Varna pot in AMZS kritična do agencije za varnost prometa

Robert Štaba oster do vodstva agencije, ki ji očita nesposobnost in eksperimentiranje

Objavljeno
13. januar 2017 17.14
Robert Štaba za Ozadja,Ljubljana,29.11.2013
Mitja Felc
Mitja Felc
Ljubljana – Po četrtkovi novinarski konferenci o analizi prometne varnosti pod okriljem Agencije RS za varnost prometa (AVP), sta se oglasila AMZS in Zavod Varna pot, ki za poslabšanje stanja in zdrs od evropskega povprečja krivita vodstvo AVP.

Robert Štaba, predsednik Zavoda Varna pot, je do stanja na cestnoprometnem področju precej kritičen, vodstvu AVP pa očita, da je (so)odgovorno za stanje. »Prelaganje odgovornosti za povečanje najhujših posledic prometnih nesreč v letu 2015 in 2016 na udeležence v cestnem prometu je sprenevedanje in beg pred slabim delom in vodenjem Javne agencije RS za varnost prometa,« je zapisal.

Štaba je spomnil, da sta minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in direktor AVP Igor Velov 18. junija 2015 v Bruslju prejela nagrado Evropskega sveta za varnost prometa za izrazit napredek Slovenije pri zmanjševanju števila smrtnih žrtev na cestah med letoma 2001 in 2014. Ob tem je dodal, da sta »evropsko priznanje prejela minister in direktor AVP za delo njunih predhodnikov in za obdobje pozitivnih kazalnikov pri zmanjševanju posledic prometnih nesreč«. Štaba je zdaj poudaril, da so te ukrepe soustvarjali slovenski udeleženci v cestnem prometu, ki so se ravnali skladno s sistemom, ki je očitno pozitivno deloval. Da sistem zdaj ne deluje dobro, so prepričani tudi v AMZS.

»V AMZS pozdravljamo vsak ukrep države, ki sistemsko prinaša izboljšanje perečega stanja zadnjih dveh let, kar pa pogrešamo, je prevzem odgovornosti za predlagane rešitve pristojnih kot tudi prevzem odgovornosti za obstoječe stanje, saj smo podobne obljube slišali že ob imenovanju novega direktorja AVP.«

Na AMZS so zapisali še, da sta po dveh letih višanja števila smrtnih žrtev v prometnih nesrečah in po treh letih nedoseganja cilja glede števila hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah potrebna premislek ter ukrepanje, tudi sistemsko. »Enako velja za prevzemanje odgovornosti za stanje na področju varnosti v cestnem prometu, na kar smo v AMZS pristojne že večkrat opozorili.«

Kot smo poročali, je AVP skupaj s policijo, Darsom in direkcijo za infrastrukturo predstavila analizo prometne varnosti. Igor Velov, direktor AVP, je poudaril, da je bilo nesreč in poškodovanih manj, število mrtvih pa narašča že drugo leto. Ivan Kapun, prvi prometnik v državi, pa je poudaril, da ob vse več pijanih in prehitrih voznikih in ob vse pogostejši neuporabi varnostnega pasu med smrtnimi žrtvami ne moremo krivde za stanje prelagati na institucije. Psiholog Marko Polič je opozoril, da nas čaka še veliko dela predvsem pri vzgoji in da bi morali biti odrasli udeleženci v cestnem prometu mlajšim za zgled, ne pa, da s slabimi zgledi vzgajamo nove kršitelje.

Tako AMZS kot Zavod Varna pot pa sta prepričana, da agencija za varnost prometa ne opravlja svojega poslanstva, za katerega je bila ustanovljena. Še več, Štaba je v javnem pismu sklenil: »... nesposobnost in triletno eksperimentiranje vodstva AVP bi se že lahko zaključilo, v dobro vseh slovenskih udeležencev cestnega prometa.«