EU s strožjimi pravili za avtomobile

Do leta 2030 se bodo morali izpusti ogljikovega dioksida novih osebnih avtomobilov zmanjšati za 37,5 odstotka.

Objavljeno
16. april 2019 15.57
Posodobljeno
16. april 2019 16.10
V Stuttgartu so ceste začeli asfaltirati z granulatom titanovega dioksida, ki zmanjšuje emisije avtomobilov. FOTO: Reuters
Ljubljana - Na zadnjem plenarnem zasedanju evropskega parlamenta pred volitvami so včeraj dokončno potrdili nove emisijske standarde za osebne avtomobile. Do leta 2030 se bodo morali izpusti ogljikovega dioksida novih osebnih avtomobilov zmanjšati za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021.

Za lahka dostavna vozila je predvideno zmanjšanje za 31 odstotkov. V prehodnem obdobju do leta 2025 se tako za osebne avtomobile kot za lahka dostavna vozila zahteva zmanjšanje izpustov za 15 odstotkov. Novi emisijski standardi za avtomobile in lahka dostavna vozila so precej strožji, kot so si sprva želeli v avtomobilski industriji in državah.
 

Kako do novih ciljnih vrednosti?


Zmanjševanje izpustov v cestnem prometu je ključen ukrep EU za doseganje cilja v zvezi z zmanjšanjem izpustov toplogrednih plinov za vsaj 40 odstotkov do leta 2030 glede na ravni iz leta 1990. Nove ciljne vrednosti bo mogoče doseči le, če bodo proizvajalci poleg avtomobilov z dizelskimi in bencinskimi motorji prodajali vedno več vozil brez škodljivih izpustov, torej na primer električnih avtomobilov.

V skladu z zdaj veljavnimi pravili izpusti novih avtomobilov v EU leta 2021 v povprečju ne bodo smeli presegati 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer; evropsko povprečje je zdaj pri 118,5 grama. Skupaj je v EU približno četrtina vseh toplogrednih plinov posledica prometa. Največji delež k temu prispevajo avtomobili in tovorna vozila.

V Stuttgartu pa so ceste že začeli asfaltirati z granulatom titanovega dioksida, ki zmanjšuje emisije avtomobilov.