Za bolj atraktivne in konkurenčne vlake

Dolgoročno je z vidika trajnostnega ravnanja z energijo železnica najboljša možnost javnega prevoza.
Fotografija: »Večkrat sem slovenske železnice že prosil in predlagal, naj bolje poskrbijo za obveščenost potnikov.« Foto Voranc Vogel
Odpri galerijo
»Večkrat sem slovenske železnice že prosil in predlagal, naj bolje poskrbijo za obveščenost potnikov.« Foto Voranc Vogel

Delo je 22. maja na 20. strani objavilo članek z naslovom Za bolj atraktivne in konkurenčne vlake. Na Slovenskih železnicah trdijo, da je nakup sodobnih vlakov nujen za pritegnitev kar največjega števila potnikov. Toda ali se bo z nakupom novih vlakov kaj izboljšal tudi odnos Slovenskih železnic do potnikov? In zakaj je potrebno s tem čakati šele na nakup novih vlakov?

Večkrat sem slovenske železnice prosil in predlagal (tudi s pismom generalnemu direktorju, ki je ostalo brez odgovora), naj bolje poskrbijo za obveščenost potnikov. Zakaj napovedovalka zamud vlakov in sprememb peronov za odhode na ljubljanski železniški postaji obvestil po zvočniku ne more sporočiti počasi, jasno in z občutkom? Hitro drdrajočo napoved po zvočniku zlahka preglasi mimovozeči vlak.

Za potnike z rezervacijo sedežev na mednarodnih vlakih je pomembno, da vsaj približno vemo, kje bo stal vagon z rezervacijo. Foto Jože Suhadolnik
Za potnike z rezervacijo sedežev na mednarodnih vlakih je pomembno, da vsaj približno vemo, kje bo stal vagon z rezervacijo. Foto Jože Suhadolnik


Ljubljanska železniška postaja je za mednarodne vlake proti severu zadnja večja postaja brez obvestil, kje približno bodo stali vagoni. Za potnike z rezervacijo sedežev na mednarodnih vlakih je pomembno, da vsaj približno vemo, ali bo vagon z rezervacijo na začetku ali na koncu vlaka. Tako ne bi bilo potrebno, da potniki po prihodu vlaka s prtljago tekamo po peronu in oviramo drug drugega pri iskanju pravega vagona. Ko sem se nedavno z rezervacijo sedeža peljal z vlakom proti severu, je bil na peronu za mednarodni vlak en pano za obvestila zaseden z obvestilom za prireditev, ki je že minila, drug pano pa je bil prazen. Z malo dobre volje bi se dalo razobesiti obvestila o predvidenih razporeditvah vagonov, kot je to urejeno v Beljaku in na vseh večjih postajah naprej proti severu.

Slovenske železnice bi morale skrbeti tudi povezave z avtobusi od železniških postaj do krajev, ki so brez neposredne železniške možnosti. Dolgoročno je z vidika trajnostnega ravnanja z energijo železnica najboljša možnost javnega prevoza potnikov, bolj ugodna tudi od električnih avtomobilov. Direkcija železnic pa bi k temu prispevala s prijaznostjo do potnikov, tudi tako, da bi odgovarjala na pripombe in predloge potnikov, kako z neznatnimi stroški izboljšati uporabnost in privlačnost vlakov.


 

Komentarji: