Stolpnice ob Astri ne bo še nekaj let

Namesto kompleksa s 140 stanovanji bo med Hranilniško in ulico Bežigrad še dolgo le začasno parkirišče.

Objavljeno
16. november 2016 18.28
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Ljubljana – Stanovalci v okolici ulice Bežigrad, Parmove in Hranilniške si lahko oddahnejo, saj načrtovane stolpnice ob Astri s skoraj 140 stanovanji in s tem dodatne prometne obremenitve v njihovi bližini še dolgo ne bo. Na to nakazuje tudi obnova poslovnega objekta, ki bi ga sicer morali odstraniti ob začetku novogradnje.


Jože Drofenik, lastnik podjetij Sloving in Lanel, je povedal, da razmere na trgu ob številnih neprodanih stanovanjih v dokončanih stavbah za zdaj niso primerne, zato novih objektov na približno dva hektara velikem zemljišču med Hranilniško ulico, ulico Bežigrad in Dunajsko cesto še nekaj časa ne bodo gradili. Skupaj s solastnikom zemljišč, to je Exoterm Holding iz Kranja, sta sklenila, da bosta z uresničitvijo projekta nekoliko počakala. Sta pa dosegla, da sta konec preteklega leta lahko odstranila ostanke nekdanjih učnih delavnic in da so jima dovolili na izpraznjenem zemljišču urediti začasno parkirišče za 76 avtomobilov. To je sicer že nekaj časa skoraj prepolovljeno, saj se je Drofenik odločil, da bo svoj del uporabljal za lastne potrebe – kot interno parkirišče svojega nepremičninskega podjetja.

Tako je zdaj mogoče najeti le še Exotermovo polovico makadamskega parkirišča (to je delno že oddano), na Drofenikovem delu ob nizki poslovni stavbi v ulici Bežigrad 6 pa je poleg parkiranih vozil videti še precej izolacijskega materiala. Tega bodo uporabili za toplotno zaščito stare stavbe. Drofenik nam je priznal, da je še nekaj časa ne bodo podrli, temveč do konca leta raje prenovili (zamenjali bodo tudi vsa okna).

Ko smo ga vprašali, ali ve za sklep sveta bežigrajske četrtne skupnosti, ki ga je ta občini poslala konec aprila in s katerim ji predlaga, naj izdela prometno študijo za širše območje dela Bežigrada med Dunajsko, Samovo, Parmovo in železnico, kjer je predvidena gradnja poslovno-stanovanjskega objekta v ulici Bežigrad, nam je odvrnil, da ne. Ko ga je prebral, pa je poudaril, da nima nič proti, če občina izdela študijo in predvidi obremenitev ulic zaradi načrtovanih gradenj ter preveri, ali je mogoče zgraditi krožišče v stičišču ulic Bežigrad, Hranilniške, Staničeve in dovoza do trgovine Lidl, kjer bi eden od izvozov vodil tudi do bodoče stolpnice. Ne nasprotuje niti morebitni prestavitvi avtobusnega postajališča v ulici Bežigrad, zanj je pomembno le, da mu z novelirano prometno študijo širšega območja Parmove in ulice Bežigrad ne onemogočijo normalnega prometa na začasno parkirišče oziroma kasneje v stolpnico in iz nje.

Še najraje pa bi Drofenik videl, da bi predstavniki spomeniškega varstva dovolili na vzhodni strani Hranilniške ulice odstraniti niz starih objektov, ki da so tako vlažni in dotrajani, da se jih, enako kot niza garaž ob njih, ne izplača več prenavljati.