Pošte izginjajo, država molči

Proces optimizacije poštnega omrežja bo trajal vse do leta 2024.
Fotografija: Karikatura: Marko Kočevar
Odpri galerijo
Karikatura: Marko Kočevar

Pošta Slovenije po vsej državi zapira in preoblikuje svoje poslovalnice. Na njihovih pogoriščih vzpostavlja pismonoške pošte, premične, pogodbene in še kakšne pošte, ki jih po novem imenuje »kontaktne točke«. Trenutno jih imamo v državi 485. Kje vse jih ne najdete! V vaških gostilnah, v kotu prezaloženih trgovin, na bencinskih črpalkah ... Že v drugi polovici prihodnjega leta bo pošt še manj, njihovo število pa se bo do leta 2024 samo še zmanjševalo.

Ljudje, ki pošte izgubljajo, v znak protesta zbirajo podpise in grozijo z zaporami cest, politiki Pošte Slovenije se zaman upirajo tudi župani. In vse to se v času, ko v državi spet razpravljamo o nujnosti policentričnega razvoja s poudarkom na zagotavljanju javnih storitev enakopravno za vse državljane, ne glede na to, kje živijo. O regionalizaciji torej, ki bi morala v pokrajine vrniti najbrž ne samo izgubljenih poštnih okenc, ampak tudi izgubljene izpostave državnih institucij (ministrstev, vladnih služb, agencij ...).





Skupnost občin Slovenije (SOS) predlaga ustanovitev sveta za policentrični razvoj pri vladi z »jasnimi pristojnostmi vplivanja, oblikovanja in preverjanja različnih državnih politik na spodbujanje trajnostnega policentričnega razvoja«. SOS zahteva, naj država takoj začne izdelovati študijo o stanju regionalnega razvoja ter vzpostavi jasen in pregleden sistem javnih služb, da se tako strateško kot akcijsko prednostno loti obmejnih območij, razvoja urbanih središč in javnega prometa v smislu izvajanja javne službe, ne tržne dejavnosti.

Pošta je že sedemnajst let družba z omejeno odgovornostjo. Za opravljanje osnovne dejavnosti, ki predstavlja le še sedemnajst odstotkov njenih poslov in ji povzroča izgubo, ne dobiva državne subvencije ali kakšne druge oblike pomoči in ni deležna olajšav, kakor velja ponekod v tujini in celo pri sosedih Hrvatih.

Jutri bo sobota. Dan, ko pošta dostavlja pošiljke le še 57 odstotkom gospodinjstev v državi. To še povečuje dvome o tem, ali še vedno opravlja kakovostne in učinkovite javne storitve.