Butični hotel in stanovanja namesto parka

V zasebni stavbi načrtujejo hotel s 24 sobami in 19 luksuznimi stanovanji – Bodo hkrati razširili Kolodvorsko?

Objavljeno
22. junij 2017 16.14
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Na parceli v križišču Čufarjeve in Kolodvorske ulice se zasebni investitor Peter Cesar in njegov partner Iztok Lampič pripravljata na gradnjo butičnega hotela s 24 hotelskimi sobami in 19 večjih stanovanj. Graditi bi ga rada začela prihodnje leto, prve goste in stanovalce pa bi rada v novem objektu sprejela leta 2019.

V pogovoru z arhitektom Petrom Cesarjem iz biroja Arhitektura 2211 smo zvedeli, da ima že od začetka letošnjega leta v lasti parcelo, ki je trenutno nekakšen začasni park med Čufarjevo ulico vrtom bara Kamera in vogalnim večnadstropnem bloku na Kolodvorski 6. Na njej je po OPN MOL dovoljeno zgraditi objekt v obliki črke L, ki je v višjem delu visok 33 metrov (ravnal bi se po najvišji stolpnici v Kolodvorski ulici), v nižjem pa po višini stavbe RTV (okoli 21 metrov).

Objekt bi imel dve garažni kleti, pritličje, mezanin, dve hotelski nadstropji in 7 stanovanjskih nadstropij v visokem delu, v nižjem delu pa poleg naštetega le tri stanovanjska nadstropja in zeleno streho. V skupni kleti bi bilo 34 parkirnih prostorov za stanovalce in goste hotela, zunaj pa trije prostori za kratkotrajno parkiranje strank butičnega hotela. Uvoz vanjo je predviden s Kolodvorske ulice, od katere bi bil objekt odmaknjen 16 metrov. To pa zato, ker mora biti zahodna fasada novega objekta zaradi predvidene nove urbanistične osi, imenovane Kolodvorska aleja, poravnana s fasado RTV. Investitor (podjetje Clipplus) je pred pričetkom razvoja projekta stopil do strank v postopku, saj se zaveda možnega vpliva nameravane gradnje na sosednje objekte. Po njegovih besedah z etažnimi lastniki stavbe Kolodvorska 6 potekajo korektni pogovori, tako da pričakuje njihovo soglasje k projektu.

Arhitekt nam je predstavil idejni projekt, za katerega je bila izdelana 3D vizualizacija, ki prikazuje umestitev objekta v prostor. Opozoril pa nas je, da ne gre za dokončno arhitekturno rešitev, saj so trenutno v fazi pridobivanja projektnih pogojev in soglasij ter pripravi projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. Med drugim je od občine dobil zahtevek, da mora del objekta, ki v nadstopju sega čez gradbeno linijo, umakniti na njen rob. Ker bo do sprememb prihajalo tudi zaradi pripomb in zahtev drugih soglasodajalcev oziroma najbližjih sosedov, je predstavljena vizualizacija objekta zgolj informativna. Enako tudi ocena vredosti naložbe – ta naj bi bila vredna dobrih sedem milijonov evrov.

Komentar najbližjega soseda

V pogovoru z lastnikom pritličnega stanovanja vzhodno od bara Kamera, ki bi poleg lastnika tega lokala zaradi gradnje novega objekta izgubil večino zdajšnjega osončenja in svetlobe ter del vrta, pa smo zvedeli, da ga gradnja novega in nekajkrat višjega objekta pred njim ne moti. Na vprašanje, ali ga ne skrbi, da bo zato, ker je njegovo stanovanje po zdajšnjih načrtih le pet metrov stran od visokega dela hotelsko-stanovanjskega kompleksa, ostal v »temi«, nam je odvrnil, da ne. Ker sonca, ki mu zdaj v stanovanje na južni strani kareja sveti ves dan, ne mara preveč, bi mu visoka fasada celo ustrezala predvsem kot zaščita pred hudo poletno pripeko. Ta je v mestih, polnih betona in asfalta, poleti še bolj neznosna kot drugje. Poleg tega bi se z odstranitvijo začasnega parka, za katerega doslej ni nihče dobro skrbel in je bil le zbirališče uživalcev drog in alkohola, vsi znebili tudi glasnih in v vseh pogledih (uriniranje, odvržene igle in odpadki) neprijetnih obiskovalcev.

Zanemarjeni sosednji objekti

Ker naj bi bil stanovanjsko-hotelski kompleks moderna zgradba, ki bi stala v neposredni bližini precej slabo vzdrževanega trinadstropnega bloka Kolodvorska 6, z njihovimi lastniki potekajo dogovori, da bi jim sofinancirali prenovo precej dotrajane fasade. Pri tem je zanimivo, da gre za objekt, ki je v večinski občinski lasti (MOL ima v njem kar 57-odstotni delež na stanovanjih in lokalih), v njem pa živi in dela še 28 zasebnih lastnikov. Polepšanje tega objekta je tudi v interesu investorja novogradnje, saj si kupci dragih stanovanj ali hotelski gostje zagotovo ne bi želeli pogledov na precej dotrajan blok. Žal je v tem kareju stavb ob Kolodvorski, Slomškovi, šoli Toneta Čufarja in Čufarjevi ulici še več drugih dotrajanih stavb, ki bodo najbrž še dolgo kazile podobo. Med njimi večine ne bi bila nobena škoda podreti in sezidati kaj novega. To velja tudi za objekt z že dlje časa zaprtim lokalom podjetja Tekstll v križišču Kolodvorske in Slomškove in objekte na dvorišču za njim. Ti mečejo slabo luč tudi na spomeniško zaščiteno hišo Stari tišler, eno starejših ljubljanskih gostiln s prenočišči (iz leta 1905). To so resda prenovili, a je na dvoriščih levo in atriju desno od nje slika precej slabša. Tam lahko vidiš polno neprimernih prizidkov, raznih lop in nesnage. Glede na to, da je MOL pomembna lastnica zemljišč v tem kareju, bi pričakovali, da bo v tej smeri aktivnejša in da ji ne bo vseeno, kakšne objekte ali podrtije so v središču mesta. In da svoje primerno vzdržuje tudi sama.

Problematičen promet

Problem novega objekta bi lahko predstavljal tudi promet v njegovi okolici. Ne gre pozabiti, da bi stal na sicer odlični lokaciji v središču mesta, a bi bilo njegovo delovanje odvisno od že zdaj močno obremenjenih cest. V njegovi neposredni bližini je stavba RTV, ki ima v sicer pešcem namenjeni Čufarjevi ulici le nekaj vzdolžnih parkirnih prostorov za snemalna službena vozila. Čeprav je RTV že pred leti obljubila, da bo ob svoji stavbi zgradila novo stavbo in poskrbela za parkiranje več sto svojih zaposlenih, ta projekt še vedno stoji. Tam je tudi OŠ Toneta Čufarja z več sto otroki, katerih starši jih vozijo v šolo in ob jutranjih in popoldanskih konicah z drugimi avtomobilisti ustvarjajo gnečo na Resljevi, v Pražakovi, Slomškovi, v Komenskega in Kolodvorski ulici. Ker na te ulice gravitirajo stanovalci stolpnic ob Kolodvorski in blokov v drugih ulicah in bo v bližnji prihodnosti kaos še večji zaradi dodatnih avtov, ki bodo po Pražakovi vozili do Miklošičeve ali Resljeve iz stolpnice pri Telekomu, je jasno, da bi MOL morala vzporedno ali celo pred gradnjo hotela in stanovanj poskrbeti za boljšo prometno pretočnost v tem delu mesta.

Se bo MOL odpovedala plačljivemu parkiranju?

Razmisliti bi morala zlasti o širitvi Kolodvorske ulice (z ukinitvijo parkiranja ob njej in prestavitvijo ekološkega otoka za odpadke, ki se zajeda v cesto) in njenim morebitnim odprtjem na Masarykovo cesto. In proučiti, ali posamezne odseke enosmernih cest znova spremeniti v dvosmerne. Da ne govorimo o ozkem prometnem grlu v stičišču cest Komenskega, Tavčarjeve in Dalmatinove pri RTV ali statusu Čufarjeve med Resljevo in Miklošičeve, ki je zdaj namenjena pešcem, dostavi in stanovalcem, ne pa vsemu motornemu prometu (v resnici je okoli RTV vse zaparkirano s televizijskimi vozili).