Gradbinci MOL preplavili s ponudbami

Investiciji v mrežo P+R: Dve parkirišči, 453 novih parkirnih mest, 2,74 milijona evropskih sredstev, 30 ponudb.

Objavljeno
16. februar 2015 15.56
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana - Med gradbinci je veliko zanimanja za širitev mreže P+R (parkiraj in se pelji) parkirišč v glavnem mestu, ki bo sofinancirana s sredstvi EU. Za širitev P+R Dolgi most so na občini prejeli kar 15 ponudb, prav toliko pa tudi za gradnjo novega P+R na Barju.

Za obe parkirišči je ljubljanska občina že lani poleti pridobila evropska sredstva, za širitev tistega na Dolgem mostu 1,24 milijona evrov, za barjanskega pa poldrugi milijon. Čeprav sta bili gradbeni dovoljenji izdani septembra, so javni naročili za izvajalca del objavili šele januarja. Rok za pripravo ponudb je bil precej kratek, na številne pozive gradbincev so ga nato podaljšali za nekaj dni. Graditi sicer ne bo mogoče pred sprejetjem občinskega proračuna na mestnem svetu, kar se bo predvidoma zgodilo konec marca. Do takrat naj bi bila izvajalca izbrana, zaplete pa se lahko, če bo na izbor vložena revizija. Po razpisnih pogojih mora biti gradnja končana do sredine septembra, saj je treba evropska sredstva iz finančnega obdobja 2007-2013 porabiti do konca leta.

Najcenejši ponudbi Godine ter CVP inženiringa in Hip Plusa

Na MOL sicer za tako velike posle redko dobijo toliko ponudb, kar kaže, da so bili razpisni pogoji manj omejevalni. Za obe javni naročili je ponudbe oddalo dvanajst gradbincev: SGP Pomgrad, KPL, Komunalne gradnje, Gradnje Žveplan, Gorenjska gradbena družba, Trgograd, Tosidos s partnerjema Indrastom in Komunalo Slovenske gorice, CPG, GP Krk (s partnerjem CBE inženiringom), CVP inženiring (s partnerjem Hip Plusom), Godina ter Rekon (s partnerjem KOP Brežice). Samo za širitev Dolgega mostu so ponudbo oddali CPK iz Kopra, Hidrotehnik in Prenova Gradbenik, samo za barjansko parkirišče pa AGM Nemec, Adriaing in novomeški CGP.

In cene? Za širitev P+R Dolgi most je najcenejšo ponudbo oddalo podjetje Godina iz Kozine (z davkom je znašala 1,34 milijona evrov). Le malo dražja je bila ponudba partnerstva KOP Brežice-Rekon (1,37 milijona), najdražja pa ponudba Prenove Gradbenika, ki presega dva milijona evrov. Ponudniki, ki bodo izpolnjevali razpisne pogoje, bodo še povabljeni k pogajanjem, glede na višino ponudb pa bi lahko občina z odobrenimi evropskimi sredstvi krila vse upravičene stroške investicije (davek ni upravičen strošek). Parkirišče bo razširjeno tako, da bo na voljo 340 parkirnih prostorov (danes jih je 217).

Nasprotno pa bodo za P+R Barje morali zagotoviti precej lastnih sredstev. Ponudbene cene, ki vključujejo davek, so se za to parkirišče gibale od 4,23 milijona evrov (kolikor je znašala ponudba CVP inženiringa in Hip Plusa) do 6,26 milijona, kolikor je naračunal KPL. Manj kot štiri milijone in pol bi za dela zaračunali še v CGP in partnerstvu Rekon in KOP Brežice. Tudi v tem primeru sledijo še pogajanja, ki lahko dodobra spremenijo cene. Kot so pred časom pojasnjevali na občino, je investicija draga predvsem zaradi posebnega načina temeljenja, ki je potrebno zaradi barjanskih tal.

Slovo od vrtičkov

Gre sicer le za prvo fazo P+R Barje, v okviru katere bo urejenih 340 parkirnih prostorov. Kdaj bo izvedena druga faza, s katero bi povečali zmogljivost na 842 vozil, še ni znano. Parkirišče bo zgrajeno na območju, kjer Barjanska cesta križa avtocesto, znotraj avtocestnega obroča, na strani Rakove jelše. Tam so imeli občani doslej vrtičke, ki jih bodo morali po navedbah MOL pred začetkom gradnje odstraniti. Na tem območju vrtičkarstvo namreč ni dovoljeno, so sporočili z občine.