Preplavil nas je lažni luksuz

Svetovna prestolnica ponarejanja je Kitajska, med kupci ponarejenih izdelkov pa so tudi mnogi Slovenci.

Objavljeno
27. junij 2020 08.00
Posodobljeno
27. junij 2020 08.00
Kupci, še posebno mlajši, imajo pogosto pozitiven odnos do ponarejenega blaga, čeprav se zavedajo njegove kratkotrajnosti in cenenosti. Tudi ponarejeni parfumi so priljubljeni. FOTO: Shutterstock
Že Voltaire je zapisal, da je iluzija prvo od vseh zadovoljstev, in v tej luči je razumljivo, da ponaredki luksuznega blaga vedno najdejo zadovoljne odjemalce. Iluzija, da je človek pomembnejši, če se obda s prestižnimi predmeti, je postala gonilo ogromne industrije v senci, ki s ponaredki zalaga svetovne trge. Jemljemo jo kot nekaj samoumevnega, čeprav ima številne negativne in tudi za potrošnika nevarne posledice. Samo proračune držav EU, torej tudi Slovenije, vsako leto skupno prikrajša za kakšnih 15 milijard evrov prihodkov, proizvajalce originalnih izdelkov pa še za precej več. Mlade privlači prestiž Toda to je le vrh ...