelku in njegova cena. Takoj za tem pa sledita še kakovost produkta in njegova priročnost. Sama zase vem, da bom na polici raje posegla po rastlinskem napitku, ki je v tetrapaku s pokrovčkom na navoj. Vzameš iz hladilnika, odviješ in priliješ k sveže skuhani kavi. Brez dodatnih pripomočkov in nepotrebnega polivanja. Prav tako bom raje uporabila tisto sol v papirnatem tulcu, ki ima na vrhu plastičen pokrovček z dozirko, ali paradižnikovo mezgo iz tube.

Naštevala bi lahko vse do jutri, saj sem ob natančnem razmisleku o tem, kako nakupujem, ugotovila, da velikokrat posežem po izdelkih, ki mi omogočajo hitro in preprosto uporabo. Sezamova semena, ki jih kupim pakirana v ceneni foliji in se mi ob odprtju raztresejo po kuhinji, so še vedno moja največja mora.

Čeprav se priročna embalaža sliši super in kot nepogrešljiv element novodobnega gospodinjstva, jo spremlja kar nekaj pomislekov. Največji je prav gotovo ta, da so tovrstna pakiranja narejena iz materialov, ki našemu okolju ne koristijo, ampak ga uničujejo. Embalažni materiali so že dolgo velik problem in tudi na tem področju se stvari spreminjajo na bolje. Glede na to, da je eden od velikih trendov tudi ta, da so prehrambni izdelki oviti v biorazgradljive materiale, si upam trditi, da se bo v prihodnje poleg misli na priročnost mislilo tudi na okolje. Zato še vedno čakam, da se bo ovseni napitek v steklenicah pojavil tudi na slovenskih policah. Tako je, tudi steklenica je priročna!

***

Anja Korenč je oblikovalka embalaže za prehrambno industrijo, fotografinja, soustanoviteljica marketinškega studia Fork in blagovne znamke I Like Tofu.

V vlogi avtorjev naših kulinaričnih blogov, ki vam jih serviramo vsak četrtek ob 15. uri, ji družbo delajo še:

Alja Dimic, prehranska terapevtka, Center Holistic

Gorazd Potočnik, slaščičarski mojster, Sladkozvočje

Anita Lozar in Matej Pelicon, pivovarja in lastnika ajdovske craft pivovarne Pelicon

Uroš Štefelin, kuhar in gostinec, Vila Podvin

Klemen Rojnik, jedec, triatlonec in farmacevt

Po arhivu kulinaričnih blogov lahko brskate TUKAJ