Dolgi most čaka na dovoljenje, P+R Barje z zamudo

Na obeh parkiriščih bo prostora za 718 vozil; gradbinec parkirišča na Barju prosi za podaljšanje pogodbenega roka.

Objavljeno
07. september 2015 16.53
P+R Dolgi most 04.septembra 2015 [Ljubljana,P+R,parkirišča]
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Čeprav bi morala biti gradbena dela na parkiriščih P+R Dolgi most in Barje končana prihodnji teden, na občini še ne vedo, kdaj bosta parkirišči začeli obratovati. Na Viču so dela v glavnem zaključena, medtem ko na Barju izvajalci zamujajo.

V prihodnjih tednih bo sistem P+R (parkiraj in se pelji) v glavnem mestu doživel novo širitev. V sklepni fazi so gradbena dela na dveh parkiriščih. Na Dolgem mostu, ki je najstarejše tovrstno parkirišče v Ljubljani in med štirimi delujočimi doslej tudi edino uspešno, bo po novem na voljo več parkirnih prostorov. Doslej je bilo prostora za 217 vozil, po novem bo parkirnih mest 371, so pojasnili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP). Med njimi bo po enajst parkirnih mest za invalide, mlade družine in turistične avtobuse ter deset za avtodome. Za električna vozila bodo urejena tri polnilna mesta za sočasno napajanje šestih vozil.

Čeprav se pogodbeni rok za izvedbo gradbenih del izteče 15. septembra, na občini niso odgovorili na naše vprašanje, kdaj bo parkirišče, ki je zaprto od maja (takrat je bilo napovedano, da bo zapora trajala do 15. septembra), znova obratovalo. Potem ko so odgovore na naša vprašanja na MOL pripravljali skoraj dva tedna, so zapisali le, da dela potekajo po časovnem načrtu in da »je predviden zaključek del v tem mesecu«. Na ljubljanski upravni enoti smo izvedeli, da še niso prejeli zahteve občine za izdajo uporabnega dovoljenja oziroma za tehnični pregled tega parkirišča. Po besedah Darje Pungerčar iz podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice pa v podjetju še vedno računajo, da bo znova začelo obratovati prihodnji teden.

Na OGDP še pravijo, da sprememb v prometni ureditvi ne bo. Ostali bosta obe progi mestnega avtobusa, ki sta že doslej vodili do Dolgega mosta, 6 in 1D. Predvideno je tudi novo postajališče sistema Bicikelj z 20 ključavnicami za kolesa, ki pa bo začelo obratovati šele prihodnje leto. Poleg tega bo na razširjenem parkirišču postavljen časopisni kiosk, so o novostih še zapisali na občini.

Širitev je izvedlo podjetje Komunalne gradnje, stala pa naj bi 857 tisoč evrov (z DDV). Na občini pravijo, da je vrednost del v okviru pogodbenih zneskov. Tako bo širitev precej cenejša, kot so načrtovali, saj so še lani ocenjevali, da bo projekt stal več kot dva milijona, zanj pa jim je ministrstvo dodelilo 1,2 milijona evrov evropskih sredstev. Koliko od teh bodo lahko počrpali, bo znano po koncu projekta.

Podaljšana proga LPP

Medtem ko so gradbeni stroji viški P+R večinoma že zapustili, pa je na barjanskem še precej bolj živahno. Dela tu ne bodo končana do pogodbenega roka, ki se prav tako izteče 15. septembra. Kot so pojasnili na OGDP, je izvajalec del, litijsko podjetje Trgograd, podal predlog za podaljšanje roka. Ali so rok podaljšali in do kdaj, pa na občini niso odgovorili, zapisali so le, da je predviden zaključek del konec septembra in da bo parkirišče začelo obratovati po pridobljenem uporabnem dovoljenju.

S tem se bo ljubljanski sistem P+R razširil na peto lokacijo. Na odgovor, ali bo barjansko parkirišče bolj obiskano kot tisti v Stožicah in ob Chengdujski, kjer je uporabnikov zelo malo, bo treba počakati vsaj nekaj tednov po odprtju.

Do Barja bo vozil mestni avtobus po progi 9, ki bo podaljšana (zdaj z Barjanske ceste zavije na Opekarsko), so napovedali na LPP. Na parkirišču bo lahko parkiralo 347 vozil, od tega bo 17 prostorov namenjenih invalidom. Postavili bodo dve polnilni mesti za sočasno napajanje štirih vozil na električni pogon, pravijo na občini. Tudi tu bo novo postajališče Biciklja, ki pa bo prav tako začelo delovati šele prihodnje leto. Poleg tega naj bi postavili 78 stojal za kolesa, deset pod nadstrešnico. Na osrednjem peronu za potnike bo kiosk za prodajo časopisov, revij, tobačnih izdelkov in podobnega, so še napovedali na občini.

Gradnja barjanskega parkirišča je precej dražja kot širitev viškega. Skupaj z davkom je pogodbena vrednost del 3,1 milijona evrov, na občini pravijo, da bo ostala v tem okviru. Za projekt jim je ministrstvo odobrilo poldrugi milijon evrov evropskih sredstev.