Rcero Ljubljana: Rešitev za kohezijska sredstva

Projekta ne bo treba razdeliti v dve fazi, najprej bodo porabili evropski, nato občinski denar.

Objavljeno
24. november 2014 15.28
jsu_deponija barje
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Čeprav se je gradnja glavnih objektov Regijskega centra za ravnanje z odpadki (Rcero) na Barju začela z večmesečno zamudo in celoten projekt ne bo končan pravočasno, bodo evropska sredstva, kot kaže, v celoti počrpana do konca leta 2015. Projekta tako ne bo treba razdeliti v dve fazi, s tem pa se je že strinjala tudi evropska komisija.

Kako napreduje gradnja objektov za mehansko-biološko obdelavo odpadkov, bo danes na gradbišču na Barju skupaj s predstavniki glavnega izvajalca Strabaga predstavil direktor Snage Janko Kramžar. Zamude pri trenutno največji gradnji v prestolnici in največjem kohezijskem projektu s področja okolja v državi so nastale predvsem zaradi dolgotrajnega, kar triletnega postopka izbire gradbinca, pri katerem ni manjkalo napak, pa tudi zaradi počasnega pridobivanja upravnih dovoljenj. Zaradi tega ni bilo jasno, ali bodo MOL (kot nosilka projekta) in druge sodelujoče občine lahko počrpale vseh 77,6 milijona evrov kohezijskih sredstev, ki jih je evropska komisija za projekt odobrila že leta 2009.

Soglasje evropske komisije

Zaradi zamud pri gradnji naj bi bilo ogroženih med 10 in 15 milijonov sredstev EU. Sprva je bilo predvideno, da bodo projekt razdelili v dve fazi, pri čemer bi se druga, manjša faza financirala iz naslednje finančne perspektive 2014–2020. Toda v navedenem obdobju je za financiranje infrastrukturnih projektov s področja ravnanja z odpadki namenjenega zelo malo denarja. Zato so v vladni službi za regionalni razvoj in kohezijsko politiko (SVRK) ter na ministrstvu za okolje in prostor (MOP) začeli iskati druge možnosti.

»Trenutno so v pripravi ukrepi za optimizacijo porabe sredstev evropske kohezijske politike, na podlagi katerih načrtujemo črpanje vseh upravičenih stroškov tega projekta brez delitve na faze,« so pojasnili v SVRK. Tako bi do konca leta 2015 počrpali vsa sredstva evropske kohezijske politike, projekt pa zaključili v letu 2016 zgolj z občinskimi sredstvi. Najpomembneje pa je, da je soglasje za takšno rešitev prejšnji mesec dala tudi evropska komisija.

Kakšni bodo ukrepi za optimizacijo, nismo izvedeli. Kot pravijo na SVRK, bo končna odločitev sprejeta po uskladitvi načrtovanih rešitev na ravni ministrstev, pristojnih za izvajanje kohezijske politike, in sicer SVRK, MOP, ministrstva za infrastrukturo ter ministrstva za finance. To naj bi se zgodilo »v najkrajšem možnem času«, pravijo in dodajajo, da rešitev ni pomembna le za Rcero Ljubljana, temveč tudi za uspešno izvajanje operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture.