Z električnimi vozili tudi gozdarji

Zavod za gozdove testira njihovo uporabnost in zmogljivost v ljubljanskih gozdovih in parkih.

Objavljeno
29. januar 2015 17.01
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Demonstracijskemu projektu električne mobilnosti CONOT se je na začetku leta pridružil tudi zavod za gozdove. Včeraj je predstavil prve izkušnje z gospodarskim vozilom, ki ga uporablja za delo v krajinskem parku Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib.

Predstavniki zavoda za gozdove, občine in Centra odličnosti nizkoogljičnih tehnologij (CONOT) so predstavili predvsem možnosti električne mobilnosti na območju ljubljanske občine, pri čemer so se osredotočili na uporabo električnih gospodarskih vozil v občutljivem naravnem okolju.

Zavod za gozdove je letos v testno uporabo prevzel električno gospodarsko vozilo kangoo. Ugotovili so, da 100-kilometrski doseg z enim polnjenjem povsem zadošča za delo revirnega gozdarja in da se je vozilo odlično obneslo, saj je vožnja ekonomična (od običajnih vozil je za 60 odstotkov energetsko učinkovitejše), poleg tega je premagalo globoke jarke na gozdnih cestah in celo strm vzpon na Šmarno goro. Seveda deluje brez škodljivih izpustov in motor ne povzroča neprijetnega hrupa. Ker ga nameravajo uporabljati predvsem v ljubljanskem revirju oziroma gozdovih s posebnim namenom in krajinskih parkih, bo zavod za gozdove s tem veliko prispeval tudi k projektu Ljubljana – zelena prestolnica Evrope 2016.

Mestna uprava pa bi kot nosilka naziva evropske zelene prestolnice lahko k večji uporabi električnih vozil prispevala tudi sama. Poleg večjega števila polnilnic v središču mesta bi na primer za svoje službene potrebe lahko kupila več deset električnih avtomobilov. Za zgled bi jim moral biti župan, tako da bi se od doma do službe vozil z električnim ali vsaj hibridnim vozilom. Vsi bi veliko prihranili pri gorivu in prispevali k izboljšanju slabega zraka v Ljubljani.