Predstavitvena informacija

Dvojno življenje akumulatorja iz električnega vozila Renault

Za omejevanje dviga povprečne temperature mora avtomobilska industrija zmanjšati svoje izpuste toplogrednih plinov. Kako lahko to doseže?
Fotografija: Družba Mobilize združuje električno mobilnost, pametno polnjenje in ponovno uporabo akumulatorjev. FOTO: Renault Nissan Slovenija
Odpri galerijo
Družba Mobilize združuje električno mobilnost, pametno polnjenje in ponovno uporabo akumulatorjev. FOTO: Renault Nissan Slovenija

To doseže s spodbujanjem prehoda na električna vozila, hkrati pa z optimiziranjem in podaljševanjem življenjske dobe akumulatorjev.

Skupina Renault želi s svojo družbo MOBILIZE ustvariti trajnostne ekosisteme, v katerih so združeni električna mobilnost, pametno polnjenje in ponovna uporaba akumulatorjev za shranjevanje energije iz obnovljivih virov. Tako kot po Evropi je tudi v Sloveniji najpogostejše električno vozilo na cesti Renault ZOE. Lepo je videti, da čaka akumulatorje iz tega najbolj prodajanega električnega vozila drugo življenje!
 
Za dosego tega MOBILIZE združuje svoje strokovno znanje z znanjem drugih akterjev, kot je zagonsko podjetje Green-Vision, ki ima sedež v mestu Etampes blizu Pariza in je specializirano za vgradnjo akumulatorjev v drugem življenjskem obdobju v druga vozila. Ustanovitelj podjetja Yann Lelong pojasnjuje, kako to partnerstvo deluje in čemu daje življenje z rabljenimi akumulatorji iz električnih vozil znamke Renault.
 
Pred desetimi leti je bila Skupina Renault prvi proizvajalec avtomobilov, ki je stavil na krožno gospodarstvo in električna vozila. Danes so rezultati tega tako dobri kot sama stava, saj je podjetje prvo po prodaji električnih vozil v Evropi in ima v krožnem gospodarstvu vodilni položaj zaradi obrata Re-Factory v Flinsu. Delovati na celoten življenjski cikel akumulatorja pomeni pospeševati uvajanje akumulatorjev, ki so zmogljivejši in bolj nizkoogljični, vendar pred reciklažo akumulatorjev ostaja še en pomemben korak: predelava ali ponovna uporaba.


 

Vsakmour predelava po meri!

 
Zavedajoč se potenciala, ki ga lahko ponudi akumulator, in okoljskih koristi njegove predelave se je Yann Lelong, po izobrazbi inženir, navdušen nad avtomobili, mehaniko in elektroniko, specializiral za elektrifikacijo in krožno gospodarstvo. S svojim zagonskim podjetjem Green-Vision daje akumulatorjem električnih vozil drugo življenje za stranke, ki iščejo rešitve v skladu z njihovimi potrebami … in njihovimi vrednotami.

FOTO: Renault Nissan Slovenija
FOTO: Renault Nissan Slovenija

 
Partnerstvo z znamko MOBILIZE mu omogoča ponovno uporabo rabljenih akumulatorjev iz električnih vozil znamke Renault, ki so – po skoraj desetih letih dobrega in zvestega služenja – uporabljeni za druge namene. Za uporabo v električnem vozilu niso več primerni, lahko pa se jih uporabi v številne druge namene. Prav s tem se začne njihovo novo življenje, saj so še vedno dovolj zmogljivi za predelavo in uporabo po želji!


Od mopedov za dostavo pic do gostinskih tovornjačkov

 
Ta nova življenja so raznovrstna. Tako se, na primer, akumulatorji lahko uporabijo za pogon dvokolesnikov: električnih koles, mopedov za dostavo pic ali motocikla za doseganje hitrostnih rekordov. Z akumulatorji v drugem življenjskem obdobju je vse mogoče, vključno z velikimi zmogljivostmi!

FOTO: Renault Nissan Slovenija
FOTO: Renault Nissan Slovenija

 
Še en primer je gostinski tovornjaček (food truck), ki je predelan Master Z.E., mobilna gostinska enota brez izpustov tako pri pogonu kot v njegovem kuhinjskem delu. Veliko količino električne energije, ki je potrebna za peko vafljev, delovanje solatnega hladilnika, opekačev in cvrtnikov, zagotavljajo akumulatorji v drugem življenjskem obdobju in sončne celice. Za normalno obratovanje ni več potrebe po električnem priključku ali uporabi generatorja, ki je hrupen in oddaja neprijeten vonj.

FOTO: Renault Nissan Slovenija
FOTO: Renault Nissan Slovenija

 
Akumulatorje drugega življenjskega obdobja je možno uporabiti tudi za prevoz farmacevtskih izdelkov, na primer cepiv, za katere je treba zagotoviti absolutno stalno in natančno nadzorovano temperaturo. Ko voznik ugasne pogonski motor dostavnega vozila, se prekine tudi delovanje hladilne naprave. V takem primeru lahko akumulator v drugem življenjskem obdobju zagotovi potrebno energijo, da hladilni del ostane neprizadet, tudi če je motor ugasnjen.
 
Tako torej dodatna življenjska doba pred reciklažo ni zanemarljiva!


 
Več o Renaultovi ponudbi električnih vozil: https://www.renault.si/elektricna-mobilnost.html
 

Naročnik oglasne vsebine je Renault Nissan Slovenija