Nerazumno je, kaj nalagajo otroku v 5. razredu

Pokazali so mi nalogo, ki naj jo naredi 11-letni otrok v 5. razredu devetletke. To so naloge za starše.

Objavljeno
11. februar 2019 05.00
Posodobljeno
11. februar 2019 11.55
FOTO Mavric Pivk
Marjan Žveglič, Ljubljana
Marjan Žveglič, Ljubljana
Na obisku pri znancih sem nekaj časa poslušal pritožbe čez devetletko, potem sem pa le povprašal, kaj se dogaja. Pokazali so mi nalogo, ki naj jo naredi 11-letni otrok v 5. razredu devetletke. Takole se glasi: »Si vodja turistične agencije. Napiši dvodnevni program ogleda naravnih znamenitosti v alpskih pokrajinah za skupino ameriških turistov (študentov) v mesecu juliju. Start in cilj: Ljubljana; prevoz: avtobus, kolo, del poti peš; nočitev: znan turistični kraj (ime hotela, cena nočitve); hrana: kje in kaj bodo jedli (želijo poskusiti vsaj dve tradicionalni jedi iz teh krajev); športna aktivnost: želijo doživeti pravo adrenalinsko izkušnjo, uživati v čudovitem razgledu in biti aktivni tudi v (na) vodi.«

To se mi je zgodilo prav na dan, ko je gospod minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo po televiziji razlagal, da problem že rešujejo, da so ustanovili komisijo, ki bo proučila stanje ... Jaz pa ga, gospoda ministra, sprašujem, ali ne zadostuje ena glava zdrave kmečke pameti za ugotovitev, da je to »naloga za starše«, primerno šolane seveda. Ko sem videl prvi corpus delicti, me je zanimanje gnalo naprej. Vprašanja za glasbeno umetnost, 5. razred. Ne bom naštel vseh 47, samo nekaj: Naštej tonska trajanja v pesmi Čudna zgodba. Ob pesmi Izidor ovčice pasel dirigiraj taktovski način. Zaigraj melodijo Tuci Tone. V katerem taktovskem načinu sta pesmi Potrkan ples in Jaz pa pojdem na Gorenjsko? Kaj je doba pesmi Flosarska; kako bi dirigiral to pesem?

Naj bo dovolj. To so vsebine in vprašanja za glasbeno šolo. Cilj pouka glasbe v devetletki pa naj bi bil učence naučiti čim več ljudskih pesmi, da se navadijo peti dvoglasno ali celo troglasno, nekaj res osnovnega o vrstah glasbe pa o naših glasbenikih ... Glasba naj jim bo dobrodošla sprostitev in užitek, ne pa mučenje, ko učitelj otroka, ki nima posluha, sili »fušati« pred vsem razredom, njega pa je sram, ker se mu vsi smejijo, in mu zato solze silijo v oči. Posledica pa bo: sovražil bo glasbo.
To pripovedujem javno zato, ker menim, da je prav, če čim več ljudi vidi tudi konkretne primere – po mojem mnenju – nesmislov v naših šolah.