V Posočju serija nesreč motoristov. Ali tujci podcenjujejo naše ceste?

Z izboljšanjem vremena je na cestah vedno več motoristov, inštruktor zato svetuje, kako ukrepati.

Objavljeno
03. junij 2019 10.00
Posodobljeno
03. junij 2019 10.29
Večina motoristov (70 odstotkov) uporablja motocikel samo v toplih mesecih, manj kot tretjina (30 odstotkov) pa prek celega leta. V soboto se je v Posočju zgodila huda prometna nesreča, umrla sta dva avstrijska motorista. V nedeljo pa sta bili v Posočju dve lažji nesreči, v eni je bil udeležen madžarski motorist in dva avstrijska. V Avstriji je umrla slovenska sopotnica na motorju.

Zanimalo nas je, ali je za tolikšno število nesreč krivo nepoznavanje cest. Ceste v dolini Soče imajo ostre ovinke, ponekod so cestišča izrabljena. Poklicali smo Braneta Legana, inštruktorja varne vožnje. »Vožnja motocikla v tujem in domačem okolju zahteva previdnost. Mogoče je vožnja v domačem okolju celo bolj nevarna, saj voznik zaradi poznavanja ceste nehote izklopi dojemanje nevarnosti. Tuje okolje pa je nevarno, saj lahko pride do podcenjevanja ceste. Ne glede na okolje pa je potrebno upoštevati osnovna pravila, to je, da se pred ovinkom zniža hitrost, potem pa lahko pospešujemo.«

V primerjavi z avtomobilom je za motorista lahko usodna že manjša nesreča, posebej pri trkih. Pri avtomobilu se lahko zvije pločevina. »Pri motoristih je osnovna težava, da se premalo zavedajo ranljivosti. Vsaka napaka, vsak padec, ima lahko hujše posledice, zlom, lahko tudi kaj še hujšega,« pravi Legan.

image
FOTO: AMZS


Vožnja motoristov  v koloni


Motoristi v prometu sobivajo z drugimi udeleženci. Ko se voznik s stranske ceste vključuje v promet in mimo pripelje kolona motorjev, ne more vedeti, kdo je v koloni zadnji. Kako torej ukrepati, na kaj biti pozoren? »Tudi če motoristi vozijo v koloni, vsak vozi zase, sam. Ne sme priti do tekmovanja, do dokazovanja, kako recimo kdo spelje ovinek. Zakonodaja ne predpisuje, da morajo biti skupine motoristov označene, v Belgiji je denimo drugače, pri njih je označen prvi, tisti na sredini, pa tudi zadnji voznik. Organizirane skupine moto klubov lahko označijo udeležence, kar pa zna povzročiti tudi kaj zmede.«


Kaj pa sopotniki na motociklu


Na avstrijskem Gradiščanskem je pred dnevi umrla Slovenka, bila je sopotnica na motociklu. »Pogosto sta voznik in sopotnik v brezžični povezavi. Med voznikom in sopotnikom mora vladati popolno zaupanje, sodelovanje,« še dodaja Brane Legan.