Garden party za podjetnice: Želimo si, da nas bo tisoč, ne le petsto!

V Orehovem gaju so se »deklice za vse« družile, delile izkušnje in iskale motivacijo za nadaljnje delo.
Objavljeno
19. september 2014 16.49
Jana Zupančič Grašič, Nedelo
Jana Zupančič Grašič, Nedelo

Vrnile so se na kraj zločina, v idilični bukolični Orehov gaj, kjer so se podjetne ženske po letu dni znova zbrale na vrtni zabavi, obogateni z dvema poučnima predavanjema, koristnima za njihov posel. Na kup jih je po marčevskem največjem dogodku ženskega podjetništva v Sloveniji, 500 podjetnic, znova zbrala udarna ženska trojka – Zorica Jakolin, Urša Žorž in Petra Škarja –, ki se zdaj že ozira v marec 2015. In napoveduje presenečenja.

Kot pravijo, je 500 podjetnic le začetek. »Da se združimo, spoznamo, da se zmrežimo in napolnimo z ustvarjalno energijo podjetništva. Kaj pa naprej? Pustite se presenetiti …« obljubljajo živahne in simpatične organizatorke, ki so na lastni koži izkusile, kaj pomeni iti na svoje, se vsega učiti povsem na novo, iskati možnosti in priložnosti, se vleči iz malodušja, ko posel ne steče, se pozneje uveljaviti in končno tudi uspeti. In ker sta kar dve od trojice, Zorica in Urša, organizatorki dogodkov, so se potem, ko so trčile skupaj in ugotovile, da so na isti valovni dolžini, odločile za organizacijo prepoznavnega dogodka 500 podjetnic, katerega cilj je povezati med sabo čim večje število podjetnic na najboljši možen način. »Želimo jim pomagati, tem malim in srednjim s. p. podjetnicam, ki so deklice za vse, saj se morajo spoznati na marketing, računovodstvo, vodenje, prodajo in seveda tudi na storitev, katerokoli že opravljajo. In to je, izhajajoč iz lastnih izkušenj, izredno težko« je povedala Jakolinova.

A na tako pot se odpravlja čedalje več ljudi. »Dejstvo je, da mali samostojni podjetniki držijo pokonci celo državo,« je prepričana Jakolinova. »Čeprav jih dosti propade, je vseeno veliko več tistih, ki posel na novo odpirajo; to so ljudje, ki so izgubili službo, a imajo vsaj malo podjetniške žilice, da razmišljajo, kako bi poskušali uspeti s svojo idejo,« jo je dopolnila Urša Žorž. »A ko se človek enkrat vrže v dejavnost, mu lahko hitro zmanjka časa in znanja za stvari, ki so poleg storitve prav tako pomembne za posel. Zato za res simbolično ceno pripravljamo dogodke, kot je tokratni.«

Končno podpora

Na dogodkih, ki jih organizirajo po različnih koncih Slovenije, čeprav ključna ostajata marčevski 500 podjetnic in septembrski garden party, tako poskušajo podjetnicam ponuditi čim več uporabnih znanj, predvsem pa mreženje. »Pri nas namreč skorajda ni dogodka, kjer bi lahko človek na enem mestu spoznal več deset ljudi, potencialnih partnerjev ali kupcev. S tem dobijo tudi podporo, ki je sicer nimajo: ne dobijo posojil, nimajo vez in poznanstev, ne vedo, kam se obrniti. Prav v ta namen smo se povezale tudi z vsemi gospodarskimi zbornicami po Sloveniji, obrtnimi zbornicami, raznimi ženskimi društvi, združenji, kot so FAM in Manager. Vse obveščamo o dejavnostih enih in drugih, vabimo njihove člane na naše večje dogodke, tam gostimo tudi velika in uspešna imena. Iščemo predvsem predavatelje, ki imajo močne in navdihujoče zgodbe, tako da udeleženke včasih tudi jokajo: od sreče ali pa zaradi spoznanja, da niso same, ne edine, ki brodijo ali so prebrodile to krizo, skoraj obupale, se znova postavile na noge, šle dalje,« je povedala Jakolinova.

No, v torek solz ni bilo, je pa bilo zato toliko več smeha med predavanjem Mateja Špeharja, ki je v dveh urah s humornimi primeri predstavljal, kako učinkovito predstavljati svoj posel na družabnih omrežjih – »Opekli se boste, če boste prodajali na facebooku, to je namreč orodje za komunikacijo, ne za prodajo.« –, pozneje pa je pred približno 60 podjetnic stopila še Metka Pal s predavanjem o zaključevanju v prodaji. »Z vprašanjem 'Ali vam lahko kako pomagam?' boste težko kaj prodale,« je položila na srce podjetnicam, opravljenim v belo, kot je zapovedoval tokratni kodeks oblačenja. »Ker je bela svetla, optimistična, ker paše na vrtno zabavo,« je pojasnila organizatorka Urša Žorž, »medtem ko na največjem dogodku, 500 podjetnic, zapovedujemo rdečo, ki je simbol strasti in upanja.« Iz tega dogodka so, kot so dejale, ustvarile »nek mini facebook, prek katerega se podjetnice povezujejo, sodelujejo med sabo, pomagajo druga drugi, priporočajo druga drugi, skupaj, če so v podobni dejavnosti, po nižji ceni nabavljajo material.« Zelo ažurne so tudi na medmrežju, kjer redno objavljajo navdihujoče poslovne zgodbe ali preprosto opogumljajo.

Pot iz obupa

»Med našimi uporabnicami ali udeleženkami dogodkov so tako povsem novopečene podjetnice kot ženske, ki o tem šele razmišljajo. Tudi brezposelne nas sprašujejo, če se lahko udeležijo naših srečanj. Seveda lahko, saj so dobrodošle vse ženske, ki podjetno razmišljajo, in delujejo v želji, da izboljšajo svet zase, za svojo družino, za vse nas, mi pa jih poskušamo spodbuditi, naj poskušajo uresničiti svoje sanje, jim ponuditi odgovore, ki jih iščejo, nova znanja, nova poznanstva, na večjih dogodkih pa tudi pogum za naprej,« je povedala Jakopinova.

Med udeleženkami torkove vrtne zabave na ranč spominjajočem Orehovem gaju, ki razvaja s svojim toplim lesom, balami sena in okusnimi zalogaji, za katere je poskrbela ekipa z dobro razpoloženim lastnikom Gregorjem Zriličem na čelu, pozitivne energije in naravnanosti kljub gospodarski krizi in neprijaznim poslovnim razmeram res ni manjkalo. Organizatorke so jih pocrkljale tudi s sponzorskimi darilci. »Vedno se trudimo, da tudi nekaj dobijo: kaj uporabnega ali pa kakšno ugodnost,« je povedala Jakolinova in poudarila, da je 500 podjetnic v letu dni že prerasla v blagovno znamko, zaradi česar so dale letos izdelati tudi svinčnike, torbe in bloke s tem emblemom, tako da ne bo dileme, del katerega udarnega plemena bodo njihove lastnice.

Sodelovanje je rešitev

»V podjetniškem centru razvijam model sodelovalnega podjetništva, in tudi to, kar se tukaj dogaja, je nedvomno zgodba o sodelovanju,« je svojo prisotnost pojasnila dr. Karmen Rodman iz centra poslovnih storitev Konekton. »In glede na to, da poznam zgodbe organizatork, se mi zdi prav, da jih podprem z aktivno udeležbo, pa tudi vrednote, ki jih spodbuja ta dogodek. Obenem pa sta za moj lastni posel zanimivi tudi predavanji.« Med udeleženkami je bila tudi Nataša Pranjič, ki svoje poti še ni začela. »Prišla sem preveriti, koliko bi se dalo moje ideje sploh uresničiti. Zaenkrat namreč še ne vem, kako začeti. Danes je sicer informacij ogromno, a se je težko znajti med vsemi temi zapisi, tukaj pa lahko izveš točno tisto, kar iščeš.«

Prvič se je na tak način med podjetnice pomešala tudi Nataša Povše - Strniša, Luna interier, d. o. o.. »Želimo se razširiti in tak dogodek, ki je dobra kombinacija povezovanja in pridobivanja uporabnega znanja, je zagotovo prava stvar za iskanje novih poslovnih priložnosti in povezovanje. Ker če ne bomo začeli sodelovati in si pomagati, bomo prej ali slej v črni luknji. To moramo prerasti in k sreči je to pri mlajših generacijah že opaziti.« Še bolj zgovorna je bila Tjaša Vidic iz podjetja Vidicum. »V Sloveniji je čedalje več mladih podjetnic, in če med sabo ne bomo sodelovale, bo šlo vse skupaj veliko počasneje, ali pa sploh ne. Ženske znamo biti zelo tekmovalne, vendar pa se na takih dogodkih vidi, da smo začele vklapljati neko drugo zavest. Hkrati nam raste samozavest, občutek, da si podjetnica, ki lahko uspešno prodre v ta pretežno moški poslovni svet. In tiste, ki so tukaj, in so že uspele, so zagotovo spodbuda in navdih za tiste, ki še niso.«

Mlado in staro

Koristnega druženje so se udeležile tudi starejše podjetnice. »V vsakdanjem življenju, ob vseh obveznostih, nalogah in družinskem življenju kar pozabimo na izobraževanje, zato je tak dogodek odlična priložnost, da se česa novega naučiš, s kom morebiti celo razdeliš delo, hkrati pa me navdušuje tudi različna starostna struktura udeleženk: tukaj je celo gospa, ki se je že upokojila, pa se še vedno izobražuje, hkrati pa vse te mladenke dokazujejo, da mlajše generacije ne čepijo zgolj za računalnikom, pač pa se lotijo marsičesa.« »No, naše izkušnje tukaj ne pridejo kaj dosti v poštev,« je na pohvalo odgovorila upokojenka. »Je pa res, da me kljub penziji še zanima, ali lahko še kaj počnem, in informacije od tukaj mi bodo prišle prav.«

Organizatorke so povabile tudi svoje sponzorje. »Podprli smo že dogodek 500 podjetnic, danes pa sva prišli, da se z udeleženkami malo spoznamo, najdemo kakšno skupno točko, sklenemo kak posel. Osebni stik pač šteje,« sta povedali predstavnici Tuš mobila. Ta bo verjetno podprl tudi prihodnji največji dogodek ženskega podjetništva v Sloveniji, ki bo 18. marca 2015, tako kot prvič, znova v ljubljanskem Austria Trend hotelu. »Lani nas je bilo prek štiristo, število narašča, tako da si želimo, da nas bo kmalu prek tisoč, ne le petsto,« je povedala Jakolinova. »Takrat imamo mreženje prav posebej organizirano: v času kosila so omizja razdeljena po branžah, kar pomeni, da se lahko družijo s konkurenco, ali pa branžo, kjer je njihova ciljna publika oz. potencialne stranke. Sicer pa bomo dogodek tokrat zastavile nekoliko drugače.« Medtem ko so bila lani med predavatelji zveneča imena, kot so Ivo Boscarol (Pipistrel), Dada Jerovšek (Kaval Group), Mojca Lukančič (Hidria) in Ana Lukner, nameravajo prihodnje leto »predstaviti imena, ki niso tako izpostavljena, gre pa za izjemno poslovno uspešne ljudi. Ko človek sprevidi, s kakšno širino znajo nekateri razmišljati, se namreč lahko odpre tudi njemu samemu,« je prepričana Zorica Jakolin.