SDS izredno o izrednih prometnih razmerah

Pobuda: Največja opozicijska stranka predlaga sklic izredne seje mestnega sveta.

Objavljeno
13. oktober 2015 18.55
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – »Župan in njegova ekipa, ki ureja prometno politiko, je v preteklosti naredila precej slabih in nedodelanih korakov, ki so z zaporo Slovenske ceste pripeljali do popolnoma nepretočnega prometa in prometnega kaosa,« je o predlogu za izredno sejo dejal svetnik SDS Anže Logar.

Po oceni Logarja so razlogi za prometni kaos, ki se v zadnjih tednih pojavlja predvsem v času prometnih konic (zaradi tega je občina ta teden spremenila smer vožnje po delno zaprtem južnem odseku Slovenske ceste) trije: zastarela linijska povezava avtobusov, prepočasno oblikovanje notranjega mestnega obroča in slabo, stihijsko načrtovanje mestnega prometa. »Prišli smo do točke, ko ni več rešitev,« je dejal.

V SDS zato predlagajo sklic izredne seje mestnega sveta, na kateri bi svetniki razpravljali o prometni problematiki in se »poenotili o smeri razvoja ljubljanskega prometa«. Predlagajo, da svetniki naložijo oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, da v 30 dneh pripravi kratkoročni akcijski načrt ukrepov za takojšnjo odpravo ozkih grl in prometnih zagat, da MOL naroči študijo obremenitev križišč notranjega cestnega obroča z vpadnicami in obremenitev Šubičeve in Resljeve ceste ter da se za nujne ukrepe zagotovi denar v proračunu.

Bo župan uvedel vstopno takso?

Vodja svetniške skupine Mirko Brnič Jager je na včerajšnji novinarski konferenci poudaril, da so vse prometnice zasedene in da dnevno prihaja do kolapsa sistema. Tako je po njegovem eden od naslednjih pričakovanih ukrepov, ki jih bo župan morda moral sprejeti, uvedba dovolilnic za osebne avtomobile oziroma tako imenovane vstopne takse v mesto, ki se jo je omenjalo že pred leti.

»Shared space (skupni prometni prostor, op. p.) na Slovenski cesti je izredno problematičen, saj ogroža varnost ljudi,« tudi meni Brnič Jager. Opozoril je še na nenehno spreminjanje odločitev občine (sprememba prometne smeri na južnem delu Slovenske ceste in spreminjanje projekta iz dvo- v tropasovno ureditev), zato je v razpravo po njegovem nujno vključiti strokovno javnost.

Kot možne rešitve so v stranki izpostavili ureditev notranjega cestnega obroča, da bo lahko prenesel breme mestnega potniškega prometa, elektrifikacijo LPP in izboljšanje zmogljivosti mestne in primestne železnice.

Niso še zbrali potrebnih podpisov

Največja opozicijska stranka v mestnem svetu, ki šteje sedem članov, bo morala za sklic izredne seje zbrati 12 podpisov svetnikov. Kot je zatrdil Logar, pri tem ne pričakujejo težav, čeprav se z drugimi opozicijskimi strankami še niso usklajevali. Če jim bo uspelo, v SDS pričakujejo, da se ne bo ponovila praksa z izrednih sej v prejšnjem mandatu, ko je županova večina že ob začetku vsake točke izglasovala prekinitev razprave. »Na prihodnji seji predlagamo spremembo člena poslovnika, ki to omogoča, saj gre za zlorabo večine zoper manjšino,« je dejal Logar. In dodal, da dvomi, da bi si kdo želel prekinitev razprave ob vseh težavah, ki jih ima glavno mesto s prometom.