JAPEC in JERNEJ JAKOPIN: Kako bo videti prihodnost?

Kako bo prihodnost videti jutri? »Barke in morje so Jernejeva in moja strast, tu ni zdravila, ni odhoda v drugo panogo ali upokojitve,« je njune občutke do morja pred časom povzel Japec Jakopin. Strast, motivacija, ki prihaja od znotraj, in vizija, želja, narediti nekaj več.

Objavljeno
07. december 2010 19.53
Pomočnik direktorjev podjetja Seaway Jani Grašič (levo) ter direktorja Japec in Jernej Jakopin.
Majda Dodevska, gospodarstvo,  video: Špela Kališnik, Ante Orlić
Majda Dodevska, gospodarstvo, video: Špela Kališnik, Ante Orlić
Kako bo videti prihodnost? To je ključno vprašanje, na katero s svojim ustvarjanjem odgovarjata brata Japec in Jernej Jakopin. Brata, kardiolog in arhitekt, sta svojo pot v vodah izdelovanja bark zarisala leta 1983, ko sta se odločila, da bosta svoj konjiček spremenila v način služenja kruha – ustanovila sta oblikovalski studio J&J Design. Njuna družba Seaway, ki se skriva v Begunjah na Gorenjskem, je danes proizvajalka najdražjega slovenskega serijskega izdelka – jadrnice Shipman 80.

Doslej je Seaway izdelal 250 projektov, po katerih so v 60 ladjedelnicah v 28 državah izdelali več kot 55.000 jadrnic in motornih jaht.  Seaway, ki je največje razvojno navtično podjetje na svetu, zaposluje približno 300 ljudi. Družba, ki jo vodita Jakopina, si lasti laskavi položaj največje svetovne proizvajalke luksuznih jadrnic iz ogljikovih vlaken, doslej pa so prejeli več kot 30 naslovov barka leta. Seaway se v krizi kljub slabim razmeram za navtično industrijo ni vdal, celo nasprotno – lani je predstavil hibridno barko Greenline 33, ki je v letošnji navtični sezoni najbolj prodajana motorna barka v velikosti desetih ali več metrov na vsem svetu, hkrati pa ima tako družba na svetovnih morjih največjo floto hibridnih plovil. Greenline, ki ga poleg dizelskega goriva poganja tudi sončna energija, porabi manj goriva kot plovila na dizelski pogon, je do okolja prijaznejši in tudi cenovno razmeroma dostopen.

»Če lahko v prvem letu prodamo 120 plovil neznane znamke, brez predstavljanja, to pomeni, da lahko potencial po vsem svetu merimo v tisočih,« je o dobrem odzivu kupcev na Greenline pred slabim mesecem za Financial Times razmišljal Japec Jakopin. Prepričan je, da se želijo kupci plovil na krovu zabavati, ne pa brati dolgih in zapletenih navodil za uporabo, zato je tudi Greenline enostaven – vsakdo, ki lahko vozi avto, lahko upravlja tudi Greenline.

Družba, ki raste kljub krizi, je letos prejela naziv gorenjska gazela, za hibridno plovilo pa so od Gospodarske zbornice Slovenije prejeli tudi zlato priznanje za inovacije. Vendar v Seawayu kljub uspehom ne sedijo križem rok, razvijajo namreč tudi že novo hibridno barko Greenline 40, ki bo dolga 12 metrov.

Poleg tega so letos podpisali prvo pogodbo za izdelavo orodij iz kompozitnih materialov za izdelavo 62 metrov dolgega krila za vetrne elektrarne. V družbi prav tako še vedno načrtujejo postavitev tovarne za izdelavo kril za vetrne elektrarne v Puconcih, kjer so že pred časom kupili 38.000 kvadratnih metrov infrastrukturno urejenih površin. Delo naj bi tam našlo od 50 do 100 ljudi. Proizvodnja orodij za vetrne elektrarne naj bi v nekaj letih pomenila tretjino ali polovico njihovega skupnega prometa. Seaway pa ne miruje niti na področju navtike. Januarja letos so zagnali serijsko proizvodnjo hibridnih desetmetrskih ladij Greenline 33, razvijajo pa tudi novo hibridno barko Greenline 40, ki bo dolga 12 metrov. Za hibridno plovilo Greenline jih je Gospodarska zbornica Slovenije pred kratkim nagradila z zlatim priznanjem za inovacije.

Kako bo prihodnost videti jutri? »Barke in morje so Jernejeva in moja strast, tu ni zdravila, ni odhoda v drugo panogo ali upokojitve,« je njune občutke do morja pred časom povzel Japec Jakopin. Strast, motivacija, ki prihaja od znotraj, in vizija, želja, narediti nekaj več.