Reševanje starega hipija iz Rižane

Nič ni zastonj, prenova in predelava kultnega kombija, ki so ga lani potegnili iz Rižane, pa sploh ne bo poceni.
Objavljeno
10. marec 2017 12.18
Matej Špehar in njegov Beer Bulli v Ljubljani, 8. marec 2017 [Matej Špehar,Beer Bulli,Ljubljana,portreti]
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović

Pozabljen je počival in rjavel več kot 30 let. V svoji dolgolet­ni karieri je videl in doživel marsikaj, prevažal je zelenjavo z Obale v Ljubljano in nazaj vozil pijačo za tamkajšnjega gostinca. Ko se je eden od prejšnjih lastnikov naveličal vožnje z njim, je postal navadna shramba za orodje sredi polja, brez koles, na zidakih, z nekaj strelnimi ranami v boku. Nato ga je ob neki poplavi narasla Rižana odplavila v svojo strugo in tam ga je mati narava že skoraj povsem uničila.

Lani poleti pa ga je nekdanji radijski voditelj in strokovnjak za družbena omrežja Matej Špehar skupaj z nekaj prijatelji potegnil iz reke, naložil na prikolico in pripeljal v delavnico v Sneberje pri Ljubljani, kjer mu nameravajo do poletja vrniti nekdanji lesk. Legendarni Volks­wagnov kombi T1, letnik 1961, ki je najbolj znan kot priljubljeno prevozno sredstvo hipijev, bo v novem življenju razveseljeval pivce piva.

Kar je zdaj neugleden kup zarjavele pločevine, bi po načrtih Špeharja in njegove ekipe do avgusta letos moralo postati kombi, ki bo prevažal in hladil več sodov piva. Kjer se bo bodoči Beer Bulli ustavil, se bodo ljubitelji piva lahko naslonili na točilni pult, ki bo vgrajen ob bok kombija, in si iz ene od štirih točilnih pip sami natočili svoj vrček piva.


Brazilci so se prvi domislili, da bi iz starih krip naredili sijoče lepotce.

Globalizacija na štirih kolesih

Kaj vam je tega treba? To je bilo prvo vprašanje, ki smo ga postavili Špeharju, ko smo videli lupino, ki naj bi bila že čez manj kot pol leta vozna. Naše vprašanje sploh ni izvirno, saj ga Špehar pogosto sliši. A tudi njegova domislica, da kultni kombi prenovi in predela v potujočo pivnico, ni izvirna, priznava. »Sam sem zamisel za predelavo dobil ob fotografiji predelanega lepotca iz Avstralije, Avstralci pa so priznali, da so zamisel pobrali iz Brazilije. Tam je takšnih kombijev res veliko, saj so jih izdelovali še dolgo potem, ko so drugje ustavili proizvodnjo,« pojasnjuje Špehar.

Ljubezen do kultnega kombija T1 je bila globalna, že dolgo preden se je pojem globalizacija udomačil v vsakdanjem besednjaku. Ikona, ki velja za nekakšen simbol hipijevske svobodomiselnosti, je prvi kombi na svetu. V Nemčiji so ga izdelali na pobudo nizozemskega prodajalca avtomobilov, ki je takrat prodajal večinoma Volkswagnove hrošče. Od prve zamisli nizozemskega trgovca za mešanca med osebnim in tovornim vozilom leta 1947 do uresničitve je minilo leto dni, leta 1949 pa je prvi T1 že doživel premiero na avtomobilski razstavi v Ženevi.


Prenova takšnih avtomobilov ni poceni.

Ta hec ne bo poceni

Na krstno vožnjo bodo Špehar in ekipa svojega Beer Bullija predvidoma peljali avgusta. Če bo šlo vse po načrtih, bodo na avgustovskem vsakoletnem srečanju lastnikov Volkswagnovih starodobnikov v nemškem Wolfsburgu obiskovalcem predstavljali slovenska piva. Ker bo treba vozilo v celoti razstaviti in temeljito očistiti ter kupiti kar precej novih delov, projekt nikakor ne bo poceni.

»Nismo se tega lotili zato, ker bi bilo lahko, ampak prav zato, ker je težko. Seveda pa prenova ni poceni. Potrebujemo približno 60 tisoč evrov, četrtina bo mojega denarja, četrtino bo dal proizvajalec barve, četrtino nameravamo zbrati na spletni platformi za množično financiranje Adrifund, četrtino pa še iščemo,« nam je povedal Špehar. V času pisanja tega prispevka je bilo do izteka kampanje še 23 dni, Zavod za ohranjanje tehnične dediščine Bulli pa je z dobrimi devet tisoč evri zbral 60 odstotkov načrtovanega zneska.