Vozniki Mačka z zvočnimi signali opozarjali, da vozi v napačno smer

Branko Maček, ki je vozil v vinjenem stanju, se na zvočna opozorila menda sploh ni odzval.

Objavljeno
23. september 2011 15.09
Posodobljeno
23. september 2011 15.17
Gordana Possnig, Celje
Gordana Possnig, Celje

Celje - Na tukajšnjem okrožnem sodišču se je z zaslišanjem prič nadaljevalo sojenje Branku Mačku, ki je 2. oktobra 2009 pijan in z vožnjo po napačni strani avtoceste pri Arji vasi povzročil eno največjih cestnih tragedij na Celjskem v zadnjih letih.

V silovitem čelnem trčenju so tedaj ugasnila življenja treh mladih Celjanov, Petra Kračuna, Tjaše Koštomaj in Nataše Godec.

Na prostoru za priče so dogajanje deževnega jutra pred skoraj dvema letoma včeraj predstavili trije šoferji tovornjakov, ki so se v času nesreče peljali po tem delu avtoceste.

Klemen Rožič, šofer prvega od treh tovornjakov, je povedal, da je opazil vozilo, ki se je pripeljalo na avtocesto pri izvozu Arja vas in takoj zapeljalo na prehitevalni pas avtoceste.

»Z zvočnimi in svetlobnimi signali sem ga želel opozoriti, da vozi po napačni strani. A se ni niti odzval niti zmanjšal hitrosti, ampak se je peljal naprej po sredini prehitevalnega pasu.«

Stane Zore je pojasnil, da je opozorilo sodelavca o vozilu, ki pelje po napačni strani avtoceste, dobil po zvezi UKW, ko je ravno prehitel tovornjak pred seboj. Tako je začel zmanjševati hitrost, a se mu je uspelo umakniti le do polovice odstavnega pasu.

»Tudi sam sem s svetlobnimi signali poskušal opozoriti voznika, ki se mi je peljal nasproti, a se ni odzval. Čez nekaj trenutkov sem začutil, da se je nekaj zaletelo v zadnji del mojega priklopnika. Le nekaj trenutkov po nesreči sem odhitel pogledat, kaj se je zgodilo. Ko sem prišel do povzročitelja nesreče, sem opazil, da ni huje poškodovan. Sem pa videl, da je iskal mobilni telefon in govoril, da mora nekoga poklicati in mu povedati, da je z njim vse v redu.«

Tretji zaslišani šofer Franci Prosenc, čigar vozilo se je po trčenju prevrnilo na bok, je zgodbo o tragičnem trčenju takole orisal: »Nekaj sekund pred trčenjem me je prehitel tovornjak, ki je nato začel takoj zavirati. Ni mi bilo jasno, zakaj to dela, a sem začel tudi sam zavirati. Nato je nenadoma počilo, moj tovornjak se je obrnil za 180 stopinj in se prevrnil na bok.«

V nadaljevanju je osupnil še z izjavo, da je na začetku vstopa na avtocesto pri Šempetru videl ob cesti stati temno osebno vozilo s prižganimi zasenčenimi lučmi. A se s tem, kaj je ta avtomobil delal tam, ni ukvarjal nihče, čeprav je o tem takoj povedal policistom.

Izvedenec prometne stroke Iztok Ciglarič je natančno ponazoril potek prometne nesreče: »Če bi se obtoženi Branko Maček odmaknil s svojim vozilom le približno 30 centimetrov desno, bi lahko tehnično preprečil trčenje. Čeprav bi to, glede na okoliščine, v katerih je vozil, le težko storil. S Kračunovim vozilom namreč nista čelno trčila v celoti, ampak le v dolžini 30 centimetrov.«

Izvedenec je še prepričan, da bi človek povprečnih vozniških zmožnosti ob dveh prometnih znakih, ki sta na tem delu avtoceste, lahko videl, da je na uvozu na avtocesto zavil v napačno smer. Pa tudi druga prometna signalizacija je bila na tem delu dovoza na avtocesto postavljena skladno s projektno dokumentacijo.

Sojenje se bo nadaljevalo 7. oktobra.