Neko obdobje

O Carlosa Ghosnu in o tem, kako je šlo v njegovem obdobju Revozu
Fotografija: Carlos Ghosn je imel vselej dovolj poslušalstva. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Carlos Ghosn je imel vselej dovolj poslušalstva. FOTO: Reuters

Po dveh mesecih, kolikor je že v pridržanju, je zdaj dejstvo, da je dolgoletni predsednik Renault-Nissana za podjetje zgodovina. Ne glede na to, kako se bo njegova zgodba končala in kaj si kdo o njem misli, je neizpodbitno, da je francosko-japonsko avtomobilsko družbo močno zaznamoval.

Kako pa je šlo v njegovem času Renaultovi novomeški tovarni Revoz?

Nekdo mi je povedal, da je med enim prvih obiskov v Novem mestu Ghosn rekel, da morajo marsikaj izboljšati, sicer … Prvič smo v javnosti njegov način vodenja spremljali leta 2005, ko je za devet mesecev prestavil takrat v Revozu težko pričakovanega drugega twinga, ker da v »klinikah« s strankami ljudem ni bil všeč. Če je tega dal smiselno predelati, pa se kljub napovedi o veliki izvirnosti ni posrečila ideja roadsterja wind, ki so ga leta 2010 zaupali le Revozu, a je bil polom. V letu 2011 so zaradi krize začasno ostali tudi brez tretje izmene.Ghosn je bil direktorska zvezda. O kakem njegovem obisku v Novem mestu, tudi s helikopterjem, smo slišali šele, ko je že odletel … no, ko je Revoz začel izdelovati sedanjega twinga, je poleti 2014 le prišel bolj uradno in s tedanjo predsednico vlade Alenko Bratušek slovesno odprl proizvodnjo.



Večkrat sem že zapisal, da je v zadnjih letih Revoz kar hvalil, in to očitno mislil, saj mu je predlani dodelil še proizvodnjo zimzelenega clia IV, ki bo letos tudi tu dobil naslednika. Pred časom sicer ni bilo niti malo prijetno brati zapisov nekaterih agencijskih delavcev, ki niso bili zadovoljni z delovnimi razmerami, a vendarle je bilo zadnja leta v tovarni kar veliko dela. Je pa tudi res, da je Renault od Slovenije vselej dobival državne subvencije. Ravno letos prenovljeni novomeški twingo je bil skupaj s smartom forfour del projekta Edison, Renaultovega sodelovanja z Daimlerjem. To se je rodilo tudi zaradi medsebojnega razumevanja Ghosna in Mercedesovega šefa Dietra Zetscheja, ki prav tako počasi odhaja, le da veliko bolj v miru. Zato je vprašanje, ali se bo to sodelovanje – novi prvi imeni pri Renaultu sta donedavni šef Michelina Jean-Dominique Senard kot predsednik in Thierry Bollore kot izvršni direktor – nadaljevalo ali pa bomo morda v prihodnosti iz Revoza dobivali le renaulte.

Sanjaško optimistično zapišem, da bi bil čas za kakega nissana.