Za nesrečo balona na Barju kriva napačna tehnika pristajanja

Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je objavila končno poročilo o preiskavi balonarske nesreče leta 2012.
Objavljeno
27. oktober 2014 16.02
mfa_balonarska nesreca
J. S., kronika, STA
J. S., kronika, STA
Ljubljana − Neposredni vzrok balonarske tragedije, ki se je zgodila 23. avgusta 2012 na Ljubljanskem barju, je napačna tehnika pilotiranja v pristajalni fazi, je navedeno v končnem poročilu službe za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov. Med posrednimi vzroki preiskovalci navajajo tudi nespoštovanje predpisov in neupoštevanje vremenskih razmer, poroča STA.

Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je danes objavila končno poročilo o preiskavi letalske nesreče toplozračnega balona Londstrand LBL 600C na Ljubljanskem barju. Poročilo na 71 straneh podaja podrobne podatke o balonu, letu, nesreči, poškodbah ljudi in balona ter o osebju. Opredeli tudi meteorološke podatke v času nesreče in opiše potek preiskave.

Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila 23. avgusta predlanskim nekaj pred 8. uro zjutraj v bližini Iga. Balon je ob pristajanju večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj. Na balonu je bilo 32 ljudi, med temi so na kraju nesreče umrli štirje, dva sta umrla pozneje v bolnišnicah.

Preiskovalci v danes objavljenem poročilu kot neposredni vzrok nesreče navajajo napačno tehniko pilotiranja balona v pristajalni fazi. Med posrednimi vzroki pa navajajo nespoštovanje veljavnih letalskih predpisov s področja letenja s toplozračnimi baloni, pomanjkljivo meteorološko pripravo na izvedbo leta in neupoštevanje vremenskih razmer v času poleta.

Požar je izbruhnil, ker pilot ob pristanku ni zaprl zapornih ventilov na jeklenkah. Pri trku v krošnje dreves se je namreč poškodovala plinska instalacija in plin je začel uhajati iz jeklenk, med drugim navaja poročilo.