Več kršitev prometnih predpisov, a manj nesreč

Potrebujemo več nadzora na vstopnih točkah in na celotnem avtocestnem omrežju, opozarjajo na AVP.
Fotografija: V Sloveniji narašča tranzitni promet, z večanjem prometa pa se povečajo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. FOTO: Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
V Sloveniji narašča tranzitni promet, z večanjem prometa pa se povečajo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. FOTO: Tadej Regent/Delo

Ljubljana – Ker v Sloveniji narašča tranzitni promet, z večanjem prometa pa se povečajo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč, si agencija za varnost prometa (AVP) prizadeva za vzpostavitev stalnega nadzora nad tovornimi vozili ter avtobusi in vozniki kombijev na vseh štirih vstopnih točkah v državo ter na celotnem avtocestnem omrežju. V ponedeljek se sicer začenja drugi del preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov.

Kot pojasnjujejo na AVP, bosta tokratna akcija in nadzor, ki potekata do 28. julija, usmerjena predvsem v preprečevanje in opozarjanje na najpogostejše kršitve, med katere sodijo tudi tehnična brezhibnost vozil, pravilnost pripetosti tovora, prekoračitve hitrosti, neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov ter manipulacije in goljufije pri uporabi tahografov.
 

Za tretjino več kršitev


V prvem polletju letošnjega leta so pri voznikih tovornih vozil ugotovili že 19.784 kršitev prometnih predpisov, kar je kar 27 odstotkov več kot v primerljivem obdobju lani, ko je bilo kršitev 15.522. Pri voznikih avtobusov je bilo v prvem polletju 2019 ugotovljenih 633 kršitev, lani pa 492 kršitev prometnih predpisov, kar je 29 odstotkov več kot v primerljivem obdobju lani.

V prvem delu akcije med 18. in 24. februarjem so med poostrenim nadzorom skupno pregledali 2337 avtobusov in 4666 tovornih vozil, kršitve so ugotovili pri 562 tovornjakih in 27 avtobusih. Najpogostejše kršitve so bile prehitra vožnja (126 primerov), preobremenjenost vozil (105 primerov), neuporaba varnostnega pasu (104 primeri), nepravilno zavarovan tovor (80 primerov), nezadovoljiva tehnična brezhibnost vozil (34 primerov) ter neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov voznikov (21 primerov).
 

Manj nesreč


A kljub temu so v prvem polletju vozniki tovornih vozil in avtobusov povzročili manj nesreč. Tako se je do 14. junija na naših cestah zgodilo 1255 prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil, kar je devet odstotkov manj kot lani. Vozniki tovornih vozil so bili povzročitelji v 811 primerih (lani 905), v teh nesrečah so umrli štirje ljudje (lani šest), 15 je bilo hudo poškodovanih (lani 20), 179 pa lažje (lani 166). Tuji državljani so letos povzročili 42 odstotkov prometnih nesreč, lani pa 40 odstotkov.

V zadnjih petih letih je sicer zaradi voznikov tovornih vozil umrlo 21 pešcev, 17 potnikov in 13 voznikov.

Vozniki avtobusov so bili letos udeleženi v 169 prometnih nesrečah, od tega so jih 41 odstotkov povzročili sami. V teh nesrečah je umrl en udeleženec, nihče ni bil težje, 25 pa je bilo lažje poškodovanih. Z AVP so med drugim opazili trend povečevanja tujih povzročiteljev prometnih nesreč med vozniki tovornih vozil. V letu 2017 je znašal 36 odstotkov, v letu 2018 pa že 40 odstotkov.

Glede na naraščanje tranzitnega prometa pa bi bilo po mnenju AVP torej smiselno vzpostaviti stalni nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi na vseh štirih vstopnih točkah v državo, s čimer naj bi se strinjali tudi na ministrstvih za infrastrukturo in za notranje zadeve.