Ni ovir za sporno oglaševanje na zemljišču županovega svetnika

Od pripravljalnih del za novo stolpnico na Bavarskem dvoru je ostal le del ograje z oglaševalskimi plakati.

Objavljeno
11. avgust 2017 18.19
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek

Ljubljana – Gradbiščna ograja na vzhodni strani Bavarskega dvora, kjer je predvidena še ena stolpnica, ki naj bi z novim hotelom Intercontinental tvorila Severna mestna vrata, je stala le kak mesec dni. Na zemljišču je zdaj spet parkirišče, ostali pa so – oglasni panoji.

Sredi junija so z makadamske površine v križišču Slovenske ceste in Trga OF, kjer je bilo dolga leta parkirišče, avtomobili izginili. Lastnica zemljišča, Zlatarna Celje, ki je skupaj z gradbenim dovoljenjem za projekt nove stolpnice zemljišče konec preteklega leta kupila od Immorenta, je postavila gradbiščno ograjo, ker naj bi, kot so dejali, začeli pripravljalna dela. Drugih pojasnil o načrtih nismo dobili, napovedali so le, da bo več znanega jeseni. Potem ko je na zemljišču nekaj tednov stal bager, se je ta kmalu umaknil, konec julija pa so odstranili tudi severni del ograje in danes tam znova parkirajo avtomobili.

Od »pripravljalnih del« je tako ostal le del gradbiščne ograje ob Slovenski cesti, katere edina funkcija je, da je nosilec oglasnih površin. Toda občinski prostorski načrt oglaševanja na tem mestu ne predvideva. Ker mestni predpisi poleg območij za oglaševanje, ki so določena s prostorskim načrtom, dovoljujejo tudi oglaševanje na gradbiščnih ograjah, se to pogosto zlorablja. Tako niso redki primeri, ko so gradbiščne ograje postavljene predvsem za oglase, ne da bi se za njimi izvajala kakršnakoli gradbena dela. Oglaševanje je (poleg začasnih parkirišč) tako priljubljen način, kako do dodatnih prihodkov pridejo lastniki neizkoriščenih zemljišč v glavnem mestu.

Zemljišče Jankovićevega svetnika

V primeru Bavarskega dvora so šli še dlje, kajti o gradbiščni ograji sploh ni mogoče več govoriti, saj ničesar ne ograjuje, na zemljišču pa je znova parkirišče. Edina funkcija nekaj deset metrov dolge ograje je, da je na njej nameščenih osem velikih oglasnih panojev. Zlatarna Celje je v večinski lasti Bojana Albrehta, ki je tudi direktor družbe, hkrati pa svetnik v ljubljanskem mestnem svetu na Listi Zorana Jankovića, torej tudi sam glasuje in odloča o predpisih, ki jih njegovo podjetje zdaj krši. Odgovorov Zlatarne Celje nismo dobili.

A takšno zlorabo je dovolila kar sama občina, saj so tam dejali, da so podjetju Europlakat izdali soglasje za postavitev štirih oglaševalskih objektov na gradbiščno ograjo na Bavarskem dvoru. Kot pravijo, je bilo soglasje izdano na podlagi gradbenega dovoljenja ljubljanske upravne enote (ker je to iz leta 2011, bo propadlo, če investitor do konca leta ne bo začel graditi). Čeprav smo jih opozorili, da gradbene ograje ni več in da je na zemljišču znova parkirišče, tega niso komentirali, niti niso napovedali ogleda inšpektorjev. Naj dodamo, da na MOL ves čas poudarjajo, da je oglasov v Ljubljani preveč in da si zato prizadevajo, da bi njihovi inšpektorji dobili dodatna pooblastila. Hkrati pa zasebnemu partnerju (Europlakat je partner občine v projektih Bicikelj in avtobusne nadstrešnice) izdajajo soglasja za nove oglaševalske lokacije, tudi v samem središču mesta, o čemer smo že poročali.

Inšpekcija v Zupančičevi jami

Na občino je že pred časom pisal občan v zvezi z drugim gradbiščem Zlatarne Celje, ki v Zupančičevi jami že nekaj mesecev gradi nov stanovanjski objekt Ypsilon. Zmotila ga je množica reklamnih panojev na tako majhni površini, ki po njegovem povzročajo »nepotrebno prostorsko onesnaževanje in pri prebivalcih vzbujajo nelagodje«. Z občine so mu odgovorili, da lahko investitor brez posebnega dovoljenja v času izvajanja gradbenih ali vzdrževalnih del na gradbiščno ograjo namesti velike stenske table in da mora biti presledek med posameznima paroma velikih tabel ali posamično tablo najmanj za dolžino daljše stranice velike table. Napovedali so tudi ogled inšpektorjev. Kot pravijo na MOL, so uvedli inšpekcijski postopek zoper oglaševalca, podjetje Amicus. Postopek še ni končan.