Zakaj avtobusi LPP pozimi vozijo z obnovljenimi gumami?

Nekateri vozniki avtobusov LPP opozarjajo, da vsaj tretjina vozil ni primerno opremljenih za zimske razmere.

Objavljeno
19. februar 2018 18.08
Sneg v Ljubljani 30.januarja 2014.
Manja Pušnik
Manja Pušnik

Preverili smo, s kakšnimi pnevmatikami vozijo avtobusi, in strokovnjake vprašali, ali so primerne.  »Vozila so opremljena s pnevmatikami z oznako M+S. To pomeni, da je pnevmatika zimska,« zatrjujejo na LPP. Strokovnjak za varno vožnjo pri AMZS je ocenil, da je profil obnovljen, vendar ustreza zakonskemu minimumu, nekateri vozniki avtobusov pa opozarjajo, da vsaj tretjina vozil ni primerno opremljenih za zimske razmere.

Ko je na začetku meseca obilno sneženje zajelo vso državo, so zastoje v prometu v prestolnici povzročali tudi avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa. Po izjavah potnikov so imeli nekateri težave že pri speljevanju s postajališč, prav tako pri vožnji. Po naših informacijah vzrok tiči v varčevanju, saj naj bi bili avtobusi LPP pozimi opremljeni z letnimi gumami. Naš vir nam je zatrdil, da so s to odločitvijo vodstva javnega podjetja seznanjeni tudi na občini ter da policija ni opravila rednega nadzora nad avtobusi LPP. Ko smo o tem povprašali LPP, so navedbe odločno zanikali.

Policija nima evidenc

»Izjava, da imamo na vozilih letne pnevmatike, ne drži. To je natolcevanje,« so zatrdili. Kot pravijo, so na vseh njihovih vozilih nameščene pnevmatike z oznako M+S, kar pomeni, da so zimske. »Minimalni profil zimske pnevmatike je štiri milimetre. Zaposlene imamo ljudi, ki se ukvarjajo izključno s pnevmatikami, pregledi so redni in popisani v delovnih nalogih. Preventivne nadzore opravlja tudi policija,« odgovarjajo na LPP in dodajajo, da še niso prejeli globe, opozorila ali priporočila v zvezi z ustreznostjo pnevmatik.

Pnevmatike na avtobusih. Foto: Tomi Lombar/Delo

Na policijo smo naslovili vprašanji, ali so od sredine novembra do zdaj, torej v obdobju, ko morajo imeti vozila zimsko opremo, izvedli nadzor nad avtobusi LPP in ali so ugotovili nepravilnosti. »Policisti nadzirajo vse udeležence v prometu, evidenc po posameznih pravnih subjektih pa ne vodimo,« odgovarjajo na policiji. Za vozila, ki nimajo ustrezne zimske opreme, je globa od 40 do 1000 evrov, odgovornost pravnih oseb in njihovih odgovornih oseb pa se kasneje ugotavlja na podlagi zakona o prekrških.

Kritični vozniki

Eden od voznikov LPP, ki ne želi biti imenovan, je povedal: »Če bi bila policija dosledna, bi polovico vozil umaknila iz prometa, saj niso opremljena z ustreznimi pnevmatikami. Te so močno obrabljene in vprašanje je, ali sploh imajo zimski profil.« Drugi voznik, ki prav tako ni želel biti imenovan, pa je dejal, da približno tretjina vozil ni opremljenih za zimske razmere ter da nimajo zimskih gum, ampak letne.

Ob zadnjem obilnem sneženju je po njegovih besedah kar nekaj mestnih avtobusov obtičalo na cesti, zato so morali posredovati tudi Darsovi vlačilci. To se je med drugim zgodilo na Letališki cesti in na progi proti Vrhovcem. »Neprimerno je, da imamo v zimskem času tako katastrofalno opremo,« je še poudaril voznik LPP.

Prizanesljivi strokovnjaki

Z Janezom Maroltom, inštruktorjem varne vožnje pri AMZS, ki je tudi strokovnjak za pnevmatike za tovorna vozila, smo se odpravili na teren in preverili, ali drži navedba vodstva LPP, da imajo avtobusi nameščene zimske gume. Marolt je po ogledu povedal: »Gume so bile ustrezne, prav tako izpolnjujejo zakonske predpise, saj so imele oznako M+S. Profil je bil sicer obnovljen, vendar so imele pnevmatike ustrezno označbo, da gre za zimsko gumo. Gume vseh avtobusov, ki sem si jih ogledal, so imele tudi več kot štiri milimetre profila, kar je zakonski minimum.«

Na vprašanje, kakšna bi bila oprijemljivost gum, če bi se vozne razmere poslabšale, pa je odgovoril: »Vsi avtobusi so imeli ustrezne gume, torej v skladu z zakonskimi predpisi. Pri avtobusih je vožnja po snegu tako ali tako težavna, predvsem je to težava pri pregibnih avtobusih s pogonom na sredini, ne glede na to, s kakšnimi gumami so opremljeni.« Pri poslabšanju razmer na cesti pa bi jim Marolt vseeno priporočal, naj uporabijo snežne verige, tako bi bila namreč vožnja še bolj varna.