Avto je izguba časa in denarja

Društvo Focus je organiziralo že tradicionalen kolesarski zajtrk na Prešernovem trgu.

Objavljeno
17. junij 2016 17.17
Kolesarski zajtrk
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana - Društvo Focus je že tradicionalno organiziralo kolesarski zajtrk na Prešernovem trgu in tako
pogostilo vse uporabnike trajnostnih oblik prevoza. »Ne izgubljaj časa v avtu!«, so kolesarji ob jutranji konici z napisi na majčkah opozarjali voznike in njihove sopotnike v avtomobilih ob bolj obremenjenih vpadnicah v Ljubljani, največ jih je bilo ob Celovški.

Na Prešernovem trgu se je nato kljub jutranjemu dežju zbralo več kot 200 vsakodnevnih kolesarjev, kjer jih je čakal pravičen zajtrk, palačinke, smutiji, sadje, rogljički in kavica. Da je bila hrana pridelana po načelih pravične trgovine, je bilo poskrbljeno v okviru projekta Sadje naj bo pravično!. Iz sadja pa so si udeleženci zmešali slastne napitke kar na nožni pogon, s »smutibajkom«.

     Nekaj je preusmerilo pozornost s sveže pripravljenih palačink. Foto Uroš Hočevar/Delo

 

Dragi avtomobili

»Osebni avtomobili niso tako samoumevni, kot se zdi. Poleg tega, da temeljijo na umazanih in podnebju škodljivih fosilnih gorivih, ki jih motorji z notranjim izgorevanjem neučinkovito porabljajo, saj kar 85 odstotkov goriva ne doseže koles, so avtomobili še zelo neizkoriščeni, v povprečju se v njih vozi 1,5 potnika, parkirani pa so kar 92 odstotkov časa. Za dejansko vožnjo jih uporabljamo 5 odstotkov časa, 1 odstotek časa stojimo v zastojih, 1,6 odstotka časa pa iščemo parkirno mesto,« pravijo v društvu Focus.

            Koliko uporabljate avto? Koliko zaslužite? Foto Uroš Hočevar/Delo

 

Lastništvo avtomobila je za povrh veliko breme za družinski proračun. Slovenija je na drugem mestu v Evropi po deležu denarja, ki jih gospodinjstva namenjajo za mobilnost. S kalkulatorjem, ki ga ima Focus tudi na spletni strani, so obiskovalci lahko znesek tudi izračunajo. V povprečju pa obiskovalce stojnice avto stane med 3500 in 4000 evri na leto, kar pomeni, da za avto delajo med tri in šest mesecev.

Več poti in manj črnih točk

Delež poti, opravljenih s kolesom, je od leta 2009, ko so imeli 10 odstotno rast, v mestni občini Ljubljana po raziskavi projekta CIVITAS Elan zrasel na skoraj 13 odstotkov. K temu je poleg več infrastrukturnih izboljšav prispeval tudi sistem izposoje koles Bicikelj, ki trenutno po mestu vključuje 36 postaj in 360 koles in s katerim je bilo do konca aprila 2016 opravljenih več kot 3,3 milijona voženj.

Kolesarji so udeleženci v prometu s posebnimi potrebami, pravi podžupan. Foto Uroš Hočevar/Delo

 

Letos in prihodnje leto namerava občina postaviti več kot 20 novih postajališč za izposojo koles. Da bo Ljubljana lahko dosegla cilje, ki si jih je zadala v prometni strategiji, to je tretjina poti, opravljenih s kolesom do leta 2020, pa bo po opozorilih kolesarjev morala razširiti kolesarsko infrastrukturo in odpraviti še precej »črnih« točk.

Sreča pripeljana s kolesom

S podelitvijo nagrad se je končalo tudi štiritedensko kolesarjenje trojk in posameznikov v projektu Pripelji srečo v službo. Letos je kolesarilo 233 trojk in 587 posameznikov, na kolesih pa so vsi skupaj prevozili 159.649 kilometrov.