Zanj kravata, zanjo zapestnica. Lesena.

Za tradicionalni moški modni dodatek, izdelan iz lesa, ekipa WU-LE išče podporo na Kickstarterju.

Objavljeno
25. november 2015 18.21
Mateja Kotnik
Mateja Kotnik

Trije prijatelji, Vlado Vučič, Matjaž Sterže in Domen Petan, prva dva Vuzeničana, tretji Cerkničan, so združili moči v ekipi, ki so jo poimenovali WU-LE in pred dnevi na plaftormi za množično financiranje Kickstarter predstavili ročno izdelane lesene kravate. Kaže jim zelo dobro, saj so zbrali že polovico potrebnih sredstev, kampanja pa bo trajala še mesec dni. Njihov cilj je doseči tri tisoč dolarjev za nakup opreme, ki bi Vladu Vučiču omogočila izdelati več unikatnih lesenih kravat v krajšem času.

Sedemindvajsetletni Vuzeničan Vlado Vučič, za prijatelje Wule, ki je tik prek koncem študija likovne umet­nosti v Mariboru, je že kot otrok rad preživljal proste trenutke v naravi in postopal po domači mizarski delavnici. »Z lesom sem vedno rad delal. Iz njega sem poskušal narediti različne stvari,« pove mladi umetnik, ki zelo rad tudi slika in fotografira. Zakaj ravno lesena kravata? »Ker metuljček že obstaja,« pravi glavni kreativec v trojki. Idejo za kravato iz lesa je razvijal kar dve leti. »Les, ki ga uporabljam, je domač, slovenski: oreh, sliva, javor ... Pomembno je, da je suh in da ni na silo in na hitro posušen v sušilnici lesa, ampak na zraku,« razloži sogovornik, ki večino materiala kupi pri prijatelju, lastniku gozda iz Vuzenice.

»S projektom želimo dokazati, da imamo v Sloveniji na razpolago izjemno kakovostno surovino, to je les, ki ga žal v obliki hlodov vozimo k sosedom Avstrijcem na njihove žage, namesto da bi ga doma obdelali in mu povečali dodano vrednost,« je opozoril Matjaž Sterže, ki v ekipi skrbi za odnose z javnostjo in promocijo njihove zgodbe, medtem ko je Domen Petan odgovoren za internet, družbena omrežja in vse, kar je povezano s tem.

Udobna, čeprav lesena

»Za izdelavo enega primerka potrebujem tri do štiri ure. Kravata ni občutljiva, če jo poliješ, saj je premazana z lakom,« je razložil Vlado. Tudi sam si jo rad nadene, a v domači delavnici je brez nje. »Ko sem si jo prvič dal na srajco, sem v nekaj minutah pozabil, da jo nosim. Resnično je zelo udobna, saj je narejena iz členkov in zato od moža ne štrli kot kak bajonet. Na zadnji strani je podložena z mehkim usnjem, obleče se izjemno hitro, ker je ni treba vezati, njena posebnost pa je tudi unikatna embalaža, v katero jo lahko po uporabi shranimo in obesimo na obešalnik zraven najljubše srajce. Lesena kravata je lahko izjemno lepo darilo za nekoga, ki ga ceniš in imaš rad,« pove Vlado Vučič.

Ekipa WU-LE je na trgu ponudila več različic. Ena izmed njih je standardni model ročno izdelane kravate, ki jo lahko kupci naročijo skupaj z žensko leseno zapestnico, narejeno iz istega kosa lesa, druga pa so tako imenovani »custom« modeli, pri katerih lahko naročnik izbira med več kot dvajsetimi vrstami lesa in njihovimi različnimi kombinacijami. Kravate so v treh različnih velikosti, dolžine 40, 45 in 50 centimetrov.


Temnejše za starejše

»Vse te, ki jih vidite pred seboj, so narejene iz orehovega lesa. Kar poglejte! Vsaka je drugačna. Na eni je vidnih več letnic, na drugi manj, na tretji jih sploh ni opaziti ...« nam jih je Vlado razkazoval v mizarski delavnici na svojem domu streljaj iz Vuzenice. Njegovi najbližji, sorodniki in prijatelji, so nad idejo navdušeni. Prisegajo le še na lesene kravate, pri čemer ugotavljajo, da malo temnejši odtenki bolj pristajajo starejšim moškim, svetlejše barve pa mlajšim.

»Nihče še ni rekel, da ideja ni zanimiva. Kako uspešna bo v poslovnem smislu, pa bo jasno kmalu. Zelo si želim, da bi uspela, saj bi mi po diplomi omogočila tudi samozaposlitev,« razmišlja Vučič. »Ideja je drzna. Tega se zavedamo. A vse ideje, ki lahko uspejo, so take, zato stoodstotno stavimo nanjo,« zatrjuje Matjaž Sterže, ki pozna Vlada že iz otroških let. »S svojimi drugačnimi idejami je vedno izstopal, večkrat hodil tudi po robu, a prav to ga dela tako drugačnega in izjemnega,« je dodal.

Za predstavitev na Kickstarterju je ekipa WU-LE posnela videospot in fotografije, ki so prav tako Vladovo delo. Ko so projekt oddali, so na platformi potrebovali le nekaj ur, da so ga sprejeli. »Tied with nature« (okravateni/zvezani z naravo, op. p.) je njihovo geslo, s katerim se predstavljajo podpornikom na Kickstarterju. Naravni pristop k tradicionalni modi je primeren za najbolj drzne posameznike, ki imajo radi drugačnost in izvirnost, meni ekipa WU-LE. Vlado, Matjaž in Domen pa si seveda želijo, da bi z lesenimi kravatami povezali in objeli kar najštevilčnejše svetovno občinstvo.

Podprete jih lahko na: http://kck.st/1MPD63p