Gasilci na intervenciji komaj kos parkirnemu kaosu

Del Vodnikove in ulice Pod gozdom nepravilno zaparkiran ves dan, pajkov in redarjev pa nikjer.

Objavljeno
19. december 2016 18.52
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Ko smo pred dvema tednoma pisali o skorajšnji uvedbi enosmernega prometa na Vodnikovi cesti med Tržno in ulico Na jami, smo dobili več klicev, da je treba prej ali vsaj hkrati reševati tudi odsek od Tržne do konca ulice Pod gozdom. Dvosmerna cesta je namreč tako zaparkirana, da je po njej možen le izmenični promet.

Čeprav je v križišču Vodnikove s Tržno ulico, ki se nadaljuje v ulico Pod gozdom, ustavljanje in parkiranje prepovedano z znakom, je v vseh obdobjih dneva tam nepravilno parkiranih na desetine vozil stanovalcev bližnjih stolpnic in obiskovalcev. Na tem delu Vodnikove so namreč poleg soseske Stara cerkev še vrtec, pisarne, servisni, frizerski in gostinski lokali ter predavalnice obrtne zbornice, vsi pa imajo na voljo le nekaj urejenih prostorov za kratkotrajno parkiranje. Zaradi brezplačnih parkirnih prostorov na Vodnikovi parkirajo še »vozači«, ki imajo tam službo. Stanovalci v tem delu Šiške se zaradi prometnega kaosa večkrat pritožujejo in svoje klice na pomoč sporočajo na mestni portal Pobude meščanov in na mestno redarstvo. Ker redarji prihajajo le občasno, njihove globe ne zaležejo.

Otežene intervencije

Da bo treba čim prej najti trajnejšo rešitev za normalen promet v zaledju Stare cerkve, dokazuje nedavni dogodek. V bloku na začetku Vodnikove je 12. decembra zvečer gorelo in gasilci so imeli veliko težav, kako priti mimo vozil, ki so bila parkirana na obeh straneh dvosmerne Vodnikove. Na pločniku vzdolž hriba je namreč več deset kovinskih stebričkov, ki preprečujejo parkiranje na pločniku, zato lastniki avtomobile puščajo kar na cesti, ta pa zato postane tako ozka, da je komaj dovolj prostora še za osebna vozila, kaj šele za širša, kot je gasilsko. Tri gasilska vozila so se zato komajda prebila mimo parkiranih avtomobilov, ko pa so se vračala, je bilo še huje. Ker ni nikjer možno obrniti, so morali iz ulice z vzvratno vožnjo. Z enakimi težavami se na tem območju srečujejo vozila Snage.

Ker očitno stebrički niso rešitev za nepravilno parkiranje, saj se je to le prestavilo s pločnika na cesto, bi bilo najbrž edino »zdravilo« vsakodnevna navzočnost redarjev in redno kaznovanje prekrškarjev. Tudi tistih, ki ne upoštevajo prometnega znaka na začetku ulice Pod gozdom, da je po cesti, ki se konča pri zasebnem posestvu z nekdanjim hotelom Bellevue, dovoljen le lokalni promet za stanovalce in da je parkiranje ob njej prepovedano. A ko zmanjka prostora na Vodnikovi, mnogi parkirajo ob ozki cesti Pod gozdom.

Obračanje onemogočeno

MOL pa bi morala rešiti še en problem. Na delu Vodnikove in ulice Pod gozdom zaradi zaparkiranih delov ceste in kovinskih stebričkov marsikdaj ni mogoče vozila niti obrniti. Tako se dogaja, da se mora voznik enega od dveh nasproti vozečih se vozil umakniti z vzvratno vožnjo daleč nazaj, saj je zaparkirana vsa površina pri cerkvici, na kratkotrajnem parkirišču pri vrtcu pa je večji del dneva gneča, saj ga uporabljajo tudi dostavna vozila.

Cesti vodita iz Šiške v Tivoli, na Rožnik in v središče mesta, zato si med parkiranimi in vozečimi avti utirajo pot množice pešcev, tekačev in kolesarjev. Pločnik ob Vodnikovi je namreč tako ozek, da nihče ne hodi po njem.

Pomanjkanja parkirišč na tem območju ne bo rešilo 37 predvidenih plačljivih parkirnih prostorov med Tržno in ulico Na jami (enosmernega prometa kljub napovedi na tem odseku še niso uvedli). Bi pa zaleglo, če bi začeli uporabljati okoliška parkirišča; na šišenski tržnici je skoraj prazno. Ko so gradili Staro cerkev, so se urbanisti in projektanti zavedali, da bodo s parkiranjem težave, a takrat so napovedovali, da bodo stanovalci parkirali v Tivoliju. A ljudje raje parkirajo zastonj in pred vrati in najbližje parkirišče ob tivolski dvorani je nezasedeno. Zato so na Vodnikovi edina rešitev redni obiski redarjev in pisanje glob.