Za zgoreli električni vlakec LPP ni zahteval referenc

Kdaj bodo našli nadomestni turistični vlakec, ni znano, v LPP pravijo le, da je sprejemljivo le okolju prijazno vozilo. 

Objavljeno
12. april 2017 23.11
Pogoreli vlak od LPP,Ljubljana Slovenija 23.03..2017 [Vlak,lpp]
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Glavno mesto je pred prvim vrhuncem letošnje turistične sezone, ki se obeta z velikonočnimi in nato prvomajskimi prazniki, brez turističnega vlakca. Za vlakec, ki je zgorel, LPP ni zahteval nobenih referenc izvajalca.

Po dveh požarih na električnih vozilih v dobrih dveh mesecih – januarja je zagorel iz dizelskega predelan električni avtobus, marca pa še lani kupljeni električni vlakec – se občani in tudi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z elektromobilnostjo, sprašujejo, kaj se v LPP dogaja z električnimi vozili. Odgovorov, kaj je šlo narobe, še ni, v LPP pa pojasnjujejo, da »zaradi zahtevnega postopka odkrivanja vzrokov« preiskavi še potekata.

Stoji še dodatna pogodba

Obema požaroma je skupno, da je bil najeti izvajalec oziroma dobavitelj delov za predelavo avtobusa in vlakca podjetje Stoja. Če so takoj po marčnem požaru v LPP zapisali, da so vlakec dobavitelju plačali »deloma, ne pa v celoti«, se je po našem dodatnem poizvedovanju izkazalo, da je bila poravnana celotna pogodbena vrednost in še več. Poleg pogodbene vrednosti v znesku 365.634 evrov, ki ga je LPP Stoji nakazal marca in aprila lani, so izvedli še dodaten razpis, na podlagi katerega so s ponudnikom sklenili pogodbo za dodelavo turističnega vlakca. »Predmet dodelave je obsegal namestitev bočnih kamer, vgraditev tempomata, zamenjavo navadnih dnevnih luči z LED-lučmi in nadgradnjo baterij,« je pojasnila predstavnica javnega podjetja Tamara Deu Ošlak. Na podlagi te pogodbe je LPP Stoji avgusta in novembra lani nakazal še skupno 56.600 evrov, tako da jih je vlakec, ki je končal v ognjenih zubljih, torej stal 420 tisočakov.

Na vse razpise LPP, tako za vlakec kot za predelavo avtobusa, se je kot edini ponudnik javil Stoja. Zanimalo nas je, kakšne reference je podjetje navedlo pri obeh javnih naročilih, na katerih je bilo izbrano. Toda referenc ponudniku ni bilo treba predložiti, saj jih naročnik ni zahteval. Deu Ošlakova tako pojasnjuje, da je LPP v skladu z zakonom o javnem naročanju oblikoval tehnične specifikacije, sestavljene na podlagi funkcionalnih zahtev predmeta naročila. »Pri razpisu se je LPP torej osredotočil predvsem na predmet javnega naročila in podal visoke zahteve za električno vozilo. Ker so bile podane stroge zahteve glede predmeta javnega naročila in da ne bi omejevali konkurenčnih ponudnikov, reference niso bile zahtevane,« je zapisala in dodala, da se je podjetje za izvedbo pogodbenih obveznosti zavarovalo s finančnim zavarovanjem.

»Nepričakovani« izsledki testiranja eurbanov

LPP ima v svoji floti še ena električna vozila, o delovanju katerih je vse več nejasnosti. Že od poletja ima dvajset električnih golfov, ki so jih poimenovali eurbani. Poskusno so vozili na eni od prog mestnega prometa od septembra do novembra, nato pa so jih umaknili, prav tako niso začeli izvajati storitve prevoza na klic, ki so jo napovedovali.

Februarja so v LPP zapisali, da bodo eurbani začeli delovati takoj, ko se bo končalo testno obdobje, in da bi to lahko bilo spomladi. Pomlad je tu, v javnem podjetju pa so še vedno brez odgovora, kdaj bo storitev na voljo Ljubljančanom, ki jo prek subvencije tudi delno financirajo. V LPP znova pravijo, da bodo »o začetku storitve prevoz na klic javnost pravočasno obvestili«. In kaj je pokazalo testiranje eurbanov? »Testiranja so pokazala, da se je v zimskem času domet vozil zmanjšal predvsem zaradi ogrevanja sistema in potniške kabine, prav tako se domet vozil zmanjša pri prevozu več potnikov in uporabe klimatske naprave, zato bodo potrebne prilagoditve pri razporejanju vozil,« po več kot pol leta testiranja v imenu LPP odgovarja Tamara Deu Ošlak. Torej nič takega, kar ne bi bilo znano vsakomur, ki je v življenju že imel opraviti z avtomobili.