Kolesarska mreža nadzorovanja ne podpira

Slovenska kolesarska mreža se s povečanim nadzorom ne strinja. Pojbič pravi, da so tudi  kolesarji udeleženci v prometu.

Objavljeno
13. junij 2013 13.37
Nina Krajčinović, Ljubljana
Nina Krajčinović, Ljubljana
Ljubljana – Policija v sklopu preventivne akcije Kolesarji, previdno naokrog po vsej državi poostreno nadzira vožnjo s kolesom. Akcija bo trajala do nedelje, nanjo pa se je odzvala Slovenska kolesarska mreža s svojimi članicami, ki se z okrepljenim nadzorom ne strinja.

»Kot kolesarji seveda ne moremo biti zadovoljni s povečano policijsko kontrolo in kaznovanjem kolesarjev, ki se dogaja tudi na lokacijah, kjer je vožnja s kolesom zaradi neustrezne infrastrukture onemogočena,« so zapisali v svoji izjavi.

Opozorili so še, da kljub povečanemu številu kolesarjev veliko projektantov infrastrukturo še vedno načrtuje skoraj izključno po meri avtomobilov in da bi morala država vožnjo s kolesom posebej spodbujati, med drugim »z ukrepi, ki ljudi ne odvračajo od kolesarjenja«.

Kot so poudarili, kaznovalna politika ne sme biti edini prometnovarnostni ukrep, kajti v kolesarsko razvitejših državah so že pred časom ugotovili, da je treba glavnino ukrepov usmeriti v umirjanje prometa in zagotavljanje razmer za varno počutje nemotoriziranih udeležencev v prometu.

Enaka pravila za vse udeležence prometa

Akcija poteka pod okriljem agencije za varnost prometa, zato smo za komentar prosili tudi njenega direktorja Franca Pojbiča. Povedal je, da se z mnenjem kolesarske mreže ne strinja in da so rezultati akcije za agencijo izredno pomembni, saj le tako lahko dobijo podatke o ravnanju kolesarjev. Opirajoč se nanje bo agencija lahko izvajala preventivne akcije ter vzgojno-izobraževalne ukrepe, ki jih nujno potrebuje za uresničevanje resolucije programov o varnosti cestnega prometa 2012–2022.

Kot je dejal, se na agenciji močno zavedajo, da kolesarji spadajo med ranljive skupine, vendar jim to ne daje nobene pravice do kršenja cestnoprometnih predpisov. Navedel je še statistični podatek, da se več kot 70 odstotkov smrtnih primerov s kolesom zgodi zaradi neuporabe varnostne čelade in neupoštevanja predpisov, ter poudaril, da policisti zgolj opravljajo svoje delo in da smo nanje lahko ponosni.

Z njegovim stališčem se strinja tudi Tomaž Grm, predsednik Kolesarske zveze Slovenije, ki je povedal, da so kolesarji udeleženci v prometu in kot takšni se morajo držati cestnih predpisov. Zato ukrepe in nadzor na zvezi podpirajo, saj bodo, tako Grm, s tem kolesarje spodbudili, da se bodo še bolj zavedali, kaj kot udeleženci v prometu smejo in česa ne.

Proti kaznim za majhne prekrške

Po drugi strani se z izjavo Slovenske kolesarske mreže v vseh pogledih strinjajo pri Ljubljanski kolesarski mreži. Njen predsednik Luka Gabršček se zaveda, da se morajo kolesarji držati pravil, moti pa jih, da med tovrstnimi akcijami kolesarje kaznujejo za majhne prekrške, in to na območjih, kjer kolesarske steze niso urejene, kar po njegovem ne rešuje problema, prav tako ne pripomore k večji varnosti.

Pojbič je sicer Slovensko kolesarsko mrežo in njene članice pozval na sestanek, da bi lahko s skupnimi močmi razvili najboljši program za izboljšanje varnosti kolesarjev.

Gabršček je na to dejal, da so veseli vsakega povabila k sodelovanju, ampak da od AVP ne bi želeli zgolj vabila, temveč dialog, v katerem bi upoštevali tudi njihovo mnenje.