Bo vaš avtomobil imel električni pogon?

Avtomobilisti so začeli poslovno preobrazbo in se dogovarjajo za poroke iz koristoljubja.

Objavljeno
28. maj 2019 06.00
Posodobljeno
28. maj 2019 06.00
KARIKATURA: Marko Kočevar
Transformacija avtomobilske industrije dobiva pospešek, vesti iz avtomobilskega sveta si bliskovito sledijo. Večinoma so to napovedi, kako skočiti v električno mobilnost in kaj je za to treba narediti. Nujne so milijardne investicije ob hkratnem rezanju, prestrukturiranju in zapiranju tovarn.

Tesli, proizvajalcu premijskih električnih vozil, je uspelo nekaj, kar tradicionalnim proizvajalcem ni (pravzaprav so Teslo dolgo časa podcenjevali). Začeli so proizvajati model 3, električni avtomobil, ki je cenovno dostopen, v vrsto za nakupe se je z vplačilom depozita vpisalo več tisoč ljudi. Pred tem je elektrika kot pogon veljala za nekakšen premijski segment, bolj ko ne igrača za ekološke ali tehnološke zaljubljence. Edina težava, ki jo še rešujejo, je, da podjetje ni bilo sposobno narediti in po vsem svetu dostaviti dovolj avtomobilov. Do zdaj so jih naredili četrt milijona in želje po tem avtomobilu niso potešili. Povsem realno se postavlja vprašanje, ali bo vaš naslednji avtomobil imel električni pogon.

Za klasične proizvajalce je to bila nekakšna streznitev. Ugotovili so, da so se znašli v silovitem tehnološkem zaostanku. Medtem ko so sami klasičnim avtomobilom dodali elektromotor in baterijo, je ameriški proizvajalec razvil povsem električni avtomobil in na novo postavil dobaviteljske verige. Električni avtomobil ima veliko manj sestavnih delov, predvsem zaradi enostavnega motorja. Da bi bilo vse še huje, Kitajci agresivno vlagajo v razvoj lastnih električnih avtomobilov in baterij.

Seveda bo prodaja avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje tekla še dolgo, toda smer razvoja je jasna. Vsi iščejo odgovore. Volkswagen išče partnerja za proizvodnjo baterij. Predstavil je svoj prvi povsem električni avtomobil. Daimler je izvedel menjavo na šefovskem položaju in napovedal poslovno preobrazbo. Vse to je bil uvod v včerajšnje dogajanje, ko se je nakazala poroka med Fiatom Cryslerjem in Renaultom. Ne gre za poroko iz ljubezni, ampak iz koristoljubja. Poslovna in lastniška povezava bi vsem vpletenim prinesla koristi in predvsem sprostila denar, da se lahko začnejo ukvarjati z električno mobilnostjo.