Imel je jajca in mu je uspelo

Gašper Premože, oblikovalec: Z lesenim jajcem ZenEgg, ki spodbuja k umiritvi, navdušil na Kickstarterju.
Objavljeno
31. januar 2015 19.54
Mankica Kranjec, Nedelo
Mankica Kranjec, Nedelo
V dveh dneh je uresničil zastav­ljeni cilj zbrati dobrih 1900 evrov in nato v mesecu in pol z lesenim jajcem ZenEgg na platformi za množično financiranje Kickstarter presegel znesek 98 tisoč evrov. Leseni izdelek, vreden 21 evrov, ki ga je Gašper Premože oblikoval sam, je namenjen sproščanju in masaži, med skoraj tri tisoč mednarod­nimi podporniki projekta pa je postal prava uspešnica.

»To je zelo običajen predmet, a hkrati čisto neobičajen. Gre za posnetek narave, razlika je le v tem, da je izdelan iz lesa,« ZenEgg v nekaj besedah opiše avtor. Nato doda: »Želel sem ustvariti izdelek, ki bo pripomogel h kakovosti bivanja ljudi.« A koliko jajc človek pravzaprav mora imeti, da se loti kampanje na Kick­starterju? Premože pritrdi, da precej: »Potrebuješ pogum, odločnost, zaupanje vase in zagon.«

Preprosta oblika

Zen Egg je leseno jajce, in kot priznava Gašper, z oblikovnega vidika ni nič novega. Posebno pa je zato, ker ga definira sporočilo, ki je njegov nesnovni, a hkrati osnovni in sestavni del. »V današnjem hitrem tempu si moramo vzeti trenutek zase. Trenutek, ko se umirimo. Prav ta mali osebni predmet – nekakšen totem – nas opomni, da moramo nameniti več kakovostnega časa samemu sebi,« razloži Gašper, ki tudi zase pravi, da je bil velik del življenja nemiren. »V nekem trenutku sem prišel do spoznanja, da si želim, da bi se umiril. Naučil sem se, da se moram več ukvarjati s seboj, če hočem početi to, kar si zares želim.« Kot oblikovalec se je pred meseci znašel pred izzivom – za enega od naročnikov je moral zasnovati masažni aparat. »Začel sem razmišljati širše o njegovem namenu in ugotovil, da večine masažnih aparatov ljudje doma ne uporabljajo, zato pozabljeni ležijo v omarah ali predalih. Pomislil sem, da bi moral narediti tako lep in majhen masažni aparat, da bi ga vsak želel imeti kar na mizi,« pripoveduje Premože. Nastal je pripomoček za masažo v obliki jajca, ki je tako eleganten in lep, da bi ga uporabnik z veseljem blizu sebe.

»Da se ne bi skotalilo z mize, smo jajce obtežili. Utež ga z zibanjem umiri in postavi pokonci. Zelo nenavadno, a hkrati prav fino se mi je zdelo, ko sem ugotovil, da se povprečno ziblje okrog petnajst sekund. Prav tako dolg je namreč tudi interval dihanja za umiritev, ki ga učijo zen učitelji,« s še eno zanimivostjo preseneti oblikovalec, ki dela v Ljubljani. Izbral je les domače slive, hruške, javorja, oreha in oljke ter tropske vrste venge, pri oblikovanju pa se je za pravo velikost in primerno zaobljeno obliko zgledoval po kokošjih jajcih. ZenEgg ni prvi oblikovalski izdelek, ki si ga je Gašper zamislil iz lesa. Z Andražem Tarmanom sta pred časom za Lip Bohinj ustvarila pohištvo, ki je funkcionalno, a hkrati izraža slovensko estetiko in tradicijo ter je narejeno z občutkom. Les je industrijskemu oblikovalcu, ki se je po končani akademiji za likovno umetnost in oblikovanje podpisal pod najrazličnejše projekte, še posebno pri srcu. »To je naravni material, ki je človeku blizu. Prijeten je na otip in daje občutek topline. Zelo ga cenim,« umirjeno pove. Poleg tega je delo z lesom prijeten izziv: »Ker gre za material, ki se razteza in krči, ga je treba dobro poznati. Zelo malo je strugarjev, ki bi znali delati z različnimi vrstami lesa, a imam srečo, da sem našel mojstra Vojka Kovača, ki to obvlada in svoje delo opravlja s srcem.«

Številke so rasle in rasle

Skoraj 20-članska ekipa, ki je z Gaš­perjem na čelu projekt pripravljala več mesecev, se je celostne predstavitve jajca lotila preudarno in analitično. »Vedel sem, da bo ZenEgg uspešen. Še pred zagonom kampanje sem namreč veliko truda vložil v raziskavo trga in analizo potencialnih uporabnikov in podpornikov. Kampanja je torej imela vse predispozicije, da doseže lep uspeh,« razloži Gaš­per. »Postavljeni cilj 2200 dolarjev (okvirno 1900 evrov) je bila minimalna vsota, s katero bi lahko zagnal proizvodnjo. A številka je nato le še rasla in rasla. Vse do 111.144 dolarjev!« je še vedno navdušen. Toda po koncu zbiranja prispevkov se delo zanj pravzaprav šele začenja. Izdelati mora približno deset tisoč jajc in jih vsem podpornikom dostaviti do marca. »Ker je naročil veliko več, kot je bilo sprva pričakovano, bom moral proizvodnjo deloma avtomatizirati. In ko bom vse dokončal, bom imel dobesedno veliko jajc,« z nagajivim nasmeškom na obrazu prikima Gašper Premože.