Nova signalizacija po smrti 14-letnika

Voznik je prehiteval tovornjak in spregledal 14-letnika na kolesu.
Fotografija: Po nesreči so hitrost omejili na 60 kilometrov na uro in smerni vozišči ločili z dvema neprekinjenima črtama. FOTO: Marko Feist
Odpri galerijo
Po nesreči so hitrost omejili na 60 kilometrov na uro in smerni vozišči ločili z dvema neprekinjenima črtama. FOTO: Marko Feist

Vrhnika – Huda prometna nesreča na vrhniškem klancu na stari cesti do slovenske obale leta 2016 je bila očitno tista pika na i, da so se odgovorni končno zganili in prometno signalizacijo spremenili tako, da so bili izvozi na stranske ceste bolj vidni in tudi hitrosti voznikov nižje. Zaradi nesreče na zatožni klopi sedi Miran Murovec, ki krivde v tej zadevi ni priznal.

Le dobrih pet mesecev po nesreči pri odseku za Gabrče, v kateri je umrl 14-letni Maks, so hitrost namreč omejili na 60 kilometrov na uro, smerni vozišči so ločili z dvema neprekinjenima črtama. Policist Vilko Birtič, ki živi nedaleč od kraja nesreče, je na zadnji glavni obravnavi na sodišču povedal, da so tam vozniki res vozili zelo hitro in da gre res za zelo neizrazita križišča, tudi za Gabrče. To sicer tisti, ki se vsak dan vozijo po cesti, dobro poznajo, kar pa morda ne velja za tiste, ki se tam peljejo prvič. »Res je malo krampasto to narejeno,« se je izrazil. S tem ko so spremenili signalizacijo in poostrili nadzor nad vozniki, po besedah priče zdaj vozniki vozijo počasneje, a se »seveda še vedno najde kakšna barabica.«
 

Znaka ni opazil


Povzročitelj nesreče, 63-letni Murovec iz Kranja, ki se mora zaradi tragedije na ljubljanskem okrožnem sodišču braniti zaradi povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti, je povedal, da ceste ni dobro poznal in da ni opazil prometnega znaka, ki je opozarjal na bližajoče se križišče. Zakrival naj bi ga tovornjak, ki je vozil pred njim. Zaradi tovornjaka tudi ni videl kolesarja oziroma ga je opazil šele v zadnjem trenutku. Mladi kolesar je takrat vozil v isto smer kot Murovec, proti Vrhniki, in ko je prišel do odcepa za Gabrče, je po pripovedovanju voznika tovornjaka iztegnil roko za zavijanje v levo. Sam je začel zavirati in hkrati opazil, da ga je začel od zadaj prehitevati Murovec. »Želel sem ga opozoriti na kolesarja, vendar ga nisem mogel. Kolesar je skoraj že prišel na drugi vozni pas,« je povedal.

Tistega dne, 2. julija 2016, po mnenju sodnega izvedenca za raziskavo prometnih nezgod Vekoslava Kamnikarja obtoženi tik pred trkom ni zaviral, saj za to ni imel časa. Izračunal je, da je v kolesarja trčil s hitrostjo 76 kilometrov na uro, prehitevati pa je začel med 124 in 166 metri pred krajem trčenja. Tam zaradi neprekinjene črte sploh ne bi smel prehitevati. Glede nesrečnega mladega kolesarja pa je povedal, da ta ni pravilno zavijal. Potem ko je sicer pravilno nakazal smer vožnje, bi se moral ob sredinski črti voziti še nekaj metrov, pri čemer pa bi se moral s pogledom nazaj večkrat prepričati, ali ima prosto pot.