Arhitekti odločno proti reklamnemu zaslonu na GR

Po njihovem je reklamni zaslon na obelisku na Gospodarskem razstavišču nesprejemljivo onečaščenje spomenika.

Objavljeno
09. december 2014 16.54
btav*luči
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana

Ljubljana – Društvo arhitektov Ljubljana (DAL) je zavodu za varstvo kulturne dediščine poslalo protest, ker so v medijih prebrali, da se je strinjal s postavitvijo reklamnega zaslona na obelisku na Gospodarskem razstavišču.

Po njihovem je to nesprejemljivo onečaščenje spomenika naše arhitekturne dediščine. Arhitekti so razložili, da je obelisk spominski objekt, zgrajen ob 7. kongresu Zveze komunistov Jugoslavije kot pomembnem političnem dogodku.

Nanj spominja celo medaljon, vtisnjen v beton. Ker gre za avtorsko delo cenjenih pokojnih arhitektov Marka Šlajmerja in Braca Mušiča, ob postavitvi pa je bil obelisk s svojo vitkostjo in eleganco svetovna tehnična atrakcija, ga štejejo med pomembna dela svojega časa in spomenike kulturne dediščine.

Jeza zaradi soglasja ZVKDS

Zato so bili šokirani, ko se je na njem pojavil svetlobni reklamni zaslon celo s soglasjem zavoda za varstvo kulturne dediščine, čeprav bi ta moral vedeti, da je zdaj osnovni značaj objekta popolnoma razvrednoten.

Še bolj jih jezi razlaga, objavljena v Delu, da je lastnik pridobil dovoljenje za oglaševanje in soglasje ZVKDS, češ »da je betonski obelisk bil, po zapisu v originalni dokumentaciji, namenjen oglaševanju«.

Za društvo je ta navedba v nasprotju z zaznamovanjem dogodka, zaradi katerega je bil zgrajen. Na njegovem vrhu je plapolala nacionalna zastava. Zato zahtevajo, naj zavod znova preveri vsa dejstva in najkasneje 22. decembra pripravi ustrezno strokovno stališče.

Sami so prepričani, da je obelisk »nujno ščititi kot spomenik nekega časa in arhitekturni dosežek«, zato je treba »odstraniti neprimerno oglaševalsko funkcijo, ki onečaščuje tako njegov videz kot pomen«.