Električni avtobusi tudi za medkrajevne linije

Prihodnost je v razvoju zelene mobilnosti, zato Nomago z avtobusi na elektriko, zemeljski plin in vodik.
Fotografija: V Sloveniji smo pripravljeni na začetek ere zelene mobilnosti, pri čemer je na javni potniški promet treba gledati širše kot pred nekaj leti. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Odpri galerijo
V Sloveniji smo pripravljeni na začetek ere zelene mobilnosti, pri čemer je na javni potniški promet treba gledati širše kot pred nekaj leti. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Ljubljana – Vse več evropskih mest se odloča za sistem javnega potniškega prometa z električnimi avtobusi. In kako je s tem v Sloveniji? Družba Nomago na primer sodeluje v mednarodnem partnerskem projektu Multi-E, ki ga koordinira Petrol in v okviru katerega nameravajo električne avtobuse uvajati tudi pri medkrajevnih linijah in ne le v mestnem potniškem prometu.

Kot poudarja Sandi Brataševec, glavni izvršni direktor Nomaga, v družbi redno pripravljajo raziskave in analizirajo možnosti za uvedbo električnih avtobusov na vseh trgih, na katerih so prisotni. Prav tako spremljajo tudi razvoj na tem področju, ki je v zadnjih letih resnično zaživel. »Prihodnost je zagotovo v razvoju zelene mobilnosti, ki je tudi eden od temeljev nizkoogljične družbe, za katero si prizadevamo. Vseeno pa bo do množične implementacije električnih in drugih zelenih vozil v javni potniški promet minilo še nekaj let.«


Upoštevanje vseh alternativnih zelenih pogonskih virov


Pri razvoju zelene mobilnosti je po besedah Sandija Brataševca treba upoštevati tudi nekatere druge alternativne zelene pogonske vire. V Celju, kjer so letos začeli izvajati mestni potniški promet, prevoze namreč opravljajo z avtobusi na zemeljski plin in odzivi potnikov so odlični. »V Velenju, kjer Nomago prav tako izvaja mestni potniški promet, pa se trenutno preučuje možnost prehoda na avtobuse, ki bi jih poganjal vodik.«


Testno z avtobusom na elektriko


Družba Nomago je lanskega novembra testno povezala Novo Gorico in Šempeter-Vrtojbo z avtobusom na električni pogon, odzivi uporabnikov pa so bili izredno pozitivni in jasno kažejo, kot pravi Sandi Brataševec, da smo v Sloveniji pripravljeni na začetek ere zelene mobilnosti. Testne vožnje z električnim avtobusom Nomago na mednarodni liniji Nova Gorica–Gorica (I) so postregle z rezultati, ki so bili tako glede nizke porabe kot tudi glede pozitivnih odzivov potnikov nad pričakovanji. Omenjeni občini sta med prvimi v Sloveniji, ki se odločata za vstop v električno prihodnost. »Po našem predlogu prehod predvidoma sicer ne bi bil enkraten, saj bi na začetku uvedli en električni avtobus, v dveh letih pa bi postopoma elektrificirali še preostale. Novembra, ko smo prevoze testno opravljali z električnim avtobusom, ki ima na strehi tudi sončne celice, smo v mestnem prometu skupno prepeljali nekaj manj kot 40.000 potnikov,« je še pojasnil glavni izvršni direktor Nomaga.



Marjan Beltram, izvršni direktor za turizem in storitve mobilnosti pri Nomagu, pa je dodal, da je danes treba na javni potniški promet gledati širše kot pred nekaj leti. Podobno, kot je svet danes prepleten, tudi naša mobilnost ni več enoznačna. »Z digitalizacijo, razvojem in številnimi inovacijami že nekaj časa ne moremo več govoriti le o prevozu od točke A do točke B. Če pogledamo naš običajni dan, zjutraj, denimo, pospremimo otroke v šolo in pot v službo nadaljujemo z avtobusom. Ko moramo med delom na sestanek, uporabimo električno kolo, ki nas po koncu delovnega dne zapelje tudi do avtobusne postaje, od koder nadaljujemo pot proti domu. Tudi ko razmišljamo o dopustu, je danes veliko bolj smiselno in ekonomično, da se na pot do letališča podamo s shuttle busom, saj odpadejo skrbi, stroški parkiranja, goriva in cestnin, na cilj pa pridemo spočiti.«​
 

Testne vožnje z električnimi kolesi


V več slovenskih mestih je Nomago v zadnjih mesecih izvajal testne vožnje z električnimi kolesi Nomago Bikes, ki so jih lani uvedli v Celju, Laškem, Žalcu in na Polzeli, načrtovana pa so še za nekaj občin v Savinjski dolini. »Ker je Slovenija geografsko zelo raznolika država, smo namreč želeli tudi sami v praksi preveriti, kako se obnesejo električna kolesa. Izkazalo se je, da je zmogljivost naših koles več kot ustrezna tudi za geografsko najzahtevnejše regije, saj smo lahko z enim polnjenjem prevozili tudi 70 kilometrov. Nomago Bikes je sicer drugi največji sistem javne izposoje koles v Sloveniji, platforma nextbike, na kateri je Nomago Bikes zasnovan, pa največji sistem javne izposoje električnih koles,« še pravi Marjan Beltram.

V več slovenskih mestih je Nomago v zadnjih mesecih  - tudi v Celju - izvajal testne vožnje z električnimi kolesi Nomago Bikes. FOTO: Špela Kuralt/Delo
V več slovenskih mestih je Nomago v zadnjih mesecih  - tudi v Celju - izvajal testne vožnje z električnimi kolesi Nomago Bikes. FOTO: Špela Kuralt/Delo


Na vprašanje, ali morebiti v skupini razmišljajo tudi o uvedbi avtonomnih električnih avtomobilov oziroma električnih shuttlih za kakšne destinacije, na primer na liniji Ljubljana–Letališče Brnik, pa Beltram odgovarja, da bodo v prihodnjih dveh do treh desetletjih avtonomna vozila postala množična, vendar pa je največje vprašanje, ali si tega res želimo. S tem se odpira tudi vprašanje varnosti zaradi mogočih vdorov v sisteme avtonomnih vozil. »Vsakdo tudi ne bo mogel imeti svojega vozila, zaradi česar bo treba po vsem svetu razviti bolj učinkovit, povezan in usklajen sistem javnega prevoza. Krajše poti bodo verjetno nadomestila manjša vozila in kolesa, daljše poti pa redne linije hitrih avtobusov in vlakov. Mobilnost bo tako v prihodnjih desetletjih zagotovo dobila povsem nov pomen.«

Preberite še:

Komentarji: