Na druženje s samim seboj – ali z družino

Slovenska naravna zdravilišča sledijo trendom in tako že dolgo niso več le rehabilitacijski centri. Predstavljajo približno tretjino slovenskega turizma, so pa lani dosegle nadpovprečno zasedenost čez celotno leto.

Objavljeno
29. september 2019 09.00
Posodobljeno
30. september 2019 11.26
Tai chi, eden od programov selfnessa v Termah Olimia. Selfness je kultura samospreminjanja, življenjska drža, pot osebnostne rasti, je skrb za lastno zdravje in dobro počutje. Pomeni korak naprej od trenutnega sproščanja k trajni notranji spremembi za kakovostnejše življenje. Poudarja čuječnost in s tem ravnovesje na telesni, duševni in duhovni ravni. Foto arhiv Term Olimia
»Vzemite si čas zase. Slovenska naravna zdravilišča vam ponujajo vse, kar potrebujete za sproščujoč oddih ali uspešno okrevanje,« vabijo na spletni strani, zapisano pa potrjuje, da naravna zdravilišča že dolgo niso več le rehabilitacijski centri, ampak postajajo sodobna središča za telesno in duševno zdravje, preventivo, dobro počutje in vodne užitke. V zadnjih letih se krepi predvsem področje selfnessa, a ker poglabljanje vase zahteva mir in tišino, ponekod že nastajajo zmogljivosti, ki jih otroški trušč ne doseže, vzporedno s tem pa se bogati tudi ponudba za družine. Slovenske terme predstavljajo približno tretjino slovenskega turizma, so pa lani dosegle nadpovprečno zasedenost čez celotno leto.


Ljudje so začutili potrebo, da naredijo nekaj zase, se opolnomočijo in so potem lahko močni zase, za ljudi okoli sebe ter s tem zgled svoji družini.

Iztok Altbauer



Slovenska naravna zdravilišča so leto 2018 končala optimistično in z boljšim finančnim izkupičkom, delež domačih gostov se rahlo povečuje, tujcev še bolj, od četrtka do nedelje je zasedenost v večini zdravilišč od 90- do 100-odstotna, nekaj rezerve je le še v začetku tedna, je strnil Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč (SSNZ). »Vendar ob obstoječih zmogljivostih ni več veliko možnosti za povečanje števila prenočitev, zato je treba veliko pozornosti nameniti razvoju in nadgradnji ponudbe – v vsebinskem in infrastrukturnem smislu. Tisti, ki jim je uspelo dvigniti kakovost, so si lahko privoščili tudi dvig cen in zato poslujejo bolje kot drugi,« je poudaril in na splošno pohvalil vlaganje v prenovo kapacitet, programov, tudi novogradnje njihovih članic.

image
Family Wellness Termalija v Termah Olimia ponuja zabavo in sprostitev za vse generacije. FOTO: Nino Verdnik


V SSNZ, ki obstaja že 62 let, je trenutno vključenih 15 zdravilišč, »je pa v Sloveniji še nekaj drugih, ki imajo naziv terme, na primer, Terme Snovik, Terme Paradiso, Bioterme Mala Nedelja ... –, a te z izjemo Rimskih term ne izpolnjujejo vseh pogojev, saj morajo imeti članice v SSNZ verificirano naravno sredstvo z zdravilnimi učinki, koncesijo, da delujejo v zdravstvenem sistemu in sprejemajo paciente na rehabilitacijo, zdravnika s tistega področ­ja, za katero je verifikacija narejena (če je voda primerna za zdravljenje gastroenteroloških težav, mora biti zdravnik gastroenterolog), pa tudi ustrezno opremljene bolniške sobe za paciente.

Vendarle terme, ki so v preteklosti primarno nastajale zaradi zdravljenja in rehabilitacije ljudi po hudih poškodbah ali boleznih, danes dajejo še veliko več poudarka preventivi, ohranjanju zdravja in vitalnosti čim dlje, ta tako imenovani medical wellness pa izkorišča prav tisto, kar je primarnega v zdraviliščih – naravo in znanje. Termalna voda, zdravilno blato, šota, slanica, solinsko blato, morje, klima ali njihove kombinacije izhajajo iz narave, zdravnik pa je tisti, ki pove, koliko česa in kako dolgo se lahko to uporablja, da koristi in zdravi ter ne škoduje. Končni cilj je usmerjen v dobro človeka, v vzpostavitev zdravja, dobrega psihofizičnega počutja, in to za prav vse generacije,« je pojasnil Altbauer.


Klasični primer celoletnega turizma


V svetu obstajajo velnes hoteli, ki so namenjeni samo za pare, ponujajo pa razvajanje v dvoje, sprostitvene, shujševalne in razstrupljevalne programe ...

Iztok Altbauer


Številne slovenske terme pa z bazeni, tobogani in številnimi kratkočasnimi programi ob vsem naštetem postajajo tudi centri zabave za otroke oz. družine, ki so redni obiskovalci pravzaprav v vseh letnih časih, še zlasti pa med počitnicami in prazniki, ko je ponudba zanje še bogatejša in prilagojena let­nemu času ali prazniku. »Tudi med jesenskimi počitnicami čez mesec dni bo tako, nihče ne bo razočaran,« obljub­lja direktor SSNZ in napoveduje, da bodo zmogljivosti dodobra zasedene. Poleg klasičnih namestitev v hotelih, apartmajih, počitniških hišicah je že nekaj let aktualno tudi kampiranje in avtodomarstvo, v toplejših mesecih pa se ponudba večine zdravilišč lepo dopolnjuje z okoliško, z naravno in kulturno dediščino, pa tudi prostočasnimi dejavnostmi, kot so kolesarjenje, pohod­ništvo, kulinarika ...

image
Razvajanje v dvoje, Rumena kopel za pare v Termah Dobrna. Foto arhiv Term Dobrna


»Terme so najbolj klasičen primer celoletnega turizma, saj ob toliko pokritih vodnih površinah ni problem, če zunaj dežuje, sneži ali je temno,« pravi Altbauer, priznava pa, da se je z leti dejansko precej spremenil profil gostov: »Povprečje podatkov naših članic kaže, da pacienti, ki prihajajo na rehabilitacijo, ustvarijo le še med 10 in 12 odstotkov prenočitev, se pa to razlikuje od term do term.« Po neuradnih podatkih ta delež v Šmarjeških Toplicah in tudi v Termah Dolenjske Toplice predstav­lja med 40 in 45 odstotkov, v Termah Čatež pa že manj kot štiri odstotke.

image
Slovenska naravna zdravilišča v številkah Foto Delo


»Vse drugo je samoplačniško – oddihi za vikend, teden ali dva, tudi glavni dopust ... –, pri čemer si ljudje pogosto privoščijo programe selfnessa, ajurvedske programe, programe razstrupljanja, sproščanja ... Preventiva je vedno boljša kot kurativa in ljudje so začutili potrebo, da naredijo nekaj zase, se opolnomočijo in so lahko potem močni ne le zase, ampak tudi druge okoli sebe ter s tem zgled otrokom, možu, svojim staršem ... In človek, ki pride v terme zato, da okrepi svoje zdravje, ima na voljo istega zdravnika kot pacient na okrevanju, le da mu bo ta svetoval, kaj narediti, da bo čim dlje v dobrem psihofizičnem stanju ali da izboljša področja, kjer je že nekoliko načet. Ob tem pa ima na voljo še druge terapevte, maserje, pa lepotilno-kozmetični program ...« našteva Altbauer.

image
Family Wellness Termalija v Termah Olimia ponuja zabavo in sprostitev za vse generacije. Foto Nino Verdnik


To potrdi tudi hiter prelet ponudbe na spletni strani SSNZ, kjer je najti programe, kot so Upočasnite staranje (od 849 evrov na osebo), Zdravo staranje (od 252 evrov za tri noči na osebo), Za zdrava zrela leta, pa Romantični oddih v dvoje (od 248 evrov na noč za dva), Zaljubljeni v Zrečah, Za naju v Šmarjeških Toplicah (od 358 evrov za dva), programe za sproščanje, kot so Medeno razvajanje (od 93 evrov/noč), Popoln termalni oddih (pozabite na skrbi), Oddih za dušo in telo, Obvladajmo stres, živimo umirjeno, paketi, kot so Modre počitnice v Zrečah (od 57 evrov na osebo) in Na morje, če jih naštejemo le nekaj.


Trende narekujejo Terme Olimia


Med tistimi, ki v Sloveniji narekujejo trende in zlahka držijo korak tudi s ponudbo iz tujine, so brez dvoma Terme Olimia, kjer so prvi začeli razvijati tudi selfness, »kulturo samospreminjanja, življenjske drže, pot osebnostne rasti in skrb za lastno zdravje in dobro počutje«, ki ga redno nadgrajujejo z novimi vsebinami – od zvočne jame z zdravilnimi zvoki, terapije s tibetanskimi skledami ali gongi do vodne vadbe ai chi, gozdnega potopa, tibetanskih vaj in tapkanja. To zahteva mir in zato je povsem v trendu, kakor se kaže, pa tudi donosen, lani odprti kompleks Family Wellness Termalija, v katerem ponujajo (ob)vodna doživetja za vse generacije; Family Fun je namenjen družinam z (majhnimi) otroki, željnim miru in sprostitve pa del kompleksa Relax.

image
Razvajanje v Savna parku v Termah Čatež. Foto arhiv Term Čatež


Tudi omejitev vstopa mlajšim od 15 let v Wellness Orhidelia sledi željam gostov, ki bi radi imeli med svojim oddihom mir, in take vrste segmentacija gostov, kakor pove Altbauer, je brez dvoma trend. »V svetu obstajajo velnes hoteli, ki so samo za pare, torej otroci nimajo vstopa vanje, ponujajo pa programe, ki so povsem prilagojeni temu: razvajanje v dvoje, sprostitvene, shujševalne in razstrupljevalne programe ... Pri nas so se za slednje specializirale zlasti Šmarješke Top­lice, ki imajo svojo nutricionistko in zdravnika, ta pa za vsakega posameznika pripravita individualni program, jedilnik.«

Še en trend, ki že dobiva oprijemljive obrise, pa je digitalna detoksikacija, »s priporočili gostom, naj za trenutek odložijo telefon, tablice, računalniške igrice in se posvetijo bližnjim okoli sebe ... Tako daleč smo žal prišli s to svojo digitalno odvisnostjo,« je povedal sogovornik, ki je prejšnji konec tedna, ko je Slovenija prvič aktivno skupaj z več kot 50 drugimi državami sodelovala pri svetovnem vikendu velnesa, zadovoljno zbiral vtise gostov, ki so se udeležili oz. na lastne oči in telo preverili brezplačno predstavitev nekaterih programov v Savi Turizmu, ki ima štiri zdravilišča, v Podčetrtku ter v Thermani v Laškem. »Smisel prireditve je popularizacija velnesa, hkrati pa na ta način ljudi ozaveščamo o vseživljenjskih koristih fizične aktivnosti in sproščanja v naravi oziroma z njo. Ponudbe je toliko, da vsak najde kaj zase,« je prepričan Altbauer.

image
Novi kompleks Family Wellness Termalija v Termah Olimia je namenjen družinam z otroki in nasploh vsem željnim sprostitve in rekreativnega plavanja. Foto arhiv Term Olimia


Izzivi prihodnosti


Kakor pravi, so slovenska naravna zdravilišča »v zadnjih treh, štirih letih v dobri kondiciji, zavedajo se, da je treba konkretneje vlagati v obnovo sob, postelj, bazenov ... pa tudi vsebinsko prenovo. Ker ponekod dosegajo tudi 90-odstotno letno zasedenost, to kar kliče po novih zmogljivostih, a vlagati ne gre le v stavbe, ampak se je treba posvetiti tudi produktu in ljudem. Veliko se tako nameni tudi za izobraževanje kadra, ker je cilj zadovoljen gost in le tak se bo še kdaj vrnil. Gostje sicer postajajo čedalje bolj zahtevni, narašča tudi število rezervacij v zadnjem hipu, kar je velik logistični izziv glede namestitev, osebja, hrane in zahteva veliko prilagodljivosti.
 

Kaj je nastalo v zadnjih dveh letih?


V Termah Čatež so posodobili in okrepili ponudbo Term Village z novo recepcijo, prodajalno, postajališčem za avtodome, e-polnilnico, prenovili so olimpijski bazen in Termalno riviero ter zgradili novo nogometno igrišče. Obnovili so tudi apartmaje v Marini Portorož.

V Termah Dobrna so osvežili Hotel Park, s čimer so si prislužili še četrto zvezdico, razširili pa tudi obstoječi negovalni oddelek, ki se ponaša z 69 posteljami ter zagotavlja rehabilitacijo vseh pacientov na najvišji ravni. Ravnokar so začeli obnovo objektov pod spomeniškim varstvom. V prvi fazi bo iz nekdanje upravne stavbe nastal Boutique hotel Dobrna s 13 nadstandardnimi namestitvami, v prihodnjih petih letih pa naj bi s prenovo še štirih podobnih objektov pridobili približno 300 dodatnih ležišč.

image
Zimska termalna riviera v Termah Čatež ponuja kopalne užitke in toploto tudi v najbolj hladnih mesecih leta. Foto arhiv Term Čatež


Terme Krka so vložile v nov zunanji bazen s tobogani v Termah Dolenjske Toplice, v obmorskem centru Talaso Strunjan v obnovo apartmajev in gradnjo bazena v hotelu Laguna, na plaži pa v prenovo restavracije Pinija. Vseskozi vlagajo tudi v izobraževanje in trening zaposlenih ter bogatijo vsebinski del ponudbe.

V Thermani Laško poteka celovita prenova Zdravilišča Laško, ki bo tako v naslednjih letih postalo sodoben Center za zdrav­stveno rehabilitacijo, sicer pa v hotelu Thermana Park Laško po novem kot del animacije za goste ponujajo sobo VR-doživetij, v katerih lahko med drugim spoznajo barvit srednji vek in čas mogočnih grofov Celjskih, uporabnik pa dobi priložnost, da s svojimi dejanji vpliva na potek zgodovine.

V Savi Turizmu so v zadnjih dveh letih za investicije namenili 26 milijonov evrov. V Termah 3000 – Moravske Top­lice so tako prenovili kopališče, hotel in restavracijo Ajda, osvežili in dodatno opremili Prekmursko vas Ajda, obogatili pa so jo še z bosonogo potjo, eno najboljših naravnih metod sproščanja, medtem ko so v Zdravilišču Radenci prenovili Salon zdravja.

image
Zimska termalna riviera v Termah Čatež ponuja zabavo za vse generacije; v ozadju tobogana kamikaza in skakalnica. Foto arhiv Term Čatež


V Termah Portorož, ki so del resorta LifeClass Hotels & Spa, so prenovili restavracijo Meduza ter uvedli velnes posvetovalne kotičke na vseh recepcijah. Letos sledijo oglaševalski kampanji »Nov začetek (Clear start)«, ki poudarja pomen prostih trenutkov zase, za sprostitev, razstrupitev in dobro počutje. Za leto 2020 pa načrtujejo še prenovo recepcije Grand hotela Portorož.

Terme Zreče pa med pomembne dosežke uvrščajo ureditev Medgeneracijskega vadbenega parka na prostem, delno prenovo Hotela Klasik in ponovno potrditev mednarodne akreditacijske listine kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave po standardih AACI v njihovem medicinsko-rehabilitacijskem centru.