Prenovili bodo tudi južni del Slovenske ceste

Iščejo gradbinca: Za gradbena dela na voljo štiri mesece, toda ... Drevored z malimi jeseni tudi med Šubičevo in Aškerčevo.

Objavljeno
17. julij 2015 14.12
Zemljišče kjer je stala stavba Šumija.. 10.6.2013
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Južni del Slovenske ceste, ki je problematičen predvsem za kolesarje, saj je vožnja proti Barjanski cesti tu zanje prepovedana, bi vendarle lahko začeli urejati še letos. Ljubljanski holding namreč išče izvajalca prenove.

Javni holding Ljubljana (JHL) je ta teden objavil javno naročilo za obnova vodovoda in kanalizacije sočasno z ureditvijo prometne infrastrukture Slovenske ceste, na odseku med Aškerčevo cesto in Šubičevo ulico. Gre za nadaljevanje urejanja Slovenske, ki bo trajalo najmanj štiri mesece.

Kot je znano, je omenjeni odsek neprijazen predvsem do kolesarjev, ki jih v križišču med Slovensko in Šubičevo pričaka znak, da je kolesarjenje prepovedano, prav tako je na nekaterih odsekih zelo malo prostora za pešce. Kot so pred časom pojasnili na občini, projekt prenove tega dela Slovenske predvideva odpravo rumenih pasov za javni potniški promet. S tem bo več prostora zagotovljenega tako za pešce kot za kolesarje, za katere bodo urejene obojestranske kolesarske steze. Pločnik naj bi bil širok najmanj dva metra, kolesarska steza pa meter in pol, so spomladi napovedali na MOL. Za motorizirani promet bo tako ostal le po en vozni pas v vsako smer (razen v križiščih s Šubičevo in Aškerčevo). Na občini menijo, da odprava rumenih pasov ne pomeni koraka nazaj za javni promet – po podatkih števca pri Drami se je promet na tem odseku z zaprtjem osrednjega dela Slovenske ceste bistveno zmanjšal.

Takrat so na občini prenovo dobrih 500 metrov dolgega odseka ceste ocenjevali na manj kot milijon evrov, a je šlo le za rekonstrukcijo cestišča. Kot kaže javno naročilo, ki ga JHL izvaja za MOL in javno podjetje Vodovod-Kanalizacija, bodo prenovili še komunalne vode, kar bo investicijo zagotovo podražilo in časovno podaljšalo. Zaradi prenove vodovoda in kanalizacije bodo potrebna izkopavanja in s tem arheološke raziskave, morda pa tudi arheološka izkopavanja. »V primeru odkritja intaktnih arheoloških plasti oziroma struktur arheološko dokumentiranje ob gradnji preide v izkopavanje, pri čemer se strošek arheoloških del ustrezno poveča. Na območju, kjer gradnja vodovoda poteka po novi trasi, obstaja velika verjetnost arheoloških izkopavanj,« so zapisali na JHL. Podobno se je zgodilo pri prenovi osrednjega dela Slovenske ceste, kjer so bila arheološka izkopavanja eden od razlogov za podaljšanje del.

Na osrednjem delu trikratno podaljšanje, pa tu?

V razpisu navedeni rok za prenovo – 120 koledarskih dni od sklenitve pogodbe – je tako bržkone znova bolj orientacijske narave. Naj spomnimo, pri osrednjem delu Slovenske ceste bo prenova namesto v razpisu predvidenih 105 dni trajala okoli 300 dni. Razpis pa razkriva še, da se bo novi drevored, ki je bil zasajen med Gosposvetsko in Šubičevo, nadaljeval tudi na južnem odseku. Občina naroča 36 malih jesenov, približno pol toliko, kolikor so jih zasadili na osrednjem delu Slovenske.

Koliko znaša ocenjena vrednost prenove in kolikšen del bo plačala občina, kolikšen pa Vo-Ka, v javnem podjetju »zaradi interesa postopka javnega naročila« nočejo razkriti. Ponudniki – rok za oddajo ponudb se izteče v začetku avgusta, merilo za izbor pa bo najnižja cena po pogajanjih – morajo izkazati, da so v zadnjih petih letih izvedli vsaj dva istovrstna posla v vrednosti najmanj 1,4 milijona evrov. Prav tako morajo predložiti reference za gradnjo štiripasovne ceste, gradnjo ali obnovo kanalizacije in tlakovanje površin z granitnimi kockami. Pri Vo-Ki niso napovedati, kdaj bi se dela lahko začela – zapisali so le, da takoj po podpisu pogodbe z izbranim izvajalcem.

Novi obvozi LPP

To pa tudi pomeni, da se bodo zamudni obvozi LPP zaradi prenove osrednjega dela Slovenske, ki bodo trajali skoraj eno leto (zapora traja od oktobra lani, po zadnjih informacijah naj bi promet znova stekel septembra), kmalu nadaljevali. Na občini so sicer zapisali, da bo glede obvozov v času gradnje južnega dela več znanega, »ko bosta izbrana izvajalec del in tehnologija gradnje«.