Ponovi vajo

 O rezervacijah za električne avtomobile

Objavljeno
21. januar 2019 14.00
Posodobljeno
21. januar 2019 14.13
Nova električna platforma skupine Volkswagen, na kateri bo prvi avtomobil, kombilimuzina, pripravljen proti koncu letošjega leta. Foto Volkswagen
Verjetno se še spomnite, kako se je začelo medijsko poročanje o modelu tesla3. O tem, da bo imel velik doseg in da bo cenovno dostopen in da je zanj že vnaprej izjemno veliko naročil. Da, sprejemali so denarne rezervacije, za avtomobil, ki še ni bil niti dokončan. Menda so jih dobili več kot 400 tisoč, kar je sicer težko preverljivo. Tisti, ki so ga rezervirali iz Evrope, ga bodo verjetno dobili letos, tudi nekateri v Sloveniji, a to še ne bo tista res poceni izvedba. Ampak gledano nazaj to ni več pomembno, podatek o tisočih prednaročilih je opravil svojo marketinško nalogo – Tesla je bila z njim veliko v medijih, ki smo tako dajali signal – ne vem, ali povsem resničen –, da si svet želi električnih avtov.

Bi to vajo kdo ponovil? Bi. Volkswagen.

Če je verjeti izjavi Jürgena Stackmanna, Volkswagnovega prodajnega šefa, za Automotive News Europe, VW razmišlja, da bi podobno pobiral rezervacije za svojo prihajajočo električno kombilimuzino z nove platforme, imenovane I.D. Stala naj bi toliko kot dizelski golf, kar je seveda še malce nejasno, saj pogled na današnji golfov cenik razkrije, da ta avto pri nas stane od 21 do 30 tisočakov … Stackmann zanika, da bi bilo zbiranje rezervacij PR-ovska akcija za ustvarjanje interesa, in trdi, da si ga ljudje na Norveškem in Nizozemskem res želijo, čeprav plačevanje pologa tam ni običajno. V Nemčiji po njegovih besedah na tem področju niso v prvih vrstah.

»Zanika, da bi bilo zbiranje rezervacij PR-ovska akcija za ustvarjanje interesa.«


Kakšno pa bi bilo zanimanje pri nas? Avtomobil, ki naj bi šel v proizvodnjo ob koncu leta, bodo začeli dobavljati prihodnje leto. Če bodo prvega pol leta ali še dlje res dobavljali le vozila iz rezervacij, se vprašam, ali bi to utegnilo narekovati tudi siceršnje nove načine prodaje, o katerih se tu in tam po malem govori. Seveda, če bo Volkswagen res ponovil Teslino vajo.