Drugi tir Divača-Koper: razpis Glinščica

Kdo je zainteresiran, da se z Glinščico blokira celoten projekt? Ali v projektni dokumentaciji za 2TDK še kaj manjka?
Fotografija: Ali mora celoten projekt drugega tira Divača-Koper zaradi malenkostnega zapleta čakati? Zakaj institucije ne ukrepajo odgovorno in hitreje, ko se ve, da zavlačevanja povzročajo velike škode? Foto Blaž Samec
Odpri galerijo
Ali mora celoten projekt drugega tira Divača-Koper zaradi malenkostnega zapleta čakati? Zakaj institucije ne ukrepajo odgovorno in hitreje, ko se ve, da zavlačevanja povzročajo velike škode? Foto Blaž Samec

Na načrtovani novi 27 kilometrov dolgi železniški progi od Železniške postaje Divača (D) do Luke Koper (K) bo 8 predorov, kot predvideva projekt za drugi tir Divača-Koper.

V dvorani državnega zbora je 21. marca 2019 ga. Alenka Bratušek, ministrica za infrastrukturo, prikazala, da bo celoten projekt drugega tira Divača-Koper s stalnim cenami brez DDV stal 1,047 milijarde evrov in da je tudi finančna konstrukcija že zamišljeno pokrita. V tem je poleg 20,5 kilometrov tunelov za enotirno izvedbo upoštevanih tudi 16,5 kilometra tunelov za dvotirnost te načrtovane proge. Porabljenih je že bilo 55 milijonov evrov.

Prvi tunel (T1) bo imel dolžino 6,714 kilometram, drugi (T2) 6,017 kilometra. Med njima razdalja 248 metrov, dolina Glinščice, ki jo bosta premostila dva mostova, 74 in 104 metrov, med tema pa galerija dolžine 41 metrov. Galerije so menda nekakšne zaprte pravokotne cevi, skozi katere bodo vlaki hiteli nemoteno od zunanjih vremenskih pogojev. Ker je med T1 in T2 razdalja tako majhna, bi si mislil, da teh cevi ne bodo izdelali, preden bodo dela na tunelih končana, ker bodo cevi le ovira. Menda bodo najprej zgradili le mostova in ostale spodnje ustroje na teh 248 metrih.

Na marčni razpis so prišle ponudbe v višini 7,96 milijona everov, 13,36 milijona evrov, 4,34 milijona evrov. Investitor, 2TDK (državna družba za razvoj projekta), je izbral najnižjo ponudbo. Na pritožbo drugega, da prvi ponudnik ni usposobljen – nek oporni zid kot dokaz o neusposobljenosti – je 2TDK avgusta razpis razveljavil, zadevo bo menda obravnavala policija in državna revizijska komisija (DRK), po novem morda še sodišče. Postopki se vlečejo že pol leta in se bodo še veliko dlje, gre pa za manj kot pol odstotka vrednosti investicije v drugi tir Divača-Koper (manj kot 0,005 od celote). Za oporni zid, zgrajen s sredstvi občine Pesnica, menda niso zanesljivo znane točne dimenzije. Kako da nek investitor ne razpolaga s tehničnimi podatki, izmerami že izvedene investicije, naj bi bila vsaj prostoročno narejena kakšna dimenzijska skica ali zapisnik s podpisom pooblaščene osebe?

Na načrtovani novi 27 kilometrov dolgi železniški progi od Železniške postaje Divača (D) do Luke Koper (K) bo 8 predorov, kot predvideva projekt za drugi tir Divača-Koper. Foto Jože Suhadolnik
Na načrtovani novi 27 kilometrov dolgi železniški progi od Železniške postaje Divača (D) do Luke Koper (K) bo 8 predorov, kot predvideva projekt za drugi tir Divača-Koper. Foto Jože Suhadolnik


 Zakaj institucije ne ukrepajo odgovorno in hitreje, ko se ve, da zavlačevanja povzročajo velike škode? Ko investitor oceni, da na njegovo izbiro ponudnika bo pritožba, takoj s svojo osebno kazensko odgovornostjo pošteno seznani DRK z vsemi potrebnimi podatki projekta in naknadno s pritožbo. DRK to preda svojemu članu ali še kakšnemu zunanjemu sodelavcu, ki se takoj loti preučevanja in po prispetju še pritožbe v najkrajšem možnem času preda svojo analizo/poročilo komisiji DRK v odločanje. Na ta način DRK lahko hitro izda svojo pravilno odločbo, v nekaj tednih in ne v nekaj mescih, kot je bilo običajno do sedaj. Po veliko letih slabih izkušenj je čas, da kompetentni strokovnjaki in dolžni državni organi čim prej pripravijo izboljšano zakonodajo za to področje, vključno s predpisanimi okvirnimi roki za vse udeležence javnega naročanja, zakonodajalec pa primerno izboljšano zakonodajo sprejme.
  
Ali mora celoten projekt drugega tira Divača-Koper zaradi malenkostnega zapleta čakati? Mar ne bi mogle druge dejavnosti (razpisi) teči neodvisno od mostov v dolini Glinščice? Preden bodo izpeljani razpisi, sklenjene pogodbe, se začele priprave za vrtanje in vrtanje T1 in T2, bosta menda ja tudi čez to dolino pravočasno zgrajena oba mostova, da bo delo na T1 in T2 nemoteno teklo. Kdo je zainteresiran, da se z Glinščico blokira celoten projekt? Ali v projektni dokumentaciji za 2TDK še kaj manjka?

Preberite še:

Komentarji: